جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: باید از هر گونه شتاب در مذاکرات پرهیز شود تا اقتدار مردم و نظام حفظ شود، چرا که دشمنان مشکلی از ما حل نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در مراسم تجلیل از فعالان عرصه قرآنی شهرستان آبیک وگرامیداشت سالرزوز حماسه آزاد سازی خرمشهر گفت: آن زمان در سخنرانی به مناسبت فتح خرمشهر گفتم بسیار خوشحالیم که خرمشهر آزاد شده است اما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید تلاش کنیم قدس و اماکن مقدس دیگر که سال های طولانی در اسارت دشمنان اسلام هستند را آزاد کنیم.

 وی، یاد و خاطره امام جمعه سابق آبیک را گرامیداشت و یادآور شد: مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه سابق این شهر شخصیتی بود که رنج و زحمت‌های بسیاری را در دوران پیروزی انقلاب برای حفظ ارزش‌های دینی قبول کرد و همچنین شهید حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی مجاهد راه خدا و بنیان‌گذار پایه‌های محکم در این شهرستان بود که یاد و نامشان را گرامی می‌داریم.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: با دیدن مراسم باشکوه اربعین حسینی به آزادی قدس بسیار امیدوار می‌شویم و با توجه به آیه ۷۵ سوره آل عمران تنها راه سرنگونی نظام سلطه مبارزه و مقاومت است. از زمان‌های گذشته هر وقت فلسطینی‌ها قطعه‌ای از زمین خودشان را پس می‌گرفتند از سوی سازمان ملل فورا اعلام آتش بس می‌شد ولی وقتی صهیونیست‌ها اقدام به کشتار کرده و سرزمین های فلسطینیان را غصب می‌کردند، سازمان ملل فقط سکوت می‌کرد و امروز هم به همین شیوه عمل می‌کنند.

 

مسئولان در مذاکره عجله نکنند | دشمنان مشکلی از ما حل نمی کنند

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تقدیر از فعالان عرصه قرآنی خاطرنشان کرد: ما باید از آیات قرآن استفاده  کاربردی داشته باشیم؛ همانطور که امام خمینی (ره) باتوجه به آیه ۲۵۷ سوره بقره در پایه گذاری نظام جمهوری اسلامی مردم را به ولایت خدا دعوت کرد و در نتیجه آیه «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ» شامل حالشان شد.

 وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب در پیامشان به فرماندهان مقاومت فلسطین به آیه ۴۰ سوره حج اشاره فرمودند که دقیقا درباره کسانی است که از خانه هایشان رانده شده و مورد ظلم قرار گرفته‌اند و می‌باید از خود دفاع کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین  تصریح کرد: فعالان عرصه قرآنی ما باید بیاندیشند که چطور می توانیم در مبارزه با صهیونیست ها و استکبار جهانی مقاوم باشیم و در نهایت آنها را از پای دربیاوریم. قرآن ما را به ثبات در قدم و با خدا بودن در همه حال دعوت می‌کند، مانند سردار شهید سلیمانی که در حمایت از ایزدی‌ها، مسیحی‌ها و اقشار مختلف با محبّت و صمیمت رفتار می‌کرد و در مقابل صهیونیست ها و استکبار جهانی با قدرت و عزت ایستادگی کرد.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: آیه ۱۰۵ سوره بقره درباره کافران اهل کتاب و مشرکان می‌گوید آنها اصلا دلشان نمی‌خواهد خیری به شما برسد و اگر کسی این آیه را بخواند و طمع داشته باشد که دشمنان طراز اول اسلام، مشکلی از ما حل کند جز حماقت، لجاجت و نادیده گرفتن آیات الهی معنای دیگری ندارد.

وی با اشاره به مذاکرات وین و تأکید دین به عدم اعتماد به دشمنان، اضافه کرد: رهبری بر مبنای آیات قرآن فرمودند در مذاکره با دشمنان عجله نکنید؛ باتوجه به آیه ۵۱ سوره مائده منافقان در ارتباط‌گیری با دشمنان اسلام عجله دارند و اسلام ما را به قرآنی بودن دعوت می کند و امروز نیز باید از هر گونه شتاب در مذاکرات پرهیز شود تا اقتدار مردم و نظام حفظ شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha