جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حو.زه علمیه قزوین

حوزه /  مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که انقلاب اسلامی پایه های مستحکم مبتنی برآموزه های حیاتی و مردم سالاری دارد، گفت: موضوع انتخابات امروز برای جمهوری اسلامی یک موضوع کاملا ریشه ای، اساسی، حیاتی و البته اجتماعی است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در دیدار با مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: موضوع انتخابات موضوعی بسیار کلیدی و حساسی است و از طرفی هم به نظر می رسد انتخابات سال جاری ریاست جمهوری از مهترین انتخاباتی است که در نظام‌ جمهوری اسلامی بوده و امیدوارم که با سربلندی حداکثری آن را به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم ایران در فضاهای مجازی و حقیقی شواهد و علائم دشمنی، بدخواهی و فتنه گری دشمنان را به خوبی مشاهده می کند و دشمنان سعی می کنید تا بتوانند یک ضربه کاری به این نظام مقدس بزنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان  اینکه دشمنان به دنبال این هستند که پایه های مردم سالاری در ایران را تضعیف کنند، تضریح کرد: اگر نشانه های فتنه گری را دیده باشیم باید نسبت به انتخابات اهمیت جدی بدهیم و  ناامیدی را برای آنها رقم بزنیم.

وی ادامه داد:  خداوند متعال در سوره انفال آیه ۴۶ می‌فرماید که «و اطیعوالله و اطیعوا الرسول فلا تنازعوا ...» که مؤمنین را مورد خطاب قرار داده و به  مؤمنین فرموده خدا و رسولش را اطاعت کنند و با هم اختلاف نکنند، باهم منازعه نکنید، باهم سر اموری که قابلیت این را دارد که از طریق گذشت، اغماض و یا سعه صدر و یا مراجعه به رسول خدا و اولیای الهی آنها را برطرف کنیم منازعه و اختلاف نکنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: در ادامه این آیه می‌فرماید که اگر چنین اتفاقی بیفتد مومنان به سستی و ضعف کشانده می شوند و نتیجه آن پراکنده شدن و تضعیف آنها می شود، موضوعی که دشمنان هم آن را درک کرده و بر شما مسلط می شوند. در ادامه آیه خداوند متعال می فرماید که صبرکنید، این صبر حکایت از این دارد که اگر در  امور مبتنی بر آموزه های وحیانی و وحدت بین امت اسلامی صبور باشید و سختی ها را تحمل کنید و دشواری ها را به جان بخرید بدانید که خدای متعال باشماست.

انقلاب اسلامی پایه های مستحکم مبتنی بر آموزه های حیاتی و مردم سالاری دارد

حجت الاسلام  والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: به نظر می رسد بر اساس آنچه که بسیاری  از مفسرین هم بر آن باور دارند، کسانی که در مسیر در واقع باورهای خودشان مجاهدت می‌کنند، تلاش می‌کنند، سختی ها را به جان می‌خرند و صبر می‌کنند بالاخره پیروز خواهند شد، یعنی صبر منجر به پیروزی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در روایت دیگری است که پیامبر گرامی اسلام می فرماید «الصبر مفتاح الفرج» صبر کلید گشایش است که معنای آن این است که اگر صبوری به خرج بدهید و این صبوری را با تلاش، مقاومت توام کنید در نهایت پیروز خواهیم شد.

وی ادامه با بیان اینکه  نمونه این  صبوری ها و مقاومت ها که سپس منجر به پیروزی شده در تاریخ به وفور مشاهده می شود، گفت: هیچ گاه مسلمانان  وحتی کفار و مشرکان در مکه  تصور نمی‌کردند که روزی که مومنین در شعب ابی طالب با تعداد حدود کمتر از ۷۰ نفر در بالاترین سختی‌ها و مشقات در اوج گرما، گرسنگی و بالاترین سختی ها در واقع تحمل کردن یک روزی همین مؤمنین مکه را فتح کنند و نظام مقدس اسلامی را در شبه جزیره عربستان بگسترانند، اما مسلمین توانستند مکه را فتح کنند و اسلام را در شبه جزیره عربستان و بعدهم در دنیا و خاورمیانه بگسترانند.

وی اظهار کرد: مقاومت و صبوری و خویشتن داری همراه با صبوری و کوشش منجر به پیروزی خواهد شد و اگر خدایی نکرده این اتفاق نیفتد خدای متعال در آیات دیگر می‌فرماید که اگر شما دین خدا را یاری نکنید، خدا به شما نیازی ندارد و خدا به جای شما امتی را برمی‌گزیند و اگر شما پشت کنید به خداوند و اولیا الهی خداوند شما را برمی‌دارد و امت دیگری را به جای شما بر خواهد گزید که آنها مثل شما سست عنصر نیستند.

 استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی پایه های مستحکم مبتنی برآموزه های حیاتی و مردم سالاری دارد و با حمایت عموم مردم روز به روز مستحکم تر خواهد شد و افتخارش برای ما امت حاضر در صحنه خواهد بود و آیندگان در باره ما صحبت خواهند کرد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha