جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه موقت تهران

 حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت: اعمال شب قدر، وقتی ارزش خواهد داشت که بعد از آن، حال معنوی حفظ شود. بسیاری اعمال شب قدر را انجام می دهند، احیا می گیرند، ولی بعد از شب قدر دوباره کارهای خود را دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، امروز در برنامه سحرگاهی «شمیم سحر» سیمای مرکز قزوین ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (علیه الاسلام)، گفت: یکی از کارهای مهم که پیش از ورود به شب‌های قدر باید انجام شود بخشش و گذشت از همه کسانی که به حق و یا به ناحق بدی کردند.

وی خاطرنشان کرد: شب قدر زمینه‌ خودسازی و پاکی از آلودگی‌ها را برای انسان‌ها فراهم می‌آورد و سرنوشت یکسال برای افراد رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در شب‌های قدر هم‌چنانکه پیشوایان ما فرموده‌اند، باید با خدای جهان به راز و نیاز و دعا و نیایش پرداخته و سراسر شب بیدار بمانیم و در نماز و عبادت کوشیده و نیازها را به پیشگاه خداوند عرضه کنیم و مهر و رحمت و آمرزش را از او بخواهیم.

 وی ادامه داد: امام باقر(ع) فرمودند: هر کس شب قدر را احیاء بگیرد گناهش آمرزیده می‌شود اگر چه گناهانش به تعداد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و پیمانه‌های دریا باشد.

 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر  کسی به هر دلیلی از فیض شب قدر محروم شد نباید خود را بیش از حد سرزنش کند، زیرا روز قدر هم از ارزش بالایی برخوردار است و می تواند روز قدر را از دست ندهد و یا شب آخر ماه رمضان و شب عید فطر یا روز عرفه و یا وقت های دیگر مثل شب و روز جمعه را دریابد یا با اعمالی مثل صله رحم و صدقه مقدرات را تغییر بدهد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: توجه کنید که انجام اعمال شب قدر، وقتی ارزش خواهد داشت که بعد از آن، حال معنوی حفظ شود. بسیاری اعمال شب قدر را انجام می دهند، احیا می گیرند، ولی بعد از شب قدر دوباره کارهای خود را دنبال می کنند؛ خوشا به حال کسانی که بعد از شب قدر، حالت معنوی را حفظ می کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عنوان کرد: برجسته ‌ترین آیات قرآن در خصوص شب قدر و فضیلت آن است که خدای متعال برای انسانها به خوبی بیان فرموده که باید از این فرصتهای باقی مانده تا پایان ماه مبارک رمضان بهره فراوانی کسب کرد تا دچار خسران نشویم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha