شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با قدردانی از عملکرد ستودنی شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در بزنگاه‌های حادثه باید از جایگاه والا و بی‌بدیل این نهاد مقدس صیانت کرده و آن را وظیفه خود بدانیم.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با قدردانی از عملکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: عمل به مر قانون فارغ از مصلحت سنجی نقطه قوت شورای نگهبان است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه شورای نگهبان به قانون عمل کرده است، اظهار کرد: شورای نگهبان دلایل را به داوطلبان احراز صلاحیت نشده اعلام می‌کند و آن‌ها می‌توانند از دلایل رد صلاحیت خود گزارش دهند، اما شورای نگهبان طبق قانون دلایل رد صلاحیت را به‌صورت عمومی اعلام نمی‌کند.

وی تصریح کرد: البته لازم است شورای نگهبان و پژوهشگاه آن و نیز نخبگان دلسوز و انقلابی نسبت به تبیین مبانی تصمیمات این شورای محترم، اقدامات مستمر و پرحجم و هنرمندانه را به انجام رسانند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: روشن است که انتقاد منطقی و عالمانه به تصمیمات شورای نگهبان پذیرفته شده و موردقبول این نهاد است، اما آنچه مهم است اینکه در بزنگاه‌های حادثه باید از جایگاه والا و بی‌بدیل این نهاد مقدس صیانت کرده و آن را وظیفه خود بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به رقابت کاندیداها گفت: این افراد مورد تأیید حداقلی شورای نگهبان هستند و تأیید حداکثری نامزدها و تعیین اصلح بر عهده خود مردم است که با بصیرت بالا باید گزینه اصلح را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به ویژگی‌های انتخاب اصلح در جریان انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی، قانونی و عملی است و انتخاب اصلح تکمیل‌کننده این وظیفه است.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری مردم در انتخاب اصلح از بین کاندیداها، افزود: نخستین معیار انتخاب اصلح صداقت و امانت‌داری است؛ زیرا فرد اصلح کسی است که با صداقت و راست‌گویی با مردم سخن گوید و با رانت‌خواری و دروغ‌گویی به اعتماد این مردم خیانت نکرده باشد.

حجت‌الاسلام آزموده، تعهد و تخصص داشتن را دومین ویژگی فرد اصلح خواند و افزود: کاندید اصلح کسی است که با سخنرانی‌هایش و تبلیغ خود چراغ سبز به دشمنان نشان ندهد.

به گفته وی اصلح فردی است که اهل نیکوکاری و عمل صالح باشد، کسی که قدمی برنمی‌دارد مگر اینکه دشمن را به خشم دربیاورد.

حجت‌الاسلام آزموده، اخلاق را از دیگر ویژگی های فرد اصلح عنوان کرد و گفت: فردی صالح و اصلح است که در عمل و کلام اهل ادب و احترام باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha