پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاهش جمعیت

حوزه / عضو کارگروه تخصصی فقه راهبردی و جمعیت گفت: موضوع جمعیت زیر مجموعه فرزند آوری است  و بحران کاهش جمعیت که منجر به پیری جامعه می شود یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری از سال ۹۲ تا کنون است و تاکید های معظم له نشان می دهد که این امر مورد توجه نبوده و برای رفع این مشکل نیاز به قانون داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت هفته جمعیت، صبح امروز سومین نشست با عنوان فرزند آوری، به صورت مجازی در حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام مومنی با تکیه بر آمار و ارقام وتاکید بر این که باید مسئله  جمعیت را به عنوان یک بحران خاموش جدی بگیریم، گفت: اگر با همین شرایط پیش برویم این موضوع قابل علاج نیست.

وی در ادامه به پیامدهای سالمندی جامعه اشاره کرد و کاهش نشاط روحی والدین اضطراب و افسردگی، ترس از آینده، تنهایی و بروز بیماری های نظیر آلزایمر، سرطان و... را از پیامدهای فردی این بحران دانست.

عضو کارگروه تخصصی فقه راهبردی و جمعیت همچنین کاهش روابط وصله رحم فرزند سالاری، حساسیت و زودرنجی،  کاهش مهارتها در خانواده، کاهش نیروی نخبه جوان، مهاجرت  وفرقه سازی را از پیامدهای ملی وتمدنی کاهش جمعیت و سالمندی جامعه مطرح کردند.

حجت الاسلام مومنی، راه درمان را توصیف وضعیت موجود آماری و ترسیم وضعیت مطلوب دانست و بیان کرد: مبلغین حوزه های علمیه  باید به افراد جامعه این مطالب را توضیح دهند و بگویند برای گذر از این بحران  باید چه کنیم.

 وی اظهار کرد: بیان ارزش و جایگاه مادر، ارزش موهبت فرزند، تبیین رزاقیت، ارزش مادر و والدین، ارزش دوران شیردهی، و ... از جمله مواردی است که باید توسط مبلغین برای افراد جامعه توضیح داده شود.

عضو کارگروه تخصصی فقه راهبردی و جمعیت گفت: موضوع جمعیت زیر مجموعه فرزند آوری است و بحران کاهش جمعیت که منجر به پیری جامعه می شود یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری از سال ۹۲ تاکنون است و تاکیدهای معظم له نشان می دهد که این امر مورد توجه نبوده و برای رفع این مشکل نیاز به قانون داریم.

خانم فرخی، دبیر کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه کوثر قزوین و مادر۴ فرزند در ابتدای جلسه ایجاد کمیته حمایت از طرح افزایش جمعیت را به عنوان یکی از دغدغه های طلاب معرفی کرد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha