جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محسن ملک  پور
حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌پور

امام جمعه شهرستان فارسان با بیان اینکه شاخصه‌های انتخاب خوب برای تشکیل دولت جوان در بیانات مقام معظم رهبری هست و باید بعد از تائید صلاحیت‌ها، بررسی شود، گفت: بوق‌های استکبار با استفاده از همه ابزارها و بعض افراد غربزده برای همه سلایق به صدا درآمده که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ملک‌پور، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: اساس و بنیان سیرت مردم متقی، تقواست؛ تقوا مایه هدایت بوده و متقین بر پایه هدایت استوار است، یعنی «علی هدیً من ربهم» هستند. 

وی افزود: مرحوم مجلسی در کتاب شریف بحار روایتی را از امام صادق علیه السلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند: تقوا بر سه قسم است، تقوا بخاطر خدا و در راه خدا و آن ترک حلال است چه رسد به اینکه انسان دست از شبهه بردارد و این را تقوای خاص الخاص می‌گویند.

امام جمعه شهرستان فارسان در ادامه روایت بیان کرد: تقوا از خداوند، خودداری از شبهات می‌‏باشد چه رسد به دوری از حرام، این را تقوای خاص می‌گویند. سومین تقوا، از ترس دوزخ و عقاب که آن خودداری از حرام است و آن را تقوای عام و همگانی می گویند.

حجت الاسلام ملک‌پور خاطرنشان کرد: تقوا مانند آبی است که در نهر جاری می‏‌شود، و این سه طبقه که در معنی تقوا ذکر شد مانند درختانی هستند که در کنار آن نهر کاشته شده‏‌اند.

وی ادامه داد: آن درختان هر کدام رنگی و جنسی دارند و همه آنها از آن آب استفاده می‏‌کنند. آن درختان هر کدام به اندازه جوهر و طعم و لطافت خود از آن بهره‌‏مند می‏‌گردند و به اندازه جثه و بزرگی و کوچکی خود از آن آب بر می‏‌دارند و بعد مردم به اندازه قدرت و توانائی خود از میوه آن درختان می‏‌خورند. 

امام جمعه شهرستان فارسان تصریح کرد: پس تقوا برای طاعات مانند آب برای درختان است و طبیعت میوه‏‌های درختان در رنگ و طعم آنها مانند اندازه ایمان در مردم می‌‏باشد.

ملک‌پور اضافه کرد: هر کس ایمانش در بالاترین درجه و مقام باشد و جوهرش صاف و روحش پاک گردد، او اهل تقوا می‌‏باشد، و کسی که تقوایش بیشتر باشد عبادتش پاک تر و خالص‏تر خواهد بود، و هر کس چنین باشد او به خداوند نزدیک‏تر است. و ثمره  یک ماه روزه داری، تقواست. سعی در حفظ آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اهل تقوا به موعظه توجه دارند و از آن تاثیر گرفته عمل می‌کنند، گفت: در حکمت۱۴۲ از حکم نهج البلاغه مولانا امیرالمومنین علیه السلام به کسی که موعظه خواسته بود فرمودند: مانند کسی مباش که بدون عمل، به آخرت امیدوار است.

امام جمعه شهرستان فارسان افزود: بعضی افراد خیلی به آخرت امید دارند ولی هیچ کاری نمی‌کنند. خدا محل رحمت است اما یک حرکتی هم از شما می‌خواهد و اهل تقوا دنبال موعظه‌اند. 

مذاکرات وین و اما و اگرهای آن‌...

حجت‌الاسلام ملک‌پور بیان کرد: این روزها خبرهای مختلفی مبنی بر این‌که ایران و آمریکا در آستانه توافق هستند، به‌گوش می‌رسد. نفس این‌که ایران، آمریکا را به مذاکرات راه نداده است، امری غرورانگیز است که نباید آن‌را دست کم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسأله در محور اول، آن است که ایران بر لغو کلیه تحریم‌های پس از برجام تأکید دارد، حال آن‌که آمریکا صرفاً تحریم‌های متن برجام و برخی تحریم‌های دوره ترامپ را مد نظر دارد. و دیگر این‌که لزوماً آن‌ها را لغو نمی‌کند، بلکه بعضاً به‌تعلیق آن‌ها اشاره می‌کند.

امام جمعه فارسان تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا از اصرار بر باقی ماندن برخی تحریم‌ها، گروگانگیری این بخش از تحریم‌ها جهت وادارسازی ایران به مذاکره در محورهایی مانند حقوق بشر و تروریسم و قدرت موشکی ایران است. مذاکره‌کنندگان باید به‌شدت مراقب این شیطنت‌ها باشند.

فصلی نوین در دفاع مقدس مردم مقاوم فلسطین‌

حجت الاسلام ملک‌پور اظهار داشت: دولت نتانیاهو برای نجات از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده است با جلو انداختن گروهک‌های تندرو یهودی اقدامات مذبوحانه‌ای را آغاز کرده‌است.

وی افزود: در این تحرکات وحشیانه صهیونیست‌ها دو اتفاق بزرگ در حال وقوع است؛ مردم قدس و کرانه غربی رود اردن به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر جای هیچ مماشاتی نیست و باید به مبارزه و مقاومت مسلحانه روی بیاورند. مقاومت غزه و حماس و جهاد اسلامی در این دفاع مقدس هموطنان خود را تنها نگذاشته‌اند و از دوشنبه شب با موشک‌باران صهیونیست‌ها به کمک آنان آمده‌اند. این یعنی اتحاد و وحدت مقاومت فلسطین در سراسر این سرزمین مقدس هستند. و ان شا الله پیروزی قطعی .

یوم المصیبة (به‌مناسبت هشتم شوال؛ سالروز فاجعه تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام)

امام جمعه فارسان با اشاره به سالروز تخریب حرم مطهر ائمه بقیع خاطرنشان کرد: ریشه تمام فرقه‌ها و تفکرات انحرافی و التقاطی، علاوه بر کوته فکری و جهل مدعیان آن، شیطنت‌های شیطان اکبر و طاغوت اعظم آمریکا و صهیونست‌ها هستند.

حجت الاسلام ملک‌پور تصریح کرد: ما هرچه به زمان ظهور امام زمان نزدیک‌تر می‌شویم «إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً»؛ جریان‌شناسی جهل برای‌مان لازم‌تر می‌شود؛ چراکه اصلی‌ترین مشکل امام زمان(عج) در عصر ظهور، مواجه با همین جریان جهلِ اهلِ تأویل است. 

وی ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی، نهضت زمینه‌ساز ظهور است بنابراین باید برای کمک به حضرت تا می‌تواند از توان جریان جهل و تأویل عصر جاهلیت ثانی بکاهد و آن‌را از بین ببرد؛ به همین جهت راهبرد کلان انقلاب اسلامی، راهبرد وحدت اسلامی است.

حجت الاسلام ملک‌پور با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات فراموش نشود، گفت: اگر صحنه را رصد کنید و ببینید، کاملاً روشن است که بوق‌های استکبار با استفاده از همه ابزارها و بعض افراد غربزده وا داده داخلی با انواع ترفندها برای همه سلایق مطالبی را آماده کرده که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کند.

وی بیان کرد: این طراحی امروز دشمن است و از قبل هم بود و در این دوره بیشتر دارند روی این قصه کار میکنند و همه ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم که حضور، حضور گسترده ای باشد.

امام جمعه فارسان خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم، اعلام انزجار و مبارزه با سیاست‌های استکباری برعلیه ایران است. یعنی هر مقدار که شما بیشتر شرکت کنید و در این صحنه مشارکت بیشتری صورت بگیرد نشان‌دهنده تنفری است که مردم ما از دشمنان خودشان دارند.

حجت الاسلام ملک‌پور، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر انتخاب مطلوب و خوب تاکید فرمودند، افزود: ایشان مطالب مهم و راهبردی را بیان کردند که ان‌شاءالله مورد توجه قرار خواهد گرفت. انتخابات خوب و مطلوب نتیجه اش موجب زیاد شدن قوت، آبرو و امنیت کشور خواهد بود. برای هر کسی که به ایران و اسلام و انقلاب و به هر بخشی از آن که اعتقاد داشته باشد باید در این امر شرکت کند.

وی اظهار داشت: شاخصه‌های این انتخاب خوب برای تشکیل  دولت جوان در بیان معظم له هست و باید بعد از تائید صلاحیت‌ها، بررسی کرد که این ویژگی‌ها در چه کسی هست تا مصداقش را پیدا کنیم.

امام جمعه شهرستان فارسان در پایان تصریح کرد: مدیریت، کفایت، ایمان، معتقد به توانمندی های داخل، عملکرد انقلابی، عدالتخواه، ضد فساد و کسی که فرصت کار به جوانان بدهد. اینها آن شاخصه‌های اصلی است که باید ببینیم افرادی که اسمشان مشخص خواهد شد کدامشان این شاخص ها را دارند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha