جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ثبت نام حوزه علمیه خواهران تمدید شد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: مهلت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تا روز سه شنبه ۱۵ تیرماه تمدید شد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد،  ضمن بیان اینکه در سال جاری تا کنون بیش از ۶۰۰ نفر جهت تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان یزد ثبت نام نموده اند افزود: مهلت ثبت نام مقاطع تکمیلی(سطح۳و۴) و بازپذیری تا روز جمعه ۷ خردادماه ۱۴۰۰ و مقطع عمومی (سیکل و دیپلم) تا روز سه شنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۰ تمدید و علاقه مندان می توانند از طریق وبگاه paziresh.whc.ir و مدارس علمیه سراسر کشور اقدام به نام نویسی کنند.

وی افزود: داوطلبانی که  پیش از این در پذیرش سال تجصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه های علمیه خواهران ثبت نام کرده بودند، می توانند در این مدت اطلاعات خود را ویرایش کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: بیش از۲هزار و ۲۰۰ طلبه در ۱۷ مدرسه علمیه در مقطع سطح دو  استان یزد مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد، پنج مدرسه از دارندگان مدرک سیکل پذیرش دارندکه سه مدرسه حضرت زهراء (س) احمد آباد ، حضرت زینب کبری (س) یزد و حضرت نرجس (س) محمدآباد پذیرش اختصاصی سیکل و مدارس الزهراء (س) یزد و حضرت زهراء (س) میبد پذیرش همزمان سیکل و دیپلم دارند. لازم به ذکر است پذیرش طلاب با مدرک سیکل ، بدون آزمون ورودی و تنها از طریق مصاحبه می باشد.

وی اضافه کرد: در سال جاری در مقطع عالی(سطح۳ ـ کارشناسی ارشد) بیش از ۴۰۰ طلبه در ۶ رشته «تفسیر و علوم‌ قرآنی»، «فقه ‌و اصول»، «مدرسی ادبیات عربی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «کلام با گرایش امامت»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» مشغول به تحصیل می باشند و پذیرش طلاب در این مقطع در سه شهر یزد، اردکان و میبد می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پذیرش در مقطع تخصصی(سطح۴ ـ دکتری) در سال جاری در ۳ رشته «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده» و «علوم و معارف قرآنی» خواهد بود و تعداد طلاب جاری در این مقطع در استان بیش از ۷۰ نفر می باشد.

وی در پایان  اضافه کرد: علاقمندان می­ توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دفترچه های راهنمای پذیرش در سایت سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و یا پایگاه اینترنتی paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است آزمون مقاطع تکمیلی و بازپذیری در روز جمعه  ۴ تیرماه سال ۱۴۰۰و  آزمون مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر روز جمعه ۲۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha