پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدرضا حامدی

حوزه/ در نزدیکی ایام انتخابات مهم کشور هستیم. باید برای حضور حداکثری مردم و جوانان در انتخابات تلاش کرد تا شاهد انتخابات پرشکوهی در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در نشست ائمه جماعت این شهر که در مسجد امام سجاد(ع) در پردیسان قم برگزار شد، بر اهمیت کار فرهنگی، اجتماعی، مبارزه با فسادهای فرهنگی و اجتماعی، تعامل با جوانان، تعامل با اقشار مختلف مردم برای حضور در نماز جمعه و مساجد، فرهنگ سازی و دعوت جوانان به مسجد تأکید و این مسائل را در شرایط فعلی ضروری دانست.

امام جمعه پردیسان بر هم فکری و تعامل، استفاده از پشتوانه شبکه تبلیغی منسجم و اتاق فکر با حضور ائمه جماعت با تجربه و همه ائمه جماعت این شهر تأکید کرد و بیان داشت: شهر پردیسان ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ حضور طلاب و روحانیون توانمند و مستعد در امر راهبری و راهبردی مسائل فرهنگی و ... است؛ این ظرفیت را باید بکار گرفت تا شاهد شهری جامعه فعال باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: بافت شهر پردیسان به دلیل حضور افراد مختلف دارای اقتضائات و مشکلات خاصی است، در بعضی مناطق مسئله فرهنگ خوب، در بعضی نادرست و در بعضی موارد دارای مشکلات اجتماعی و ناهنجاری است. این مسائل باید به درستی شناسایی و محله به محله وارد عمل شویم تا بتوانیم براساس اقتضائات آن منطقه راه علاجی ارائه دهیم.

امام جمعه پردیسان از برگزاری نماز عید فطر در پردیسان و نماز جمعه این شهر با رعایت قوانین و رعایت فاصله گذاری خبر داد و بیان داشت: در برگزاری نماز عید فطر در مساجد پردیسان براساس حضور حداکثری مردم باید تصمیم گرفت و اگر این حضور اتفاق نیفتد ائمه جماعت سعی کنند در نماز عید فطر مصلی این شهر حضور پیدا کنند. اگر بتوانیم مساجدی قوی داشته باشیم که در آن جوانان فعال باشند، همین جوانان را می توان به حوزه دعوت و مستعدین آن را جذب حوزه علمیه کرد، این کار بزرگی است و باید روی آن سرمایه گذاری فکری و فرهنگی شود.

وی بر اهمیت توجه به جایگاه امام مسجد و قانونی شدن این جایگاه در فعالیت های مساجد تأکید و انجام امورات و فعالیت های مسجد را بر طبق این قانون لازم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: باید این جایگاه به جای برسد که همه فعالیت ها براساس آن محوریت و پی گیری شود.

امام جمعه پردیسان با بیان این که امام جمعه نقش هماهنگ کننده در اجرای برنامه های این منطقه را برعهده دارد، اظهار داشت: این عدم دخالت برای این است که فعالیت های فرهنگی در هر منطقه ای به وسیله ائمه جماعت سبب تقویت نظام شود.

وی با بیان این که در نزدیکی ایام انتخابات مهم کشور هستیم گفت: باید برای حضور حداکثری مردم و جوانان در انتخابات تلاش کرد تا شاهد انتخابات پرشکوهی در کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha