چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان پژوهش علمی و تولید علم را مجاهدت علمی و فرهنگی در راه خداوند متعال دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، امروز در آیین پایانی پنجمین جشنواره علامه حلی استان سمنان که در سالن بنت‌المصطفی(ع) مجتمع حوزوی الزهرا برگزار شد، اظهارداشت: حضرت علی(ع) فرموده اند که «در راه خدا جهاد کنید با دست‌هایتان» یعنی جهاد فیزیکی اگر برایتان مقدور نبود با زبان اگر باز هم مقدور نبود با قلوبتان جهاد داشته باشید.

وی با تأکید بر اینکه جهاد در راه خدا را دوست داشته باشید، افزود: در روایت آمده زمانی که رسول اکرم(ص) به شهر بازگشتند، عده ای از زنان آمدند برای اعتراض به اینکه مردان با جنگ جهاد می‌کنند، ما چرا نمی‌توانیم در جهاد شرکت کنیم! حضرت در پاسخ به آنها فرموده بودند «جهاد شما کاری است که بر عهده شما است؛ اعم از خانه داری و تربیت فرزند و کارهای منزل که این ها هم خود جهاد است».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: کاری بر عهده ماست در حوزه های علمیه تربیت طلاب جوان در بحث آموزش پژوهش و فرهنگی و تبلیغ است؛ در کنار بحث آموزش و مکمل آن قطعا بحث پژوهش دارای جایگاه مهمی است؛ نتیجه کارهایی که در حوزه انجام می‌دهیم باید یک خروجی داشته باشد و هیچ خروجی بهتر از فعالیت های شما بانوان در بحث پژوهش نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نجم در پایان اظهارداشت: پژوهش علمی و تولید علم مجاهدت علمی و فرهنگی در راه خدا است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha