جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 956417
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
در نشست علمی-فرهنگی اصول تغذیه طلاب  مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)

کارشناس تغذیه در نشست علمی-فرهنگی اصول تغذیه طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان گفت: پیاده‌روی بعد از وعده افطار، ورزشی مناسب در ماه مبارک رمضان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، کلاس اصول تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان با همکاری مرکز خدمات حوزه علمیه یزد و با حضور کارشناس تغذیه خانم حسینی و جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، به صورت وبینار  برگزار شد.

کارشناس تغذیه در ابتدا با اشاره به اهمیت تغذیه در سلامتی انسان، بیان کرد : در هر سن و هر شرایطی بدن انسان به میزان معینی انرژی، پروتئی ، کربو هیدرات و چربی و ریز مغذی ها که املاح و ویتامینها هستند، نیاز دارد.

وی تصریح کرد: هرم غذایی به طبقه بندی گروه های غذایی بر اساس اهمیت و میزان انرژی اختصاص دارد و شامل  گروه نان و غلات، گروه میوه، گروه سبزی، گروه گوشت، گروه شیر است.

حسینی افزود : هر یک از گروه‌ها در سلامتی انسان نقش موثری دارد و میوه، سبزی و حتی مواد نشاسته ای مثل نان نیز با اهمیت هستند و باید سهم بیشتری در غذای روزانه ما داشته باشند.

کارشناس تغذیه در ادامه به مبحث تغذیه در ماه مبارک رمضان پرداخت وگفت: در ماه رمضان باید از تعداد بیشتری از گروه های مواد غذایی مصرف شود تا بدن دچار کمبود مواد مورد نیاز نشود.

عضو مرکز جامع سلامت شهید یزد ادامه داد: افطار با مایعات گرم و پرهیز از آب سرد،  خوردن غذاهای سبک در وعده افطار مانند سوپ، فرنی و شیربرنج، تغذیه‌ای مناسب می‌ باشد و در کنار آنها از گروه سبزی ها و لبنیات و میوه ها و در هنگام سحر از گروه غذاهای پروتئینی و گوشتها و حبوبات استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha