شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: نباید اشتباهات یک شخص را برعهده دیگران قرار دهیم و مشکلات باعث شود در انتخابات شرکت نکنیم، رأی ندادن پشت کردن به نظام و شهدا است!.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در  جلسه هماهنگی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به حضور گروه های جهادی طلاب و روحانیون و بسیج در خدمت رسانی به کادر درمان گفت: اکنون نیز این گروه ها آمادگی کمک به این قشر در واکسیناسیون مردم را دارند و در صورت لزوم از این گروه ها برای سهولت و سرعت واکسیناسیون استفاده شود.

وی با بیان اینکه حماسه سوم خرداد یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ کشور است که باید همواره آن را به صورت جدی مورد توجه قرار داد، گفت: تا پیش از آزادسازی خرمشهر نهادهای بین المللی اعتنایی به اعتراضات و نامه‌ها و درخواستهای کشور ما نداشتند اما پس از آزادسازی خرمشهر دشمن به تلاطم افتاد و نهادهای بین المللی هم تغییر رفتار دادند، یعنی تا وقتی از ما قدرت و اقتدار نبینند و ضربه نخورند اعتنا و توجهی به ما نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: در مذاکرات و برجام هم، زمانی دشمن پای میز مذاکره نشست و حاضر به توافق شد که ما غنی سازی ۲۰ درصدی را به دست آوردیم، یعنی فهمیدند که ما توانایی و قدرت داریم، وقتی غربی‌ها توانایی ما در انرژی هسته‌ای را دیدند دچار هراس شدند و اقتدار همواره لازمه و نیاز کشور برای حضور در مسائل بین المللی است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: ملت ما و خود ما به آن رشد که باید برسیم نرسیده ایم تا درک کنیم که خوبی‌ها را باید از بدی‌ها جدا کرد و اشتباهات یک شخص را برعهده دیگران قرار ندهیم، در انتخابات یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث کاهش مشارکت بشود گرانی‌ها است، اینکه شهدا از جان خود برای حفظ نظام گذشته‌اند و ما بخاطر گرانی در انتخابات شرکت نکنیم اشتباه و دور از انصاف است و روز قیامت باعث خجالت زدگی خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات به منظور پاسداشت خون شهدا و دفاع از نظام مقدس اسلامی، خاطرنشان کرد: اشتباه یک شخص یا مشکلات موجود دلیلی بر حمایت نکردن از کشور و نظام و انقلاب اسلامی و پشت کردن به شهدا نیست، حکومت برای تمام مردم است و نمی‌توان به خاطر یک شخص تمام حکومت را نادیده گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه برای حفظ انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی هزینه‌های بسیاری شده، اظهار کرد: مردم همیشه پشتوانه نظام و انقلاب بوده‌اند، حال اینکه بخاطر عدم احراز صلاحیت یک نفر یا اشتباهات یک نفر باعث شادی و موفقیت دشمنان در کاهش مشارکت مردم در انتخابات بشویم یک اشتباه بزرگ ناشی از اشتباهات محاسباتی است.

آیت الله طباطبایی نژاد، رشد فکری و بصیرتی جامعه را لازمه تحقق تمدن اسلامی عنوان کرد و گفت: باید خیلی رشد کنیم و عقول ما باید به سطح متعالی برسد تا شرایط ظهور فراهم شود، افرادی که مدام به رنگی در می‌آیند و رنگ اصلی خود را از دست می‌دهند نمی‌توانند بستر ساز ظهور امام زمان(عج) باشند.

وی ادامه داد: کسی که عقلانیت داشته باشد و عقل او رشد کرده باشد با شایعات و توطئه‌های دشمنان در فضای مجازی تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت و به این سادگی دست از حمایت از کشور و نظام و انقلاب اسلامی برنمی‌دارند، وظیفه افراد متخصص و اهل فن و علم است که نسبت به بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه انسان در امور مختلف به افراد خبره و متخصص مراجعه می‌کند، تصریح کرد: در زمینه انتخابات همه وظیفه داریم به کسانی که حامی انقلاب اسلامی و در مسیر ولایت و رهبری هستند رأی دهیم، حال اگر کسی توان تشخیص نداشت باید به افراد مطلع و متخصص مراجعه کند و در نهایت انتخاب کند، همه باید بدون بهانه گیری در انتخابات شرکت کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد، در پایان غفلت را عامل بروز خطاهای محاسباتی در افراد عنوان کرد و گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند خداوندا به تو پناه می‌برم از خواب غفلت، یعنی خدایا توجه داشته باشم که دچار غفلت در مسائل مختلف نشوم، رأی ندادن و عدم حضور در انتخابات برخاسته از غفلت است و نیاز به روشنگری افراد بصیر دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha