جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یادداشت

حوزه/ جناب آقای صادقی؛ زمانی که دوستان و هم حزبی های شما در دوره قبل تأیید شدند و از کانال شورای نگهبان عبور کردند، آیا همین گلایه‌ها را داشتید؟ اگر حفظ حرمت جایگاه برای حضرت عالی مهم است و سفارش آن را به بزرگان نظام می‌فرمایید، پس آن لحظه ای که مخالف میل و تفکر شما هم نظر می دهند حرمت را رعایت کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علیرضا مطهری از فضلای حوزه علمیه قم، در پاسخ  نامه آقای محمود صادقی  که خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته بود،  آورده است :

        

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای صادقی فرمایشات مؤدبانه ولی کاملا برخاسته از اغراض شخصی شما را خواندم و چند نکته قابل تامل است:

   

۱. چگونه فرمایشات و جملات هدایت گرانه رهبری در خطاب به مجلس که با رویکرد و نگاه سیاسی شما می سازد برایتان خوشایند است و انتظار توجه از نمایندگان دارید، چون هم کیشان شما در این مجلس در اقلیت اند و نگاه منتقادنه برای شما بسیارخوشایند است؛ ولی دفاع از عملکرد شورای نگهبان برایتان دشوار است؟

    

۲. زمانی که دوستان و هم حزبی های شما در دوره قبل تأیید شدند و از کانال شورای نگهبان عبور کردند، آیا همین گلایه‌ها را داشتید؟ اگر حفظ حرمت جایگاه برای حضرت عالی مهم است و سفارش آن را به بزرگان نظام می‌فرمایید، پس آن لحظه ای که مخالف میل و تفکر شما هم نظر می دهند حرمت را رعایت کنید.

همچنین، همانگونه که آنها معصوم نیستند، شما هم معصوم نیستید؛ مگر نه این که خود آقای علی لاریجانی این تصمیم را پذیرفتند و برای این شورا و ریاست محترم آن، جناب آیت الله جنتی احترام ویژه‌ای قائل شدند؛ چرا شما کاسه داغ تر از آش شدید؟

    

۳. رهبری معظم تمام مخالفان را در مسیر دشمنی و انتقام جویی ندانستند و چقدر خوب است که فرمایشات رهبری عزیز را مجدداً گوش بدهید.

جناب آقای صادقی؛ خداوند به انسان دو گوش داده و یک زبان؛ یعنی انسان باید دو برابرحرف زدن، گوش دهد.

کسی که خوب گوش نمی دهد، نمی تواند خوب حرف بزند. شما فرمایشات رهبری عظیم الشأن را کما فی السابق خوب گوش ندادید و تقسیم‌بندی ایشان در بحث مخالفان شورای نگهبان را فقط به کسانی که در مسیر دشمنی و انتقام جویی هستند، متوجه شده اید.

نکند مثل برجام نخوانده امضا و تصویب کردید؛ چون شما مسبوق به سابقه هستید که بدون شنیدن و خواندن صم بکم عمی امری را تایید کنید چون با منافع شخصی و حزبی شما همخوانی دارد.

     

۴. همانطور که مستحضرید آن یک عضو مخالف در شورای نگهبان فقط یک رأی دارند و نگاه شما به ریاست ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نگاه سودجویانه و برخاسته از لابی و و تحکم است.

    

۵. جناب آقای صادقی، چرا عدم معصومیت را برای این یک عضو معترض قائل نشدید و برای خودتان و فقط برای مخالفان تفکرجنابتان لحاظ فرمودید؟.

مستحضر هستید آنچه به تصمیم خطا نزدیک‌تر است، تصمیمی است که به دور از اجماع است؛ اگر اجماع افراد شورای نگهبان، عدم احراز صلاحیت دوستان شماست، پس به صحت و عدم خطا نزدیکتراست و در اقلیت تأکید آن یک نفر عضوی که مخالفت می‌کند، است و آنچه مسلماً اشتباه تراست این است که مخالفت خود را با تکیه بر مباحث رسانه‌ای، اشاعه داده اید تا شاید بتوانید بر افکار عمومی جامعه، تأثیر گذاشته و امام جامعه را در عمل انجام شده قرار دهید.

آقای صادقی لازم به ذکر است بدانید اعضای حقوقدان شورای نگهبان از کانال همین یک عضو در زمان ریاستش بر قوه قضائیه و جناب ریاست مجلس قبل آقای لاریجانی معرفی و تأیید شده‌اند؛ چرا آن زمان به فکر سلامت این نهاد و تشکیلات نبودید؟

     

جناب آقای صادقی، زمینه بروز وقایع فتنه ۸۸، عدم قانونمداری سران فتنه بود که شما با آنها هم پیاله و هم کاسه هستید.

بهتر است بدانید زمینه بروز وقایع ۸۸، اعلام پیروزی میرحسین موسوی قبل از شمارش آرا بود که نمیدانم با کدام ساختار و فرایند شفاف در ذهن شما می سازد.

جناب آقای صادقی درست فرمودید حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد و یقینا باید در اعضای شورای نگهبان تجدید نظر کرد؛ چراکه دقیقا همان شخصی که نگران تصمیم شورا بوده، متولی امامزاده بود و تحمل نظرات مخالف خود را نداشت و دست به دامن افکار عمومی و درج توییت کرد؛ در حالی که می توانست بعد از تحمل و صبر محترمانه به ولی امر مسلمین نامه نوشته و طرح مسئله نماید.

     

راستی جناب آقای صادقی، ساختار شورای نگهبان را فرآیند مبهم و غیرشفاف دانستید؛ چطور زمانی که جنابتان و دوستانتان از همین ساختار صلاحیتشان احراز شد، برای شما مبهم نبود؟ اما حال که با ذائقه شما نمی سازد، فرآیند مبهم و غیرشفاف شده است؟.

آقای صادقی ریشه همه نارضایتی های مردم و شکوه ها و گلایه ها، مدیریت هشت ساله دوستان وابسته به غرب و لیبرال شما در این دولت بود که کعبه آمالشان را امضای کری و بستن با کدخدا می‌دانستند و بیشترین آمار را در پرورش جاسوس و نفوذی در دولت داشتند و با حقوق های نجومی به زخم دل مردم نمک زدند و مرفهان بی درد را ذخایر نظام دانستند و اختلاس ها را معوقه بانکی و رکورد دروغ و تورم را به نام خود ثبت کردند که در طول چهل سال در این نظام بی‌سابقه بود.

آنچه مسلم است شکوه ها و گلایه هایی است که برخاسته از فحاشی به منتقدان و افتخار به این سبک و سیاق بود که نه تنها از سوی رئیس دولت، بلکه از وزرای هزار میلیاردی او نیز رقم خورد.

جناب آقای صادقی؛

چرا در این هشت سال یاد امامزاده و متولی اش نیفتادید؟

چرا در طول ۱۲ سال ریاست آقای لاریجانی بر مجلس یاد شش نفر حقوقدان نیفتادید؟

چرا زمانی که طبری کنار گوش ریاست قوه دست به فساد میزد به هوش نبودید؟

چرا آن زمان حرمت امامزاده و نظارت متولی در ذهن جنابتان نبود؟

آری؛

نقطه آغاز و کانونی تحول، تغییر مدیران فاسد نجومی بگیر و لابی‌های پشت پرده‌ای است که شعرهای رنگین کمانی در مجلس می خواندند و وکیل الدوله بودند و با اینکه ناظران مجلس در خصوصی سازی هفت تپه بوده اند، چیزی در تنور آنها برای مردم گرم نشد.

جناب آقای صادقی بهتر است برای فهم بیشتر، آیه ای که بر روی سر رهبر عزیزمان نصب شده بود را بهتر بخوانید؛ نه اینکه فقط بنویسید.

        

---------------------------

گفتنی است، محمود صادقی در نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب، دفاع ایشان از شورای نگهبان را قابل تأمل خواند و در بخشی از آن آورده است:

«در عین حال بعضی از نکاتی که در دفاع مطلق از عملکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری و متهم ساختن منتقدان به دشمنی و انتقام گیری فرمودید، قابل تأمل است . البته تردید نیست که حفظ حرمت جایگاه رفیع شورای نگهبان امری ضروری است، اما اینکه راه هر انتقاد از عملکرد آن بسته و منتقدان متهم به دشمنی و انتقامجویی شوند، امری بر خلاف عقل سلیم و شرع قویم است».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبد الله IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    33 0
    خوب است اقا علیرضا قدری هم درس بخواند و سواد خود را بالا ببرد
    • رضایی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 6
      و خوب است آقا عبدالله که به نظر درس خوانده می آید بفرمایند نقطه ضعف کجا بود تا ما هم استفاده نماییم.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    27 0
    *جناب حجت‌الاسلام رئیسی دامت‌برکاته* با اهداء سلام و آرزوی سلامتی، از این‌که جناب‌عالی هم خواستار رقابتی شدن انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اید خرسند شدم. این امر نشانه آن است که ضعف عملکرد شورای نگهبان را پذیرفته‌اید. قطعاً این ضعف ناشی از نوع ترکیب و تفکر حاکم بر این شوراست. می‌خواهم بگویم بخشی از ریشه این ضعف به خود جناب‌عالی به عنوان رئیس قوه قضائیه برمی‌گردد. حتماً به یاد دارید که برای انتخاب سه حقوق‌دان شورای نگهبان توسط مجلس دهم شما پنج نفر را معرفی کردید. آقای دکتر غلامی خوش‌فکرترین آن‌ها بود، شاید به دلیل تسلطی که بر آثار استاد مطهری دارد. اما چند دقیقه قبل از آن‌که ایشان نطق خود را شروع کند از طرف یکی از سه حقوق‌دان دیگر شورای نگهبان با ایشان تماس گرفته و به ایشان گفته شد که انصراف بدهد تا فلان شخص رأی بیاورد. آقای غلامی هم با فشار برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس که با آن تماس‌گیرنده هماهنگ بودند، انصراف داد و بعداً در پیامکی برای من نوشت که این انصراف غیر ارادی بود. در نتیجه مجلس می‌بایست از میان چهار نفر پیشنهادی به سه نفر رأی می‌داد. تصدیق می‌فرمایید که دست مجلس تقریباً بسته بود. اکثر این چهار نفر هم دچار جمود فکری بودند و برخی از آن‌ها هم اساساً حقوق‌دان به معنی واقعی کلمه نبودند؛ در حالی که در دوره قبل آن، افراد خوش‌فکری مانند دکتر ابراهیمیان به مجلس معرفی و انتخاب شدند که فضای شورای نگهبان را تغییر دادند و در مقابل جمود فکری این شورا تا مرز استعفا ایستادند. غرض این که معرفی حقوق‌دان ها به شورای نگهبان از طرف قوه قضائیه می‌تواند در فضای فکری این شورا بسیار مؤثر باشد. اولاً برای انتخاب سه حقوق‌دان نباید کمتر از شش نفر معرفی شوند و ثانیاً این افراد باید از میان حقوق‌دانان سطح بالا و باتجربه و خوش‌فکر به مجلس معرفی شوند. می‌بینید یکی از آن سه حقوق‌دانی که با معرفی شما به شورای نگهبان راه یافتند، امروز در بررسی صلاحیت یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری مشکل آفریده و حق او را ضایع کرده است، همان‌طور که در انتخابات مجلس یازدهم نیز برخورد غیرمنطقی و جمودآمیز با من داشت. به هرحال از این که به نقص فهرست منتشره شورای نگهبان از نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرده‌اید سپاس‌گزارم. *با تقدیم احترام - علی مطهری
  • حسن حبشي IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    پاسخ نامه ضعیف وقانع کننده نبود