شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم معارفه رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران و مشاور مدیر در این مرکز

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه در گذر از تجربه و مدیریت براساس تجربه به سمت مدیریت براساس علم، تخصص و دانایی در حال حرکت است اگر این اتفاق به خوبی مدیریت شود حوزه به مرکز ثقل تحولات دینی در ایران و جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در مراسم تکریم و معارفه رؤسای مرکز برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه خواهران، از تلاش تمام دست اندرکاران و نیروهای این مرکز قدردانی و تشکر کرد.

وی با بیان این که حوزه در گذر از تجربه و مدیریت براساس تجربه به سمت مدیریت براساس علم، تخصص و دانایی در حال حرکت است، اظهار داشت: اگر این اتفاق به خوبی مدیریت شود حوزه به مرکز ثقل تحولات دینی در ایران و جهان تبدیل خواهد شد و در مقابل هر چه تعلل صورت بگیرد حوزه نقش مادری خود را در تحول و پیشرفت نظام و انقلاب از دست خواهد داد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: در همین راستا تحول و تعالی در حوزه ضروری است و تحول هنگامی اتفاق می‌افتد که همه با هم به جریان تحول بپیوندند و نسبت به آن احساس تکلیف کنند و مرکز برنامه ریزی و نظارت نقش مهمی در این عرصه دارد.

وی با تأکید بر این که مرکز برنامه ریزی و نظارت باید نسبت به تحقق چشم اندازها، سیاست ها و راهبردهای سازمان حساس باشد و برای عملیاتی شدن آنها تمام توان خود را به کار ببندد، ادامه داد: در این عرصه مرکز برنامه ریزی باید سه موضوع «ایجاد فرهنگ تصمیم سازی در کل حوزه»، «نظارت بر اثرگستری و اثربخشی فعالیت های حوزه» و «اقدام جدی جهت اجرای برنامه 5 ساله» را مورد توجه و اهتمام قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: مرکز برنامه ریزی و نظارت جزء باشکوه ترین بخش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران است و باید تمام ظرفیت های ملی، استانی و ستادی را پای کار بیاورد و از آنها در راستای تقویت حوزه های علمیه خواهران بهره مند شود.

وی با تأکید بر این که ما در حوزه های علمیه خواهران به یک مرکز برنامه ریز، بن‌بست شکن، واکنش سریع و متقن نیاز داریم و باید به این مسئله برسیم، گفت: جریان برنامه ریز حوزه ضمن این که باید مجموعه ای هماهنگ و همدل با مدیر، معاونان، مدیران، مدیریت های استانی و مدارس باشد، همچنین باید از ایجاد چالش در حوزه بپرهیزد و اضطراب در مجموعه ایجاد نکند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات کار بسیار بزرگی است که ان شاءالله با حسن تدبیر همه دست اندرکاران، خانواده انقلاب را با همه توان و دقت نظر در پای صندوق های انقلاب حاضر ببینیم و نتیجه این انتخاب نیز کسانی باشند که پیشرفت و تعالی نظام و انقلاب را رقم بزنند و پیام انقلاب را به جهان صادر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha