پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد نجفی زاده

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ولایت مسیر رسیدن به حقیقت شب قدر است، گفت: اگر کسی به آن حقیقت برسد و شب قدر را درک کرد به حیات طیبه می‌رسد، در واقع به امنیت می‌رسد و دست شیطان به او نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به فرا رسیدن سومین شب از لیالی قدر، اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را برای بهره‌گیری معنوی حداکثری از این فرصت‌ها به کار گیریم.

وی با بیان اینکه در شب قدر رزقی که به انسان داده می‌شود رزق قرآن و ولایت است، افزود: برای اینکه کسی بتواند به شب قدر ورود پیدا کند باید به معرفت قرآن و ولایت راه پیدا کند که هر دو در شب قدر نازل می‌شوند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به اینکه ولایت مسیر رسیدن به حقیقت شب قدر است، اضافه کرد: اگر کسی به آن حقیقت برسد و شب قدر را درک کرد به حیات طیبه می‌رسد، درواقع به امنیت می‌رسد و دست شیطان به او نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: کسی که در محیط شب قدر واقع شده از شیطان مصون می‌شود «إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکرُوا» و به نور ولایت و قرآن می‌رسد و راه بر او روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: اگر کسی شب قدر را درک کرد در فضای نور واقع می‌شود؛ چراکه شب قدر ساحت نور است.

وی در ادامه با اشاره به اعمال و عبادات شب قدر، اظهار کرد: سید بن طاوس در اعمال شب عید قربان که شب احیا است، این نکته ناب را خاطرنشان کرده است که احیای به عبادت به این است که انسان با خدا معامله کند و همه کارهایش را برای خدا انجام بدهد. اگر مطالعه می‌کند یا عبادت دیگری انجام می‌دهد اگر اهل معامله مع الله باشد، این می‌شود احیای به عبادت؛ لذا در شب قدر بیشتر باید در اخلاص تلاش کرد تا کثرت عمل.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: البته شب‌های قدر به حدی عمل دارد که یک شب وافی به انجام آن اعمال نیست، مگر برای کسانی که خداوند متعال برکت به عمر آن‌ها می‌دهد؛ ولی باید یادمان باشد تلاش در اخلاص و برای خدا کار کردن شاید اولویت داشته باشد؛ ازاین‌رو ما باید تلاش کنیم که در این شب‌ها برای خدا اخلاص داشته باشیم تا به برکات شب‌های قدر راه پیدا کنیم و آن را درک کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha