جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 957484
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقری

حوزه/کارشناس مذهبی در شب قدر، مصادیق ذکر خداوند را برشمرد و گفت: مداومت بر ذکر و یاد خدا، ‌مشکلات را از بین خواهد برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام محمد باقری، شب گذشته در جمع مردم مهریز با اشاره به سفارش آیت الله نخودکی اصفهانی بر گره گشایی نماز، عنوان کرد: نماز زیباترین شیوه اظهار بندگی و اولین مصداق ذکر خداوند است.

وی افزود: اهل بیت علیهم السلام، همواره بر نماز تأکید می کردند، زیرا نماز سفارش شده ی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله است و  امام علی علیه السلام نیز  در بستر شهادت به نماز سفارش کرده اند.

کارشناس مذهبی، دویمن مصداق ذکر را قرائت قرآن معرفی کرد و گفت: این عمل مایه آرامش و آسایش در محیط خانواده،باطل السحر و رفع کننده ی بلاها و مایه خیر و برکت فراوان در زندگی است. 

حجت الاسلام باقری با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه طلاق، اضافه کرد: انس خود را با قرآن بیشتر کنید تا در معرض نورانیت و برکات آن قرار گیرید. 

وی، سومین مصداق ذکر را دوری از گناهان فردی و اجتماعی برشمرد و گفت: وقتی در جامعه، در اداره یا حتی محیط خانه به سر می برید، مراقب اعمال و گفتار و حتی نیات خود باشید، زیرا ترک گناه موجب شادی دل حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف و گشایش در امور زندگی می شود.

کارشناس مذهبی، چهارمین مصداق ذکر را ایمان به اهل بیت علیهم السلام و توسل به ایشان دانست و  بیان کرد: توسل به این خانواده مطهر، مایه خیر و برکات زیادی است و به همین سبب، اهل بیت عصمت و طهارت می فرمودند در آخرالزمان، بعد از خدا باید به ما توسل کنید و پناه بجویید. 


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha