پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مومن

حوزه / استاد حوزه گفت: مبلّغ موفق کسی است که نیاز جامعه را تشخیص دهد و بتواند بر اساس نیاز روز سخن بگوید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره خطابه قرآنی حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) برگزار شد، گفت: هر مبلغی لازم است برای موفقیت در عرصه تبلیغ و منبر هر روز منبری را گوش دهد تا بتواند معایب خود را رفع کند. از دیگر موارد برای تبلیغ اثرگذار، توسل و توجه به اهل‌بیت(ع) و خواستن از اهل‌بیت(ع) دوری از غرور و تکبر است.

وی ادامه داد: مبلّغ موفق کسی که اهل مطالعه و درس و بحث باشد و در ارتباط با مطالعه، بهترین منابع برای مطالعه تفسیر مانند نور، کتاب‌های روایی مانند میزان، نهج‌البلاغه، پیام نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و شرح بر آن، کتاب‌های آیت‌الله دستغیب و شهید مطهری را مطالعه کند.

   مبلّغ موفق کسی است که نیاز جامعه را تشخیص دهد

استاد حوزه بیان کرد:  مبلغان مرزداران اندیشه های دینی جامعه هستند و آنچه بر کلام و قلم این سفیران هدایت موج می زند بیدارگری برای نسل های امروز و فردا است.

 وی اظهار کرد: دین ما اکمل است و برای همه نسل ها و همه نیازها راهکار دارد و پاسخگوست؛ اگر نتوانستیم کشف و ارائه کنیم باید به دنبال آن حرکت کنیم و در این راستا یکی از نیازهای اساسی ما پاسخ به شبهات است.

مومنی عنوان کرد: اسلام برای تمام نیازهای امروز جامعه پاسخ دارد و حکومت دینی مدعی پاسخگویی به همه نیازهای بشری است.

استاد حوزه  تبلیغ را ارزشمند ترین کار فرهنگی در کشور  دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، هرگاه علما و بزرگان دین خواستند پیام خود را ابلاغ نمایند آن گاه دشمنی ها شروع می شود. و لذا کسانی که در این راه گام برمی دارند باید ثابت قدم باشند.

وی ادامه داد: در اوج گرفتاری اگر انسان صابر و شاکر باشد به راحتی می‌تواند از مشکلات عبور کند. همچنین توصیه شده در ابتلائات اهل دعا باشید تا خداوند متعال دعای شما را مستجاب کند.

مومنی در پایان تصریح کرد: بهره گیری از قرآن و روایات موجب از بین رفتن تمام آسیب ها در زندگی خواهد بود و اگر با قرآن رفیق باشیم می‌بینیم که این کتاب الهی باعث تحکیم ما خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha