جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشریات

حوزه/ مسئول اداره نشر و تولیدات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: تولید و انتشار نشریات علمی تخصصی یکی از دستاوردهای بسیار خوب و تحولی می‌باشد که در چند سال اخیر با توجه جدی به سرفصل «علم و پژوهش» در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای اجرای سیاست‌های نظام جامع پژوهش در این حوزه به ثمر نشست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، واحد پژوهش مدرسه علمیه حکیمه(س) جوین باهدف آشنا شدن طلاب با نشریات معاونت پژوهش این حوزه، معرفی دستاوردهای پژوهشی و ایجاد زمینه تبادل اندیشه، ایجاد روحیه تحقیق و روحیه همکاری بیشتر بین پژوهشگران، نشست‌ علمی «معرفی نشریات علمی تخصصی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان » را با حضور ۶۱ نفر از اساتید و طلاب سطح ۱ تا ۳ در سامانه lms۲ برگزار کرد.

حجت‌الاسلام جواد معین، در این نشست که به‌صورت برخط برگزار شد، گفت: تولید و انتشار نشریات علمی تخصصی یکی از دستاوردهای بسیار خوب و تحولی می‌باشد که در چند سال اخیر با توجه جدی به سرفصل «علم و پژوهش» در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای اجرای سیاست‌های نظام جامع پژوهش در این حوزه به ثمر نشست.

وی افزود: از آنجایی‌که حوزه کهن خراسان در زمینه‌های مختلف علمی در سطح حوزه‌های علمی کشور و خارج از کشور مطرح است با حمایت‌های مدیریت این حوزه و پیگیری‌های معاونت پژوهش، یکی از مأموریت‌ها، راهبردها و برنامه‌های کلان پژوهش که تولید «منشورات علمی و تخصصی» بود که خوشبختانه در قالب تولید یازده نشریه تحقق یافت تا فرصت مناسبی برای اساتید و طلاب خراسان درزمینهٔ چاپ و انتشار مقالات علمی فراهم آید.

مسئول اداره نشر و تولیدات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به استانداردسازی نشریات حوزه و رعایت هم‌تراز با نشریات علمی کشور، ابراز کرد: تهیه سامانه نشریات علمی، اخذ مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ شماره شاپا ( چاپی و الکترونیکی)، نمایه‌سازی نشریات در پایگاه‌های مختلف ازجمله سیلیویکا، نور مگز و مگیران، ارتباط‌های علمی با مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی کشور در راستای استاندارسازی نشریات این حوزه، انجام‌شده است.

حجت‌الاسلام معین در پایان این نشست به معرفی نشریات فعال حوزه علمیه خراسان پرداخت و ابراز کرد: در حال حاضر یازده نشریه با عناوین «آموزه‌های قرآن و عترت»، «اسلام و ارتباطات میان فرهنگی»، «آموزه‌های حکمت اسلامی»، «مطالعات هنر و رسانه»، «جستارهای ادب عربی»، «تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع)»، «پژوهش‌های اسلامی زن و خانواده»، «مصباح الفقاهه»، «مطالعات اعتبار سنجی حدیث»، «مطالعات کودک و نوجوان» و «آموزه‌های نوین کلامی» در حال فعالیت هستند.

گفتنی است، اساتید و طلاب جهت آشنایی بیشتر با نشریات و ارسال مقالات می‌توانند به سامانه مدیریت نشریات علمی حوزه علمیه خراسان به آدرس http://journals.hozehkh.com مراجعه کنند. همچنین اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به نشریات تخصصی از طریق پیام‌رسان سروش معاونت پژوهش به آدرس sapp.ir/howzehpajohesh و پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/joinchat/۱۸۴۶۰۱۸۰۸۲C۰۶۷d۴۹۱c۵f اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    من مخالفم بجای نشریات با محتوای مقطعی و کهنه شده بیایید از طلبه ها پژوهش و مقاله بخواهید وآن را چاپ کنید... متأسفانه حوزه خراسان ضعف های شدیدی دارد
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    سلام از حوزه خراسان می خواهیم که برود به سمت تحول، بابا یه کم از برنامه های نوین قم الگو بگیرید خُب.
  • طلبه مشهدی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    0 0
    از علمای بزرگوار قم درخواست عاجزانه داریم که به حوزه خراسان سامان بدهند. در اینجا مسئولین فقط گزارش می دهند اما در عمل با طلبه ها ارتباطی ندارند و فقط طلبه یک نمره ای می گیرد و می رود پایه بالاتر آیا واقعا تمام هویت حوزه همین است؟! چرا به طلبه های زحمتکش هیچ توجهی نمی کنند؟! بعضی از طلبه ها نخبه نیستند ولی به سختی درس می خوانند و خودشان را بالا می کشند چرا به آنها توجه نمی شود؟! من که از طلبگی در این حوزه خسته شدم! اینگونه می خواهید طلبه جذب حوزه کنید؟! لطفا آقای مصباح عاملی پاسخگو باشن