یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 959325
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
توکلی

حوزه / یک بازیگر گفت: «احضار» از آن دست کارهایی است که بابت حضور در آن بسیار خرسندم.

رضا توکلی؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره ظرفیت سریال‌سازی در ماه رمضان اظهار کرد: از دو دهه پیش برنامه سازی برای ماه رمضان شکلی جدی به خود گرفت، یعنی شبکه‌های مختلف با تولید سریال‌های نمایشی سعی کردن با یکدیگر رقابت کنند. این اتفاق امر مطلوبی بود که به نظرم منجر به اتفاقات خوبی در تلویزیون شد.

وی افزود: «او یک فرشته بود» ساخته علیرضا افخمی در میان تولیدات رمضانی از جمله آثاری است که جریانی را در آثار رمضانی سیما به وجود آورد، برای همین بعد از این کار آثار مشابه تولید شد. برای مثال سیروس مقدم چند سریال در این عرصه تولید کرد، اما اعتقاد دارم هیچ یک نتوانست موفقیت او یک فرشته بود را تکرار کند.

این بازیگر ادامه داد: خوشبختانه بعد از چند سال دوباره فرصتی ایجاد شد تا علی‌رضا افغانی سریال ماورایی بسازد بر همین مبنا «احضار» تولید شد و توانست نظر مثبت مردم را به سمت خود جلب کند. این مجموعه با تکیه بر یک آیه از سوره اسرار جلوی دوربین رفت.

توکلی با بیان اینکه «احضار» کارکرد آموزشی نیز دارد، گفت: جدا از مضامین دینی و اسلامی این سریال، معتقدم «احضار» توانسته ابزاری برای مبارزه با خرافات باشد چون به روشنی می‌بینیم آدم‌هایی که به اسم فالگیری، کف‌بینی یا «احضار» فعالیت می‌کنند عملشان کذب محض است. در ضمن در این سریال به مخاطب گفته می‌شود شیطان از طریق هر آدمی می‌تواند وسوسه خود را انجام دهد. حال آن فرد می‌خواهد مدیر باشد یا هر کسی که در جامعه زیست می‌کند.

این بازیگر تاکید کرد: این نکته کاملاً مشخص است که مردم به موضوعات ماورایی علاقه دارند این امر نیز مختص به مخاطب داخل نمی‌شود، بلکه در همه دنیا چنین گرایشی وجود دارد، در همین راستا باید کارهای نظیر «احضار» تولید شود تا بتوانیم آموزش‌های لازم را در این رابطه داشته باشیم، البته همانگونه که گفتم این اتفاق باید توسط فیلمسازان خبره و همچنین کارشناسان دینی زبده صورت گیرد تا بدانیم تا چه حد و مرزی می‌توانیم به این موضوعات ورود کنیم.

توکلی با بیان اینکه از بازی در سریال «احضار» خوشحال است، گفت: خیلی خرسندم که در چنین کار موفقی حضور داشتم هرچند قبل از بازی در این مجموعه، وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که این سریال اثری متفاوت خواهد بود این نکته را به علی‌رضا افخمی کارگردان مجموعه نیز بیان کردم.

بازیگر سریال «مردان آنجلس» در پایان تاکید کرد: به نظرم موضوعات دینی در قالب کارهای ماورایی هم جذابیت بیشتری دارد هم اینکه تاثیرگذاری آن قابل توجه‌تر است، برای همین توصیه من به عنوان کسی که سالها در این عرصه کار کرده این است که در این زمینه کارهای بیشتری تولید شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha