شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / نشست های امروز ائمه جمعه استان همدان

حوزه/ امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را برای فراهم سازی شرایط ظهور حضرت انجام دهیم، گفت: امیدواریم این توفیق را کسب کنیم که ضمن شناسایی وظایف و عمل به آن، جز زمینه سازان ظهور و یاران امام زمان(عج) باشیم.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز بشر مسئله هدایت است، اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده است که هر مخلوقی را که خلق کردیم، متناسب با خودش او را هدایت کردیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت بشر هم عقل عطا کرده و هم پیامبرانی را فرستاده است، گفت: اگر این هدایت صورت گیرد، بشر هم در زندگی دنیا و هم در آخرت سعادتمند خواهد بود و اگر برخلاف آن، انسان هدایت نشود همانند حیوانی خواهد بود که در زندگی دنیا اسیر هوای نفس است و در آخرت طعمه جهنم خواهد بود.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه این هدایت، نیازمند هادی و راهنما است، مطرح کرد: پیامبران و ائمه معصوم هادیانی برای بشر در طول تاریخ بوده‌اند که در دوران ما نیز این هادی، واسط فیض آسمان و زمین و امام جامعه، حضرت حجت(عج) است.

وی با اشاره به غیبت امام زمان(عج)، علت این غیبت را عدم قدرشناسی مردم دانست و گفت: بنا بود که پیامبر گرامی اسلام(ص) دین را عرضه کند و در ۱۲ نسل امامان معصوم، اسلام را پیاده کنند و بشریت را به کمال مطلوب برسانند، اما متاسفانه مردم ائمه را کنار زدند و دنبال طواغیت رفتند.

حجت الاسلام مغیثی افزود: به دلیل همین رفتار بشر است که خداوند دوازدهمین حجت را برای روزی که این آمادگی در عالم و بین انسان‌ها فراهم شود، در پس پرده غیبت حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه در داستان حضرت یوسف(ع)، مردم ایشان را از چاه در آوردند و پس از آن بود که به مقام عزیزی مصر رسید و جامعه را از قحطی و گرسنگی نجات داد، عنوان کرد: حضرت مهدی(عج) امام دوازدهم هستند و حضرت یوسف(ع) هم فرزند دوازدهم حضرت یعقوب(ع) بودند؛ سوره یوسف دوازدهمین سوره قرآن و در جز ۱۲ است و لذا شاید همه این موارد دست به دست هم داده تا بدانیم این آخرین امید بشریت است و باید با تلاش شرایط ظهور حضرت را فراهم کنیم.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: حضرت امام(ره) سال ۴۲ قیام کردند و به دلیل آنکه مردم حمایت نکردند، انقلاب پیروز نشد، اما سال ۵۷ زمانی که مردم از ایشان حمایت کردند، انقلاب به پیروزی رسید و توانستیم طاغوت را شکست دهیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط ظهور حضرت انجام دهیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این توفیق را کسب کنیم که ضمن شناسایی وظایف و عمل به آن، جز زمینه سازان ظهور و یاران امام زمان(عج) باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha