پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جهیزیه

حوزه/ آیین اهدای ۱۴ سری جهیزیه به نوعروسان توسط دفتر آستان قدس رضوی که در دفتر کانون خادمیاران رضوی ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، روز شنبه در آیین اهدای ۱۴ سری جهیزیه به نوعروسان توسط دفتر آستان قدس رضوی که در دفتر کانون خادمیاران رضوی ارومیه برگزار شد، با قدردانی از خیرین و بانیان این امر خیر، اظهار داشت: مساله کمک به نیازمندان و تلاش برای حل مشکلات آنان و حفظ روحیه گذشت و ایثار بسیار مهم و ارزشمند است و بر اساس آیات و روایات یکی از ویژگی های مؤمنین اختصاص دادن بخشی از اموالشان برای محرومین و نیازمندان می باشد.

وی ادامه داد: یکی از سیره های اهل بیت علیهم السلام کمک به یتیمان و نیازمندان  بود و به همین سبب از القاب امیرالمومنین علی علیه السلام، سرپرست یتیمان می باشد، فلذا باید با تأسی به آنان کمک و به نیازمندان و حل مشکلات، آنان را در زندگانی خود مورد توجه قرار دهیم.

بانک ها ارائه تسهلات را شفاف توضیح دهند

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین در دیدار با خلیل ایمانی بخشایش، مدیر امور شعب بانک مسکن استان آذربایجان غربی با بیان این که خداوند متعال بر اساس نعمت ها و استعداد هایی که به انسان عطا فرموده است در روز قیامت از آنان سوال خواهد کرد فلذا باید نسبت به استعداد و نعمات الهی دقت بیشتری داشته باشیم، گفت: اینکه خداوند متعال به شما این توفیق را داده است که در مدیریت بانک قرار بگیرید نعمت بزرگی است فلذا تلاش کنید از این مسئولیت در جهت حل مشکلات مردم استفاده کنید.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که اگر در مسئولیت خود خدمت به مردم را برای رضای الهی انجام دهید ماندگارخواهد بود، اضافه کرد: بهترین و سریعترین مسیر برای جلب رضایت خداوند متعال خدمت به مردم و حل مشکلات آنهاست فلذا در ارائه تسهیلات به مردم و حل مشکلات آنان تلاش کنید.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: تسهیلات بانکی را به لحاظ معاملات و عقود بانکی به مشتریان خود توضیح دهید تا مسأله شرعی آنان رعایت شود و در شرایط سخت معیشیتی، با مردم از روی مدارا و تخفیف رفتار کنید.

دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تکثیر نسل باید عملیاتی شود

حجت الاسلام و المسلمین قریشی همچنین در دیدار دیگری با محرم اکبرپور مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی با بیان این که اساسی و محوری ترین رمز موفقیت در کارها مسأله تقوا و خداترسی است، گفت: تلاش کنید مجموعه خود را دیندار و توأم با معنویت و خداترسی مدیریت کنید، به گونه ای که معنویت و عبودیت از آن احساس شود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مسئولیت ها در این دنیا موقتی و اعتباری است فلذا تلاش کنید از فرصتی که خداوند متعال توفیق آن را به شما عنایت فرموده است در مسیر خدمت به مردم بهره بگیرید.

وی ادامه داد: بزرگترین دغدغه مقام معظم رهبری مسأله تکثیر نسل است که ثبت احوال می تواند با با برنامه ریزی برای آن، نقش مؤثری در تغییر مثبت فرهنگ فرزند آوری در کشور موثر باشد  و لازم است سیاست های تشویقی برای افزایش جمعیت در بین زوج های جوان باید توسط مجلس شورای اسلامی به صورت قانون تدوین و ابلاغ شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha