جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه مجازی رئیس مرکز خدمات با مدیران استانی مرکز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با تأکید بر بحث استقلال مرکز خدمات گفت: با توجه به اینکه تدبیر مقام معظم رهبری بر استقلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است، این استقلال را تقویت خواهیم کرد؛ اما تعامل و ارتباط با مراکز حوزوی یکی از رویکردهای مهم مرکز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میر محمدی در گفت‌وگوی مجازی با مدیران کل مراکز استانی مرکز خدمات، با اشاره به خطبه ۲۱۶ نهج‌البلاغه گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) در این خطبه بخشی از روش‌ها و رفتارهای مدیریتی را بیان می‌کنند و ما طبیعتاً در سیره مدیریتی‌مان باید این مسائل را مدنظر قرار دهیم، به‌ویژه اینکه در خدمت سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) هستیم.

وی با بیان اینکه برای خدمت به خلق‌الله نباید انتظار سپاسگزاری داشته باشیم، گفت: حضرت در فرازی از این خطبه می‌فرمایند اگر من وظیفه‌ای را انجام می‌دهم در مقابل آن از من سپاسگزاری نکنید، چراکه مسئولیتی است که بر عهده من قرار دارد و وقتی انسان نفس خود را برای ارتباط با خدا و کار کردن برای خلق خدا قرار می‌دهد این حرکت نیاز به سپاسگزاری ندارد.

رئیس مرکز خدمات افزود: حضرت در ادامه این فراز می‌فرمایند که با قیافه‌های تصنعی و مصنوعی با من صحبت نکنید و خیلی با صراحت و روشن حرف‌هایتان را بیان کنید.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: مدیران جامعه اسلامی باید این اصول مدیریتی را مورد توجه قرار دهند و به ویژه ما که ملبس به لباس روحانیت هستیم و شان طلبگی داریم باید به این مسائل بیشتر توجه کنیم تا باعث زینت نظام اسلامی و جامعه اسلامی باشیم.

وی بیان کرد: خدمت به طلاب و روحانیون افتخاری بزرگ است که نصیب بنده و شما شده است و باید تلاش کنیم با رعایت ضوابط و اصول مدیریت اسلامی و صداقت و صراحت کامل وظیفه خود را انجام دهیم و باعث رضایت امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) شویم.

رئیس مرکز خدمات گفت: روسای سابق مرکز خدمات زحمات بسیاری کشیدند و خدمات ارزشمندی ارائه کردند و امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی از زحمات مدیران ستادی و استانی و کارکنان مرکز خدمات قدردانی کرد و افزود: مدیران و کارکنان مرکز خدمات فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند و امروز شاهد برکات این خدمات هستیم که با عظمت و افتخار در سراسر کشور ارائه می‌شوند و ان‌شاءالله روز به روز گسترش یابند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با بیان اینکه منتظر ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای خوب و تحولی از سوی مراکز خدمات استانی هستیم، گفت: خدمات خوبی تاکنون ارائه شده است و طبیعی است که این خدمات باید ادامه پیدا کند و نواقص احتمالی آنها نیز برطرف شود، ولی از سوی دیگر بخش مهم کار ما ارائه خدمات بهتر و بیشتر با نگاه و رویکرد جدید متناسب با اقتضائات زمانی و مکانی است.

وی ادامه داد: باید خدمات جدیدی که طلاب به آنها نیاز دارند احصا شده و مدیران استانی طرح‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه کنند و در ستاد نیز این پیشنهادها بررسی شوند و خدماتی متناسب با اقتضائات روز ارائه دهیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: تعامل و ارتباط مستمر با مراکز حوزوی از رویکردهای مهم مرکز خدمات است و اگر موازی کاری وجود دارد در جلسات تخصصی باید مرتفع شود و با یک همگرایی و هم‌افزایی برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب به روحیه جهادی و انقلابی در بحث مدیریت مدیران تأکید داشته‌اند و ان‌شاءالله با یک روحیه جهادی و انقلابی شاهد حرکت‌های خوب و طرح‌های تحولی و انقلابی از سوی مدیران استان‌ها باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی ادامه داد: رویکرد و نگاه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ارائه خدمات به طلاب و حوزه‌های علمیه باید توسعه‌ای باشد و نباید نگاه مضایقه‌ای در برنامه‌ها داشته باشیم.

وی گفت: باید بررسی کنیم طلاب مدارس علمیه و حوزه‌های علمیه چه خدماتی مورد نیازشان است که در سال آتی برنامه ریزی شوند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تأکید بر بحث استقلال مرکز خدمات گفت: با توجه به اینکه تدبیر مقام معظم رهبری بر استقلال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است، این استقلال را تقویت خواهیم کرد؛ اما تعامل و ارتباط با مراکز حوزوی یکی از رویکردها مهم مرکز خواهد بود.

وی گفت: شعار سال مرکز خدمات همان شعار سالی است که مقام معظم رهبری فرمودند و باید برای تحقق اهداف این شعار یعنی تولید خدمات، پشتیبانی و برداشتن موانع خدمت‌رسانی تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی بصیرت افزایی خانواده‌ها را مهم دانست و افزود: در جلسات هماهنگی با مراکز حوزوی بحث بصیرت افزایی خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد و با توجه به انتخابات پیش رو، به بحث بصیرت افزایی در حوزه انتخاب اصلح توجه شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم با همکاری و همدلی و ارتباط صمیمانه‌ای که بین مسئولان استان‌ها و مدیران و معاونان ستادی وجود دارد و با قوت قلب و همدلی و صفای باطنی حرکتمان را شروع کنیم و سعی کنیم رضای الهی را مدنظر داشته باشیم و طبیعی است با این نیت، خداوند کمک می‌کند و رضایتمندی امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha