جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه / امام جمعه موقت تهران به انتخابات و تلاش دشمن برای حضور کمرنگ مردم اشاره کرد و گفت: ویروس بی اعتنایی چهره های مختلفی دارد، بعضا در قالب اینکه در انتخابات شرکت نمی کنیم و بعضا با ناامید کردن مردم و تکرار این جمله که " چه فرقی می کند در انتخابات شرکت کنیم یا نه" به جان جامعه رخنه می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله سید احمد خاتمی، در مراسم ویژه شب قدر در مصلای اعظم تبریز با تسلیت شهادت امیرالمومنین(ع)، بر ضرورت عمل به معارف علوی تاکید کرد و  با اشاره به اینکه ۱۴ ماه است که دنیا گرفتار ویروس منحوس کرونا است و شمار زیادی را درگیر و یا جانشان را گرفته است، گفت: این ویروس، ویروس جسم است و نحوه برخورد با آن را می شناسیم، اما آیا ما با ویروس گناه آشنا هستیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ویروس گناه، عبور از خطوط قرمز خداست و خطرش از ویروس جسم بیشتر است، خاطرنشان کرد: شب قدر فرصتی است برای دوری از این ویروس.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: ویروس جسم حداقل عمر ۱۰۰ ساله را تباه می کند، اما ویروس گناه ابدیت را تباه می کند، برخی از ابتلا به ویروس روح و جان پرهیز نمی کنند، در حالی که خود را از ویروس جسم مصون می دارند.

آیت الله خاتمی در ادامه به برخی از تشابهات ویروس جسم و جان، گفت: هر دو خطر دارند، اما خطر ویروس گناه خطرناک تر است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه تاکید کرد: اگر ویروس کرونا شیوع پیدا کند، دنیا را تباه می کند حال انکه اگر ویروس گناه گسترش پیدا کند این دنیا و آخرت تباه می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: دومین شباهت ویروس کرونا با ویروس جان، این است که اگر ویروس کرونا عادی شود و بگوییم دیگر از ما گذشته و ما نمی گیریم سبب گسترش این ویروس و آسیب به جامعه می شود، به تبع آن تحقیر گناه و عادی کردن ان نیز آفت جامعه است و نباید گناه عادی سازی شود.

وی با بیان اینکه شباهت دیگر هر دو ویروس این است که در هر دو ویروس به رعایت بهداشت تاکید می شود، گفت: بهداشت جسم در کرونا و بهداشت جان در ویروس گناه است، یعنی کشیک و مراقب نفس خود باشیم تا تباه نشویم.

آیت الله خاتمی در تشبیه شرایط سیاسی حاکم بر جامعه با برخی از ویژگی های ویروس منحوس کرونا، گفت: ویروس بی اعتنایی همان ویروسی است که اکنون با شعار "ما اهل کوفه نیستیم" بی زاری خود از این ویروس را اعلام می کنیم.

امام جمعه موقت تهران به انتخابات و تلاش دشمن برای حضور کمرنگ مردم اشاره کرد و گفت: ویروس بی اعتنایی چهره های مختلفی دارد، بعضا در قالب اینکه در انتخابات شرکت نمی کنیم و بعضا با ناامید کردن مردم و تکرار این جمله که " چه فرقی می کند در انتخابات شرکت کنیم یا نه" به جان جامعه رخنه می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    6 20
    با سلام و احترام بر حضرت آیة الله جناب آقای خاتمی دامت برکاته و آرزوی سلامتی و طول عمر پر برکت برای آن بزرگوار : ما اهل کوفه نیستم __ضدّ گنه می ایستیم __خواهی بدانی کیستیم __ما در ایمان بیستیم __ شرکت در انتخابات __ هست مایه ی مباهات __مؤمن بدان می بالد __دشمن از آن می نالد _ دشمن کشیم از غم __کز یاوه می زند دم
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 31
    هر گز نبر ز یادت __ما ملت شهادت __کردیم بخیر عادت __ کی کرده خصم شادت __با وعده ای که دادت __بیهوده کرد بادت _ پس هیچ فریب او را __مباد خوری تو مو را __بیرون بکش ز ماستت __طی کن طریق راستت __راه خدا است این راه __ مرو بدنبال جاه __ کار را بده ادامه __تا حق کنی اقامه .