جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تمدید مهلت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: مهلت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ در سراسر کشور تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زهره تمیزکار با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: مهلت ثبت نام مقاطع تکمیلی سطح ۳ و ۴ و بازپذیری تا روز جمعه ۷ خردادماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

وی افزود: در مقطع عمومی نیز این مهلت تا سه شنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۰ تمدید شده است که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir/ و همچنین مدارس علمیه سراسر کشور اقدام به نام‌نویسی کنند.

رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: همچنین داوطلبانی که پیش از این در پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ حوزه های علمیه خواهران ثبت نام کرده بودند، می‌توانند تا پایان مدت ثبت نام اطلاعات خود را ویرایش کنند.

وی با بیان این که در سال جدید تحصیلی در مقطع عالی سطح ۳(کارشناسی ارشد) بیش از ۲۵۰۰ نفر در دوره های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری ۶۹ مؤسسه آموزش عالی پذیرفته می شوند، خاطرنشان کرد: این افراد در ۱۲ رشته «تفسیر و علوم‌ قرآنی»، «فقه ‌و اصول»، «فلسفه‌ اسلامی»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اسلام»، «مطالعات اسلامی زنان»، «مدرسی ادبیات عربی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «کلام با گرایش امامت»، «کلام با گرایش مهدویت»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» و «تربیت دینی کودک و نوجوان» مشغول به تحصیل خواهند شد.

خانم تمیزکار بیان داشت: همچنین در مقطع تخصصی سطح ۴(دکتری) با توجه به این که شیوه تحصیل در این مقطع صرفا حضوری و در ۵ رشته «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده»، «حکمت متعالیه»، «کلام اسلامی» و «علوم و معارف قرآنی» خواهد بود، تعداد ۳۵۷ نفر در ۱۸ مؤسسه آموزش عالی ۱۱ استان کشور پذیرش می شوند.

وی با اشاره به شیوه تحصیلی بازپذیری طلاب، گفت: این شیوه مختص داوطلبانی است که در گذشته در حوزه های علمیه خواهران مشغول به تحصیل بوده اند و به دلایلی از ادامه تحصیل انصراف داده اند.

رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران افزود: علاقه‎مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دفترچه‌های راهنمای پذیرش در سایت سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و یا پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir/ مراجعه کنند.

وی در پایان به زمان برگزاری آزمون مقاطع تکمیلی و بازپذیری و همچنین مقطع عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: آزمون مقاطع تکمیلی و بازپذیری در روز جمعه ۴ تیرماه سال جاری و آزمون مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر نیز روز جمعه ۲۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه زهرا اسدی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    من‌‌اول‌میخواستم‌برم تجربی‌و‌قبول‌شدم‌الان‌نظر‌م‌عوض‌شد‌‌میخوام‌برم‌طلبه