چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: جریان غرب گرا باید بداند که اگر مرد میدان که تمام عمرش را در بیایان‌ها برای دفاع از اسلام گذاشت و در آخر نیز در این مسیر قطعه قطعه شد، حضور نداشت، امروز طرف مقابل حتی اجازه نشستن شما پای میز مذاکره را نمی داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، شب گذشته در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه همدان با بیان اینکه سختی‌های مسیر طلبگی نباید انسان را از این مسیر دلسرد کند، اظهار داشت: اینکه شهید سلیمانی می‌گفتند، "میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست" به این معنی است که اگر مشکلی برای انسان پیش می‌آید، این مشکل می‌تواند انسان را در راه استقامت و توکل به خدای تعالی محکم کند.

وی افزود: اگر طلاب به این فکر باشند که درآمدهای حوزه همانند مراکز دیگر نیست، انگیزه الهی برای انتخاب بسیار ضعیف می‌شود، و لذا بهتر است که بعد از ورود به حوزه مزایای معنوی حوزه به طور دقیق بررسی شود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه اگر حضرت امام(ره) ۱۵ سال در تبعید برای پیاده کردن احکام اسلام ایثار نداشت، امروز نامی از جمهوری اسلامی نبود، مطرح کرد: طلاب و روحانیون باید به این لباس و عمامه افتخار کنند و البته بر کمبودها نیز صبر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید شرح حال علمای موفقی که در سایه زهد و بی‌اعتنایی به دنیا خدمت‌های فراوانی انجام داده‌اند را مطالعه کنیم، خاطر نشان کرد: در مراکز و جاهای دیگر نیز انسان می‌تواند خدمت کند، اما اینجا خدمت در مسیر انبیا است.

آیت الله موسوی اصفهانی خطاب به اساتید و مدیران مدارس تاکید کرد: استاد باید در گام اول مطلب را خود درک و فهمیده باشد و به آن عمل کند و سپس آن را برای طلبه بیان کند.

وی تصریح کرد: اگر طلبه ببیند استاد نسبت به نماز اول وقت و خصوصا نماز صبح، سه روز روزه در ماه، نماز شب و دیگر اعمال اهتمام ویژه‌ای دارد قطعا او نیز برای انجام این فعالیت‌ها تشویق و ترغیب می‌شود.

در ۲۰ روز آینده بصیرت افزایی در جامعه مهم ترین وظیفه طلاب است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدام شجاعانه شورای نگهبان در معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار داشت: امروز این وظیفه بر دوش ما قرار دارد تا ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات و برگزاری انتخاباتی پرشور، به تبیین ویژگی‌های کاندیدای اصلح بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه مردم همدان در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری با رای بالا به کاندیدای انقلابی، بصیرت خود را خوبی نشان دادند، گفت: در این دوره نیز افزایش این بصیرت در بین مردم، جز وظایف اصلی روحانیون و طلاب است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه حتی اگر به نتیجه مطلوب هم دست پیدا نکردیم نباید دلسرد شویم، ابراز کرد: مهم آن است که ما به وظیفه خود عمل کنیم و در این ۲۰ روز با تمام وجود در مسیر بصیرت افزایی و بیان ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح در جامعه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بنده و مدیران استان آماده هستیم تا در هر جا لازم باشد برای تبلیغ حضور داشته باشیم، مطرح کرد: نه تنها مدیران بلکه طلاب نیز باید برای این کار با تمام قدرت حاضر شوند، چرا که این کار یک مسئولیت الهی، اجتماعی و انجام فرمان امام(ره) و لبیک گفتن به رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه باید در این امر خیر از یکدیگر سبقت بگیریم، خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری تنها مربوط به سرنوشت ۴ سال آینده نیست، بلکه آینده انقلاب را مشخص می‌کند و لذا با قطعیت می‌گویم که در این ۲۰ روز بصیرت افزایی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری از همه چیز مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند یک دولت جوان، انقلابی و حزب اللهی هستیم، گفت: اینکه به سلیمانی عزیز ما دهن کجی می‌شود و می‌گویند اگر سلیمانی عملیات را انجام نمی‌داد، مذاکرات به نتیجه می‌رسید، باید بگوییم اف بر این مذاکرات.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: جریان غرب گرا باید بداند اگر مرد میدان که تمام عمرش را در بیایان‌ها برای دفاع از اسلام گذاشت و در آخر نیز در این مسیر قطعه قطعه شد، حضور نداشت، امروز طرف مقابل حتی اجازه نشستن شما پای میز مذاکره را نمی داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    اگر جنابعالی به معنی واقعی کلمه طرفدار مرد یا مردان میدان جهاد و رشادت و پایمردی هستید که نیستید، پس چرا در سالهای گذشته در قبال اهانت بی شرمانه و ضدانقلابی تنی چند از حرامیان فاسد و نفوذی در یکی از دستگاههای حکومتی همدان به ساحت نورانی شهیدان والامقام و مردان میدان شهادت و ایثار سکوت مرگبار انتخاب نمودید و آقایی هم که امروزه شما و دوستان تان برای رئیس جمهور شدن وی لحظه شماری می کنید، از آن اهانتگران ناپاک زاده، حمایت و جانبداری کرده و به آنان مدال شجاعت اعطا نمود؟