جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 958256
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
اسرائیل

حوزه/ تحولات اخیر سرزمین های اشغالی بار دیگر نشان داده که دژخیمان صهیون جز زبان قدرت و زور نمی فهمند و لذا تنها در سایه مقاومت و پاسخ قاطع است که از مواضع خود ولو به شکل موقتی کوتاه آمده و به نوعی در برابر جبهه حق، متفرق می شود.

خبرگزاری حوزه/ رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی نکته ای را مطرح کردند که البته سال هاست یکی از کلیدواژه های بسیار مهم در سخنان و رهنمودهای معظم له در حوزه ی مسایل بین الملل و خاصه جریانات منطقه غرب آسیا و در رأس آن ها تحولات مربوط به قدس شریف به شمار می رود.

ایشان در این سخنرانی با تأکید بر این که وظیفه همه در خصوص حوادث اخیر مربوط به جنایت و خباثت صهیونیست ها در فلسطین و مسجدالاقصی، موضع گیری و محکومیت قاطعانه حرکت خبیثانه، جنایتکارانه، وحشیانه و ظالمانه است، تصریح کردند: "خوشبختانه فلسطینی ها بیدار و عازمند. باید هم این مسیر را دنبال کنند. جز با زبان قدرت نمی شود با این جنایتکاران حرف زد. باید خود را قوی کنند و بایستند و مقابله کنند و طرف را مجبور کنند که از جنایت کوتاه بیاید و تسلیم حق و انصاف شود. "

تجربه سال های اخیر جریان مقاومت اسلامی با دژخیمان صهیون نشان داده که اساساً آن ها جز زبان زور نمی فهمند و لذا تنها در سایه مقاومت و پاسخ قاطع است که از مواضع خود ولو به شکل موقتی کوتاه آمده و به نوعی در برابر جبهه حق، متفرق می شوند.

طی یکی دو روز اخیر آن هم بعد از جنایات صهیونیست ها در مسجد الاقصی و قدس شریف، پاسخ راکتی و موشکی حماس به اشغالگران فلسطین و ترس و واهمه آن ها که تنها بخش اندکی از آن در رسانه ها هویدا شد، بار دیگر ثابت کرد که خانه عنکبوتی اسرائیل به شدت سست و بی بنیان است و آن ها برخلاف فلسطینی ها به شدت از مواجهه در میدان، هراسناک هستند و این در حالی است که مسلمانان مقاوم سرزمین فلسطین، روحیه شجاعت و شهادت طلبی دارند و بر سر آرمان های مقدس خویش، حاضر به هر نوع جان فشانی هستند.

البته مسلم است که نقش آفرینی در میدان مبارزه و جهاد، ساده و بی هزینه نیست اما ملتی که می خواهد از عزت و شرافت اسلامی و انسانی خود دفاع کند و پاسخ زورگویان و مستکبران را بدهد، باید این هزینه را پرداخت کند و چه خوب که این هزینه در برابر بدترین دشمنان خدا یعنی صهیونیست های کودک کُش پرداخت شود.

استقامت فلسطینیان در روزهای اخیر آن هم چند روز پس از روز جهانی قدس، ابعاد تازه و جالبی به خود گرفته که قطعاً در آینده نزدیک درباره آن ها صحبت خواهیم کرد و به تعبیر اسماعیل هنیه، "معادله تنهایی در قدس، دیگر پایان یافته و دست برتر با مقاومت فلسطین است"، با این حال اجمالاً تأکید بر این نکته لازم است که راهبرد مقابله با صهیونیست ها، چیزی جز مقاومت و تقویت از درون برای پاسخ به هر گونه تجاوز از بیرون نیست و ای کاش کشورهای اسلامی و به خصوص مدعیان عرب، این حقیقت را درک می کردند و در عمل پای حمایت از آرمان قدس شریف و مظلومان فلسطین می ماندند که اگر این گونه می شد، بی گمان در آینده ای بسیار نزدیک، موعد اضمحلال کامل رژیم عنکبوتی اسرائیل فرا می رسید.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha