سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ضبط پخش زنده سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ استاد حوزه علمیه با اشاره به مجاهدت‌های امیرالمؤمنین در میدان های جهاد با دشمنان گفت: جهاد و مبارزه با دشمن در اسلام از بزرگ‌ترین افتخارات است و خدا بارها در قرآن از مجاهدان تمجید کرده است و برای مجاهدان در راه خدا امتیاز ویژه قائل شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در برنامه رسانه ای که به صورت زنده از جوار مضجع مطهر بانوی کرامت در شبکه سه سیما منعکس شد، طی سخنانی اظهار کرد: با وجود مخالفت‌های بنی امیه با گسترش نام و سیره امیرالمؤمنین(ع) از آنجایی که نور خدا را کسی نمی تواند خاموش کند کتاب های مسلمانان از فضائل امیرالمؤمنین(ع) پر شد.

وی با بیان اینکه سوره عادیات در فضیلت امیرالمؤمنین(ع) نازل شد و در روایات داریم که هر کسی بر خواندن این سوره مداومت کند با امیرالمؤمنین(ع) محشور می شود و از دوستان ایشان خواهد بود، گفت: جهاد و مبارزه با دشمن در اسلام از بزرگترین افتخارات است و خدا بارها در قران از مجاهدان تمجید کرده و برای مجاهدان در راه خدا امتیاز قائل شده است.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه اسلام اهمیت زیادی برای رزمندگان در میدان قائل است، افزود: به پیامبر صلوات الله علیه و آله خبر رسید که گروهی در شن‌زار تجهیز شده اند و قصد حمله به مدینه را دارند بنابراین پیامبر چند گروه را برای مقابله با آنها فرستادند ولی هیچ کدام موفق به شکست آنها نشدند تا اینکه در نهایت امیرالمؤمنین(ع) را مأمور این کار کردند و حضرت با لشکری رفتند و بعد از موعظه آنان جنگ شروع شد و خطر آنها را دفع کردند.

وی با بیان اینکه سوره عادیات در نماز صبح روز بعد از این نبرد بر پیامبر صلوات الله علیه و آله نازل شد، گفت: خداوند در ۵ آیه اول این سوره قسم هایی را یاد می کند و می‌فرمایند قسم به نفس‌های اسب‌های رزمندگان و به جرقه‌هایی که از سم اسبان این رزمندگان ایجاد شد و کسانی که به صورت ناگهانی صبحگاهان به دشمنان حمله کردند، در میان دشمن درآمده و خطر دشمن را دفع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اهمیت جهاد و مبارزه با دشمن در اسلام امیرالمؤمنین(ع) را مرد میدان مبارزه دانست و گفت: بعد از این جنگ پیامبر صلوات الله علیه و آله به حضرت علی علیه السلام فرمودند که من می ترسم همه چیز را در باره تو بگویم زیرا ممکن است عده ای تو را مانند حضرت عیسی علیه السلام خدا بدانند.

وی با اشاره به روایتی از احمد بن حنبل از علمای اهل سنت در رابطه با فضائل امیرالمؤمنین(ع) ابراز کرد: او در کتاب مسند خود این روایت را نقل می کند که رسول خدا به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که خداوند ۷ ویژگی به تو داده است که هیچ کسی نمی تواند در این ۷ ویژگی با تو مقابله کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر صلوات الله علیه و آله به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند «تو اولین کسی هستی که ایمان آوردی، تو وفادارترین افراد به عهد خدا هستی، تو محکم ترین انسان درباره اجرای فرمان خدا هستی، تو بهترین تقسیم کننده بیت المال به صورت مساوی هستی، تو عادل‌ترین در میان مردم هستی، تو آگاه‌ترین در قضاوت و نزد خدا جایگاه ویژه ای داری».

وی با بیان اینکه برخی از صفات اکتسابی در برخی افراد منحصر به فرد می‌شود، گفت: هر کسی می‌توانست اول مسلمان باشد اما وقتی امیرالمؤمنین(ع) اولین نفر ایمان آورد دیگر کسی نمی‌تواند اولین باشد، هر کسی می‌توانست در جنگ خندق به مقابله با عمربن عبدود برود اما امیرالمؤمنین(ع) داوطلب شدند و این افتخار هم مخصوص ایشان است که مبارزه‌اش مطابق عبادت جن و انس باشد، هر کسی می‌توانست جای پیامبر صلوات الله علیه و آله بخوابد ولی کسی که در لیلة المبیت جان خود را فدای رسول الله(ص) کرد و جای ایشان خوابید فقط امیرالمؤمنین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی این عبارت که می گویند حق با اکثریت است را حرف نادرستی دانست و گفت: اگر همه دنیا یک طرف باشند و پیامبر صلوات الله علیه و آله یک طرف حق با پیامبر است؛ حضرت نوح سال‌ها تنها بود و همه مردم مقابل ایشان بودند ولی حق با حضرت نوح(ع) بود؛ در روایت داریم که هرجا حضرت علی علیه السلام باشند حق نیز همانجا است بنابراین اکثریت ممکن است اشتباه کنند و انسان باید ببیند که ولی خدا کیست و از او تبعیت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha