شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد حوزه علمیه قزوین

 حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه باید از برکات ماه رمضان برای سایر ماه‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد و مدارس می‌توان آحاد جامعه را به خداوند بیشتر نزدیک‌تر کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  کرمی، ظهر امروز  در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: این شب‌ها بهترین فرصت برای توبه و استغفار و نزدیک شدن به خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه هیچ شبی در سال به فضیلت شب‌های قدر نمی‌رسد، بیان کرد: انجام اعمال عبادی در این شب بهتر از هزار ماه است، به همین دلیل با احیای این شب می‌توان از پاداش عظیمی نزد خداوند برخوردار بود.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه دعاها در شب‌های قدر مستجاب می‌شود، تصریح کرد: بهتر است روزه‌داران در این شب‌ها برای یکدیگر دعا کنند تا دعاهایشان زودتر و سریع‌تر مستجاب شود.

وی، تغییر سبک زندگی روزه‌داران در ماه مبارک رمضان را از جمله آثار روزه دانست و عنوان کرد: روزه داران با اطاعت از امر خداوند متعال روزه می‌گیرند و به دلیل انجام اعمال عبادی از نظر روحی و معنوی بیشتر با خداوند ارتباط برقرار می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان با تلاوت دعا و قرآن کریم و تدبر و تفکر در آیات این کتاب آسمانی برای رسیدن به کمال انسانی تلاش می‌کنند تا بتوانند خودشان را به خداوند نزدیک‌تر کنند..

وی، نوع دوستی را از دیگر آثار روزه در ماه مبارک رمضان برشمرد و خاطرنشان کرد:  در این ماه روزه‌داران بیشتر به فکر کمک کردن به محرومان و نیازمندان هستند تا بتوانند مشکلات آنان را برطرف کنند.

  حجت الاسلام  کرمی تصریح کرد: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان با برطرف کردن مشکلات محرومان جامعه به دنبال کسب رضایت پروردگار هستند و به همین دلیل فضای معنوی در این ماه مبارک بیشتر از سایر ماه‌ها است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: تربیت روحی و معنوی روزه ‌داران برای مبارزه با مشکلات زندگی از برکات روزه در ماه مبارک رمضان است.

وی، افزایش صبر و ایمان را از دیگر برکات ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: آحاد جامعه باید از این ماه برای تقویت خودسازی استفاده بهینه کنند تا بتوانند اخلاق معنوی خود را ارتقا دهند.

حجت الاسلام کرمی  با بیان اینکه انجام عمل گناه و فساد در ماه مبارک رمضان به شدت کاهش می‌یابد، عنوان کرد: تحقق این امر بیانگر نزدیکتر شدن انسانها به خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه باید از برکات ماه رمضان برای سایر ماه‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد و مدارس می‌توان آحاد جامعه را به خداوند بیشتر نزدیک‌تر کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha