سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آخرین تحولات در فلسطین اشغالی

حوزه/ در حالیکه ساعتی قبل رژیم صهیونیستی با حمله موشکی ساختمان خبرنگران و رسانه‌ها را در غزه تخریب کرد، سخنگوی گردان های قسام از آمادگی برای شش ماه موشکباران مستمر تل‌آویو خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» فلسطین از شلیک ده‌ها موشک به سوی تل‌آویو و اشدود در پاسخ به قتل‌عام صبح امروز صهیونیست‌ها در اردوگاه «الشاطئ» غزه خبر داد و سخنگوی این گروه از آمادگی برای 6 ماه موشک‌باران مستمر تل‌آویو خبر داد.

به نقل از رسانه ها پس از آنکه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس، قتل عام صبح امروز صهیونیست‌ها در اردوگاه «الشاطئ» غزه را محکوم و اعلام کرد که مقاومت به دفاع از ملت مغرور فلسطین ادامه خواهد داد و بر دشمن پیروز خواهد شد، گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» (گردانهای عزالدین القسام) شاخه نظامی این جنبش از حمله موشکی به تل‌آویو و مناطق اطراف آن در پاسخ به این جنایت خبر داد.

در پی حمله بامداد امروز جنگنده‌های صهیونیستی به اردوگاه الشاطئ بدون هشدار قبلی، منازل دو شهروند فلسطینی هدف قرار گرفت که طی آن ۱۰ نفر از اعضای این دو خانواده  از جمله شش کودک و دو زن به شهادت رسیدند.کادرهای پزشکی اعلام کردند که تنها موفق شدند یک نوزاد از خانواده الحدیدی را زنده از زیر آوار بیرون بیاورند که وضعیت جسمی خوبی ندارد و به بیمارستان انتقال یافته است.

بر اساس این گزارش، در عملیات مقاومت که در انتقام از خون این شهدا صورت گرفت، علاوه بر تل‌آویو، فرودگاه «بن گوریون» و شهرها «رمت گن»، «ریشون لتسیون» و «گفعات شموئیل» نیز هدف قرار گرفتند. رسانه‌های صهیونیستی نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک نوار غزه خبر دادند.

شاخه نظامی جنبش حماس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: ده‌ها موشک در پاسخ به قتل‌عام صورت گرفته در حقوق کودکان، زنان و غیرنظامیان فلسطینی در اردوگاه الشاطئ به سوی تل‌آویو شلیک شد.

اعتراف صهیونیست‌ها به شلیک ۳۰ موشک به سوی تل‌آویو

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی نیز از شلیک دست‌کم ۳۰ فروند موشک به سوی تل‌آویو و اطراف آن خبر دادند و برخی منابع از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در این شهر خبر دادند.

شلیک ده‌ها موشک به سوی «اشدود»

لحظاتی پس از انتشار این اخبار و تصاویر، شاخه نظامی جنبش حماس از شلیک ده‌ها موشک به سوی «اشدود» خبر داد. اشدود یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری رژیم صهیونیستی در کنار تل‌آویو است.بندر اشدود نیز بزرگ‌ترین بندر این رژیم محسوب می‌شود و گفته می‌شود که بیش از ۶۰٪  واردات صهیونیست‌ها از طریق این بندر صورت می‌گیرد.

هشدار ارتش صهیونیست؛ ساکنان تل‌آویو تا اطلاع‌ثانونی در پناهگاه‌ها بمانند

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان تل‌آویو خواست تا به پناهگاه‌ها بروند و تا اطلاع ثانوی در آن‌جا باقی مانند.پایگاه خبری «الجزیره» نیز در خبری فوری نوشت که توپخانه رژیم صهیونیستی پس از این عملیات موفق مقاومت فلسطین علیه مرکز و جنوب تل‌آویو، برخی مناطق را در نوار غزه هدف قرار داد.

آمادگی مقاومت برای شش ماه موشک‌باران مستمر تل‌آویو 

ابوعبیده، سخنگوی شاخه نظامی حماس پس از عملیات موشکی امروز علیه تل‌آویو و مناطق اطراف آن، اعلام کرد:« به لطف الهی، خودمان را برای شش ماه موشک‌باران مستمر تل‌آویو آماده کرده‌ایم.»

لغو پروازهای فرودگاه بن‌گوریون

رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حدود ۴۰ پرواز روز یکشنبه از کشورهای مختلف به مقصد فرودگاه «بن گوریون» در نزدیکی تل آویو لغو شده است.

به نوشته الجزیره، شرکت‌های هواپیمایی خارجی درخواست صهیونیست‌ها برای انتقال پروازها از فرودگاه بن‌گوریون به فرودگاه رامون را نپذیرفته و تمامی سفرهای خود را لغو کرده‌اند.

برج الجلاء در حمله موشکی رژیم صهیونیستی فرو ریخت

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با چهار موشک برج الجلاء که مقر رسانه‌ها و شبکه‌های خبری دنیا در غزه است را هدف قرار دادند. هنوز مشخص نیست که خبرنگاران در هنگام حمله در این ساختمان حضور داشته اند یا اینکه پیش از حمله این ساختمان را ترک کرده‌اند.

الجزیره گزارش داد که برج الجلاء در این حمله کاملا  فرو ریخته است.

تعداد شهدای غزه به 139 نفر رسید

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای غزه را 139 نفر اعلام کرد که در بین آنها 39 کودک به چشم می‌خورد.

بر این اساس یک هزار نفر هم در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شده‌اند.

شلیک 2500 راکت از غزه به اراضی اشغالی

در همین ارتباط سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که حماس تاکنون 2500 راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha