سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عباسی قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت:  سرنوشت همه انسان‌ها در شب ۲۳ ماه  مبارک رمضان به امضای حضرت مهدی (عج) می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی در مراسم شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: شب های قدر معنویت، طهارت و نورانیت خود را از نور ولی معصوم می گیرد، یعنی با نور شب زنده داری و دعای ولی خدا این ساعات و ایام رنگ و بوی دیگری می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید لیالی قدر را درک کنیم و از برکات و نتایج آن به نحو احسن بهره ببریم که این مطلب نیاز به مقدمات و زمینه هایی دارد و انسان باید برخی آمادگی های روحی و اخلاقی و باطنی برای درک فیوضات لیالی قدر فراهم سازد و بتواند از محضر خلیفة الله به نحو احسن بهره برده و سرنوشت خوبی برای خود رقم بزند.

مدیر سابق حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: لیالی قدر در واقع به معنای آینده نگری دینی است، و در این شب ها توجه ما را به آینده جلب کرده و به نقش انسان برای شکل دادن آینده ای مطلوب تاکید می کند.

  سرنوشت همه انسان‌ها با امضای امام زمان (عج) رقم می خورد

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: این آینده نگری و شکل گیری آینده انسان در مجموعه ای رخ می دهد که عبارت است از تقدیر اعمال، تثبیت اعمال و امضای اعمال.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: ما برای اینکه بتوانیم آینده ای مطلوب برای خود رقم زده و در تغییرات خود نقش داشته باشیم باید در چارچوب این الگو قرار گرفته  و خود را به نقطه درخشان برسانیم.

 وی ادامه داد: بر این اساس در شب نوزدهم اعمال ما مقدر و طراحی می شود و با توسل به ائمه(ع) و استغفار و تصمیم به انجام اعمال صالح در این تقدیر نقش ایفا می کنیم و طراحی اعمال ما بر اساس نیت و خواسته ها و دعاها شکل می گیرد و اگر خدای ناکرده نیت های نادرستی در کار باشد اعمال و آینده ما به شکل دیگری رقم خواهد خورد.

مدیر سابق حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: مقدراتی که برای انسان رقم می خورد در شب بیست وسوم به تأیید و امضای خلیفه الهی می رسد و با امضای ایشان زمینه تحقق خارجی پیدا می کند و تا زمانی که این مقدرات به امضای ولی معصوم و حجت خدا نرسد چیزی برای ما رقم نمی خورد..

 استاد حوزه علمیه قزوین گفت: سرنوشت همه انسان‌ها در شب ۲۳ ماه  مبارک رمضان به امضای حضرت  مهدی (عج) می رسد، و چه خوب است در این شبهای با فضیلت برای سلامتی همه بیماران و ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا از سطح کره زمین دعا کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha