پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار فرماندهان نظامی و مسئولان استانی با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به مناسبت سوم خرداد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر خدا را با خود همراه داشته باشیم، در میدان نبرد و عرصه دیپلماسی هیچ هراسی نخواهیم داشت؛ زیرا در طول تاریخ ثابت شده که اگر به خداوند امید داشته و توکل کنیم خداوند برای ما کم نمی‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در دیدار فرماندهان نظامی و مسئولان استانی که به مناسبت سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر تجلی یاری و امداد الهی به نظام اسلامی و رزمندگان اسلام بود.

وی گفت: کسانی که خرمشهر را نگاه داشتند همه، آتش به اختیار عمل می‌کردند؛ زیرا فرمانده و مدیریت واحدی نداشتند؛ اما با امکانات اولیه در برابر دشمن مقاومت کردند که این‌ها همه از مصادیق یاری و امداد الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: در فتح خرمشهر در آن شرایط نظامی و تجهیزاتی ۱۹ هزار اسیر از دشمن گرفتیم، ۱۶ هزار نفر از نیروهای دشمن را کشته و زخمی کردیم و ۱۸۰ کیلومتر مرز را آزاد کردیم که این‌ها همه از مصادیق نصر الهی است؛ به همین دلیل امام (ره) پس از فتح خرمشهر فرمود کسی غرور برندارد که چنین کاری کرده است، خداوند این کار را کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امروز هم در فلسطین قضیه به همین صورت است، عرض متوسط غزه هشت کیلومتر و طول آن ۵۳ کیلومتر است؛ اما همین باریکه با نیروهای مقاومت خود در برابر رژیم صهیونیستی که همه امکانات را نیز در اختیار دارد، جانانه مقاومت می‌کند و این رژیم غاصب را عقب می‌راند.

وی تصریح کرد: غزه از همه طرف محاصره شده است؛ اما مبارزان فلسطینی با مقاومت خود در برابر رژیم صهیونیستی در ۱۲ روز کاری می‌کنند که این رژِیم خود تقاضای آتش‌بس یک‌طرفه کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اعلام آتش‌بس یک‌طرفه توسط رژیم صهیونیستی درواقع اعلام شکست بوده و این پیروزی بزرگ برای مقاومت درنتیجه امداد الهی و غیبی حاصل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: اگر خدا را با خود همراه داشته باشیم، در میدان نبرد و عرصه دیپلماسی هیچ هراسی نخواهیم داشت؛ زیرا در طول تاریخ ثابت شده که اگر به خداوند امید داشته و توکل کنیم خداوند برای ما کم نمی‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر گرامیداشت شایسته یوم‌الله سوم خرداد تأکید کرد و گفت: سوم خرداد روز مقاومت، پایداری، ایستادگی، نترسیدن از دشمن، شکستن ابهت پوشالی نظام‌های استکباری و روز غرور همه ما است که با پایداری خود و امداد غیبی و الهی توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی افزود: باید فرهنگ عنایت و توجه به امداد الهی در جامعه زنده و پویا باشد؛ زیرا وقتی این فرهنگ و باور در جامعه جاری و ساری باشد اگر همه دنیا هم جمع شوند نمی‌توانند ملت ما را در هیچ عرصه‌ای شکست دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha