شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بشیر حسینی

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه صداوسیما گفت: در بستر اینستاگرام نام بلند شهید حاج قاسم سلیمانی خیلی محدود گردید و در صورت پافشاری کاربران برای انتشار محتوای مربوط به ایشان کاملاً از این رسانه حذف می شدند و اینگونه همه میدان از دست خواهد رفت و تنگه احد انقلاب نیز به خطر خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سید بشیر حسینی، صبح امروز در نشست با خادمیاران کانون خبر و فضای مجازی خدمت رضوی استان بوشهر با بیان اینکه نام امام رضا(ع) آنچنان مبارک و شیرین است که هر جا پرچمی به نام ایشان بالا می رود آدم دلش می خواهد با تمام وجود در زیر این پرچم قرار گیرد گفت: هرچند ما نگین زمینی ایشان را در مشهد داریم اما امامان در همه جا احساس می شوند.

عضو هیئت‌ علمی و مدیر گروه مدیریت و علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما در خصوص اهمیت فعالیت های رسانه ای با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۳ اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب تعبیر اعجاز انگیزی از رسانه ارایه داده و فرمودند: « تنگه احد انقلاب اسلامی حوزه هنر و رسانه است» زیرا تنگه احد هر دو معنای ایجابی و هم سلبی را با هم دارد زیرا اگر این تنگه را نگه داریم پرچم در دست ماست و اگر کوتاهی کنیم با وجود پیروزی در جنگ کل فضا را از دست می دهیم.

حسینی  در ادامه به مظلومیت شهیدحاج قاسم سلیمانی را در حوزه رسانه پرداخت و عنوان داشت: زمان و مکان شهادت ایشان در ساعت یک و بیست دقیقه نصف شب و خارج از جغرافیای کشورمان، یک زمان و مکان نمادین بود و این رسانه بود که بعد از شهادت حاج قاسم میدان داری کرد تا جایی که در بستر اینستاگرام نام بلند شهید حاج قاسم سلیمانی خیلی محدود گردید و در صورت پافشاری کاربران برای انتشار محتوای مربوط به ایشان کاملاً  از این رسانه حذف می شدند و اینگونه همه میدان از دست خواهد رفت و تنگه احد انقلاب نیز به خطر خواهد افتاد.

داور برنامه عصرجدید با اشاره به ویژگی های اختصار و ایجاز، جذابیت، سریع، کوتاه بودن و ساده سازی محتوا، افزود: اگر این ویژگی ها رعایت شود هم پیشرفت قابل توجهی صورت خواهد گرفت هم آثاری ماندگار تولید می شود. 

حسینی با مهمتر دانستن کیفیت بر کمیت، ادامه داد: بهتر است هر ۱۰ روز یکبار خبر تولید شود اما  همان خبر جدی، خلاقانه، اثرگذار و از یک زاویه جدید باشد زیرا ما نباید فریب کمیّت ها را بخوریم چیزی که جبهه انقلاب را به شدت زمین می زند بیلان کاری و وعده های اینگونه است.

وی با بیان اینکه هنر اهل رسانه این است که پیچیده ترین مطالب را ساده بیان کند و از اشتباهات گذشته خود بپرهیزید و گامی بزرگ و رو به جلو بردارد، یادآور شد: فراموش نکنیم  بازتاب رسانه ای چیزی که در عالم زیباست لزوماً آن زیبایی را نخواهد داشت پس باید به دنبال زاویه دید جدید و متفاوت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • باعشق IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    اینستاگرام تنگه احد نیست. زمین مطلق دشمنه صهیونیسته! حمایت شدید امثال شما قصد القاء این مفهوم را دارد.