جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر

حوزه/نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، حوزه‌های علمیه را مخازن علمی جهان اسلام دانست و گفت: امروز مرزبانی از جبهه اسلام و معارف دین، جز واجبات است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به آیه ۹ سوره توبه که می‌فرماید؛ «وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا»، اظهار داشت: امروز مرزبانی از جبهه اسلام و معارف دین، جز واجبات است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه بزرگترین قله‌های دفاع از ارزش‌های اسلام محسوب می‌شوند، گفت: جوانان باید مخلصانه و مجاهدانه با ورود به عرصه‌های علمی حوزه‌های علمیه، همچون ستاره‌ای در آسمان اندیشه اسلام بدرخشند و به دفاع از مرزبانی عقیدتی اسلام ناب محمدی اقدام کنند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به اینکه بودجه‌های صهیونیستها  مصروف مایوس ساختن حوزه‌های علمیه است، ابراز کرد: دشمن تمام تلاش خود را در این عرصه قرار داده تا جوانان را از ورود به حوزه‌های علمیه منصرف کند و لذا برای تو دهنی به صهیونیسم و یهود اسرائیلی، جوانان مستعد، ورود به حوزه را برای خود یک تکلیف بدانند.

تلاش صهیونیست ها علیه حوزه‌های علمیه

وی افزود: امروز کسب معارف دین، واجب کفایی است و حضور در حوزه‌های علمیه برای زنده کردن یاد شهید مطهری، بهشتی و دیگر شهدای عالی مقام بر هر جوان ایرانی مستعد لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تاکید بر اینکه اگر به دنبال حمایت از مبانی فکری امام خمینی(ره) و منظومه اندیشه رهبر انقلاب هستیم، باید در کسوت علم و اجتهاد، در حوزه علمیه چهره‌های درخشانی از نخبگان اسلام را به عالم عرضه کنیم، گفت: نوجوانان و جوانان الگوی حقیقی خود را شخص مقام معظم رهبری قرار دهند و با الگو گیری از این اسوه نمونه جهان اسلام کنونی بهره‌مند گردند.

وی، حوزه‌های علمیه را مخازن علمی جهان اسلام دانست و یادآور شد: پیشتاز حرکت‌های جهادی و انقلابی در عصر کنونی حوزه‌های علمیه‌ای است که موجب وحدت جهان اسلام و خاری در چشم دشمنان پیامبر و اهل بیت شده است.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان تصریح کرد: نوجوانان و جوانان با ورود به حوزه‌های علمیه، دشمنان را غافلگیر و موجب خرسندی امت اسلام خواهند شد.

حیات طیبه جوانان

وی با تاکید بر اینکه در آینده نه چندان دور به صورت جدی نیازمند متفکران اسلامی، دانشمندان و نخبگان دینی هستیم، گفت: باید فقه، اصول، کلام، تفسیر، عقاید و رشته‌های گوناگون علمی با حضور جوانان حیات طیبه خود را استمرار ببخشند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اصحاب پیامبر(ص) و معصومین فداکارترین افراد جامعه بشری بودند، گفت: نزدیکی با امام زمان(عج) با علم و عمل محیا می‌گردد، و لذا جوانان با غنیمت شمردن فرصت جوانی، داشته‌های جوانی خود را مصروف فراگیری علوم اسلام ناب محمدی نمایند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با جذب جوانان خوش فکر و نابغه، شاهد درخشندگی بیش از پیش حوزه‌های علمیه جهان اسلام باشیم، یادآور شد: فرایند انقلاب اسلامی موجب شد تا رویکردهای مختلف در ابعاد متنوع، مطالبات جدی به سوی حوزه‌های علمیه معطوف شود و لذا باید زمینه پاسخگویی لازم به نیازهای جهان اسلام را فراهم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha