جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 958681
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
انتخابات 1400

حوزه / کارشناس حوزه علمیه همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مهم ترین ویژگی های کاندیدای اصلح را به خوبی تبیین کرده اند، گفت: داشتن مدیریت و کفایت، ایمان، عملکرد جهادی و انقلابی و توجه به ظرفیت های داخل کشور از مهم ترین ویژگی های یک کاندیدای اصلح است

حجت الاسلام محمد حسین زارع  از اساتید حوزه علمیه همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه در آیه "انَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ" شرط تغییر شرایط هر قوم به خوبی مشخص شده است، اظهار داشت: بنابر این آیه به قطع و یقین خداوند شرایط، مواضع و احوالات هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر آنکه آن قوم به دست خود، شرایطش را تغییر دهد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ روز سرنوشت سازی در تاریخ جمهوری اسلامی است که قرار است تا خون تازه‌ای به کالبد نظام تزریق شود و از اقتدار و ابهت ایران اسلامی دفاع کنیم.

حجت الاسلام زارع، انتخابات ریاست جمهوری را به یک مسابقه ملی تشبیه کرد و گفت: اگر این مسابقه خوب و با قدرت اجرا شود، پیروز اصلی آن مردم و ملت ایران اسلامی خواهند بود، چرا که تمام دشمنان قسم خورده کشور چشم به این روز دوخته‌اند و از ماه‌های قبل در عرصه‌های مختلف برای ایجاد یک جنگ روانی همه جانبه، برنامه ریزی داشته‌اند.

وی افزود: انتخابات متعلق به یک شخص خاص نیست، بلکه متعلق به ملت ایران است و به همین دلیل گفته می‌شود سرنوشت و آینده ملت ایران به حضور و انتخاب فرد اصلح در این انتخابات گره خورده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، منطقی، عقلی، قانونی و مدنی ملت ایران است، مطرح کرد: همه ما ایرانی هستیم و به دلیل علاقه به وطن خود و حمایت از آزادی، امنیت و رفاه کشور باید در این انتخابات شرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار شرکت در انتخابات، اگر رئیس جمهور اصلح نیز انتخاب شود به نور علی نور رسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: برای انتخاب فرد اصلح، باید با ملاک‌های چنین شخصیتی آشنا شویم که در این مسیر رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به خوبی این مسئله را تبیین کرده‌اند.

حجت الاسلام زارع اولین ویژگی فرد اصلح را داشتن مدیریت و کفایت عنوان کرد و گفت: روزمه کاندایدای منصب ریاست جمهوری و انجام پروژه‌های کلانی که تا به امروز در کارنامه خود دارد، به خوبی نحوه مدیریت این فرد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فرد اصلح باید با ایمان باشد، اظهار کرد: کسی که در کارزار انتخابات برای دفاع از خود به تخریب افراد دیگر می‌پردازد و برای بالا رفتن خود، پا بر روی دوش دیگر کاندیداها می‌گذارد، بویی از ایمان نبرده و اگر ایمان نباشد، قطعا یک روز منافع ملت را به باد خواهد داد.

این کارشناس مذهبی روحیه و عملکرد جهادی و انقلابی را به عنوان ویژگی بعدی فرد اصلح در میدان انتخابات ریاست جمهوری دانست و ابراز داشت: مدیر پشت میز به درد این ملت و ریاست جمهوری در شرایط فعلی نمی‌خورد، بلکه ما نیازمند مدیری انقلابی با عملکرد جهادی هستیم تا بتواند مشکلات را به درستی با این روحیه جهادی حل کند.

وی با تاکید بر اینکه فرد اصلح باید به توان داخلی اعتقاد داشته باشد، مطرح کرد: رئیس جمهور نباید به خارج چشم دوخته باشد، بلکه برای رفع مشکلات باید از ظرفیت‌های داخل استفاده کند و این مسئله نیز از مواضع و صحبت‌های او در ایام انتخابات و پیش از آن به خوبی قابل تشخیص است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha