جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ همایش مدیران مدارس علمیه اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور گفت: اولین شرط برای موفقیت در هر کاری برنامه‌ریزی و نظم است و اگر نظم و برنامه‌ریزی نباشد ثمره‌ای بر کارها مترتب نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در همایش مدیران مدارس علمیه اهواز ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین و تشکر از برگزارکنندگان این همایش به مسئله انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله انتخابات ۱۴۰۰ موضوعی است که بسیار برای انقلاب سرنوشت‌ساز است؛ چراکه شهدای عزیز ما این انقلاب را نزد ما به ودیعه گذاشته‌اند و همه ما را به‌عنوان وارثان آن‌ها با این مسئله درگیر کرده‌اند که از این انقلاب صیانت کرده و آن را به دستان باکفایت صاحبش یعنی حضرت ولی‌عصر(عج) برسانیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دو دوره قبل از این انتخابات تأکید کرده بودند که انقلاب در مراحل سرنوشت سازی قرارگرفته است و تأخیر یا تعجیل در فرج بستگی به عملکرد مؤمنان دارد که اگر خوب عمل کنند إن‌شاءالله فرج امام زمان را شاهد خواهیم بود و اگر بنشینیم و بخواهیم تماشاگر باشیم تا اینکه دشمنان هرچه را بخواهند انجام دهند طبیعتاً تأخیر در فرج اتفاق خواهد بود و ما گناهکار خواهیم بود و گرفتار پاسخگویی به شهدا می‌شویم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: این دوره نسبت به دو دوره قبل بسیار حساس‌تر بوده و دشمن تأثیری که می‌خواسته گذاشته است چراکه حتماً یادتان هست بعد از انتخابات دوره اول ریاست جمهوری جناب آقای روحانی یک نتیجه‌گیری در دولتمردان آمریکا اتفاق افتاد که حاکی از این بود که انقلاب اسلامی انقلاب مستضعفان است و اگر بنا باشد این انقلاب شکست بخورد باید مستضعفان از این انقلاب روی برگردانند.

وی در ادامه عنوان کرد: دشمن مردم ما را یک دهه تحت‌فشارهای گوناگون قرارداد تا مردم را نسبت به این انقلاب ناامید کرده و به این نتیجه برساند که این انقلاب نیز فقط حرف بوده و ثمره‌ای ندارد ازاین‌رو برای مقام معظم رهبری دغدغه‌ای تحت عنوان ناامید کردن مردم حاصل‌شده و از ما می‌خواهند که در قالب یک برنامه تواصی هم دعوت به‌حق و هم دعوت به صبر کنیم و مردم را به صحنه برگردانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، به برنامه دشمن برای جلوگیری از شرکت مردم در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: امروز که در آستانه‌ی انتخابات قرار گرفته‌ایم؛ شبکه‌های معاند، فضای مجازی و تبلیغات بیگانگان با حرکت‌ها و برنامه‌های بسیار متنوع در حال تلاش هستند تا به شکل‌های مختلف مردم را ناامید کنند تا در انتخابات شرکت نکنند و یا اگر نتوانستند که جلوی شرکت مردم را بگیرند لااقل حضور مردم حداقلی باشد.

وی یادآور شد: تاریخ نشان داده که هر وقت روحانیت پای‌کار بوده و تلاش خود را انجام داده امت گوش‌به‌فرمان روحانیت بودند و پای‌کار آمده‌اند و این قضیه مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: به حول و قوه‌ی الهی در خوزستان همه مدارس علمیه از چند سال قبل به شکل قرارگاه در حال فعالیت در این عرصه هستند که البته باید این قرارگاه‌ها روزبه‌روز منسجم‌تر و همراه‌تر با بقیه دستگاه‌هایی که وارد این عرصه شده‌اند مردم را به صحنه کشانند و به این مهم جامه عمل بپوشانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پو، بابیان اینکه نشستن و کاری انجام ندادن در این زمان مصداق ترک صحنه کردن است، بیان کرد: یقیناً نشستن و کاری انجام ندادن در این زمان مصداق ترک صحنه کردن است و این ترک صحنه مصداق فرار از جنگ (الزحف عن الحرب) است که از گناهان کبیره است ازاین‌رو امیدواریم همه ما بتوانیم در این جنگ مقدسی که در حال شکل‌گیری است که جنگ بین اسلام و کفر(کفر به معنای اعم که شامل نفاق داخلی و دشمنان خارجی می‌شود) است به وظایف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه گفت: اولین شرط  برای موفقیت در هر کاری برنامه‌ریزی و نظم است و اگر نظم و برنامه‌ریزی نباشد ثمره‌ای بر کارها مترتب نخواهد شد ازاین‌رو خواهش من  این است که برنامه‌های دوستان منظم، هدفمند، پرتلاش و ذوثمر باشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان ضمن تأکید بر رعایت تقوا در هر حرکتی اظهار داشت: تقوا یک علامت بسیار مهم برای پیروزی است و اگر تقوا درحرکتی نباشد یقیناً توجه و لطف خدا در آن کار شامل افراد نخواهد شد و خداوند از ما کار باتقوا می‌خواهد و کار باتقوا از نظم آن معلوم می‌شود چون حق‌الناس است و افرادی که حق‌الناس را رعایت نمی‌کنند تقوا را رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha