پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مومنی

معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز کارشکنی ها و مخالفت ها با اسلام بسیار زیادتر از پیش از انقلاب شده است، چرا که امروزه اسلام در مقام اجرا و حاکمیت قرار گرفته است، بنابراین دعوای اصلی برسر اسلام لیبرال و اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، در همایش «انتخاب اصلح»، در جمع طلاب، مبلغین و نخبگان سیاسی حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در بحث انتخابات باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که وضعیت این انتخابات متفاوت بوده و حساسیت بیشتری دارد، چرا که جبهه گیری ها و سمت و سوها در انتخابات مشخص تر است.

وی بیان کرد: قاعده بازی این است که هرچه زمان بیشتری می گذرد موضوعات شفاف تر می شود، لذا امروز در صحنه انتخابات ایران جهت گیری ها کاملا مشخص شده است و دعوا برسر اسلامیت و کارآمدی اسلام است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: امروز موضوع اصلی دعواهای سیاسی این است که ناکارآمدی اسلام و عدم وجود اسلام اجتماعی و اسلام سیاسی را تاکید کنند، لذا رسالت امروز روحانیت بسیار سنگین است و باید بر اسلامیت با توانایی کار در همه ابعادش تمرکز شود.

وی افزود: امروز کارشکنی ها و مخالفت ها با اسلام بسیار زیادتر از پیش از انقلاب شده است، چرا که امروزه اسلام در مقام اجرا و حاکمیت قرار گرفته است، بنابراین دعوای اصلی برسر اسلام لیبرال و اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی است.

مومنی با بیان این که همواره در طول تاریخ ایران موضوع اصلی دعواهای سیاسی بر سر تقابل بین دو گفتمان اسلام لیبرال با اسلام ناب بوده است، افزود: تفکر برخی از مدیران ما منطبق بر اسلام سکولار است و علی رغم اینکه ملزم به احکام شرعی بوده و حتی مقید به پیاده روی اربعین حسینی هستند، ولی نگاه حاکمیتی و حکومتی به اسلام ندارند.

استاد حوزه متذکر شد: برخی از افراد که ندای پیروی از امام راحل را سر می دهند حتی با نوشته های حضرت امام راحل هم آشنا نیستند؛ امام (ره) امور مسلمین را عبارت از امور سیاسی و اجتماعی بیان می کنند، همه بدانند انبیا فقط برای بیان احکام دینی نیامده اند، بلکه سردمداران حاکمیت و هدایت امور سیاسی و اجتماعی مسلمین بودند.

وی اظهار کرد: انتظار از طلاب این است که جنبه اسلامیت را در مباحث انتخابات مطرح کنند تا مردم بدانند اگر اسلامیت در کار نباشد، ایرانی هم وجود نخواهد داشت.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان  با اشاره به اینکه باید از سرنوشت مردم سوریه عبرت بگیریم و بدانیم که اسلام تنها راهکار استوار و پایبندی ایران است، ادامه داد: کسانی که ندای ایران منهای اسلامیت سر می دهند، حتی حاضر نیستند فرزندان خود را در ایران متولد کنند.

وی با اشاره به این که دشمن برای هر مقطعی از ایران برنامه ریزی دارد، خطاب به روحانیون و طلاب گفت: بر بعد عقیدتی و فرهنگی عرصه انتخابات و اهمیت مشارکت حداکثری برای پشتوانه نظام بودن تمرکز کنید و برای مردم از این جهت، مسائل را تبیین کنید و باعث شکست جبهه هایی که علیه «اسلام حکومتی» فعالیت می‌کنند، بشوید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha