جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سلسله نشستهای بصیرتی حوزه با موضوع انتخابات 1400 با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی گفت: روحانیت باید از قم خارج شود و به دنبال بصیرت افزایی انتخاباتی برود و مردم را روشن کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی در سلسله نشست های انتخابات ۱۴۰۰ که با موضوع «چالش های فراروی ریاست جمهوری؛ آینده و راهکارها» در مدرس امام مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت وجوب الهدایة بودن را از اهل بیت (ع) به ارث برده و رسالت و فلسفه وجودی خود را راهنمایی و راهبری امت در صراط مستقیم هدایت دینی و سعادت دنیوی و اخروی می داند.

وی ابراز داشت: کار روحانیت، روشن نمودن مسیر است؛ اما در زمانی که حاکمیت را در دست دارد، فقط به راهنمایی و مبارزه علمی با تحریف ها نمی تواند اکتفا کند؛ بلکه در این زمان، شأن روحانیت بیش از زمان دیگر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان ساخت: در نظام مردم سالاری دینی آنچه که باید نقش آفرین باشد، بصیرت مردم است؛ به این معنا که قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشند؛ نه اینکه تحت تأثیر تبلیغات قرار بگیرند و این یکی از انتظارات مهم است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی تصریح کرد: با نظام مردم سالاری باید سطح بصیرت مردم به جایی برسد که هر انتخابی پیش آمد، متوقف نشده و تحت تأثیر فضاسازی ها قرار نگیرند و زیر هر پرچمی سینه نزنند.

وی بیان داشت: این انتخابات برای ما هم جنبه امنیتی ملی دارد؛ هم جنبه اقتدار دارد و هم می تواند منشأ تحول عظیم باشد و بسیاری از نارسایی ها و کمبودها و دلسردی ها جبران گردد و هم می تواند پیروزی دیگری برای جبهه استکبار باشد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: هیچ انتخاباتی همانند این انتخابات تأثیرگذار در فرایند انقلاب نمی تواند باشد؛ چراکه دشمن نقشه های گوناگونی برای ایران اسلامی دارد و تاکنون با برنامه های خود توانسته است بخشی از ذائقه فرهنگی مردم را عوض کند و وقتی این ذائقه عوض شود، می تواند به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی ابراز داشت: مردم، سوخت رسان موتور محرکه انقلاب اسلامی است و اگر این مردم نباشند، انقلاب از حرکت باز خواهد ایستاد.

روحانیت به بصیرت افزایی انتخاباتی بپردازد/ دشمن در حال انفعال است

وی خاطرنشان ساخت: دشمن در این انتخابات ارزیابی می کند که آیا اعتقاد مردم به نظام کم شده است یا نه؟ مردم نه فقط از کمبودها؛ بلکه از تبعیض ها نالانند و به همین خاطر، برخی از آنان در انتخابات شرکت نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امیدها همچنان زنده است، تصریح کرد: وضع ما در بُعد جهانی انقلاب در طول این ۴۲ سال از همیشه بهتر است و وضعیت بهتری نسبت به کشورهایی همچون آمریکا و ... داریم؛ امروز رژیم صهیونیستی بسیار شکننده تر از گذشته شده و به وضع فعلی خود راضی است که فقط همینی که هست، بماند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی بیان داشت: در همین روزها برای اولین بار جبهه انقلاب به اسرائیل حمله کرد و ۱۳۰ موشک در یک روز به سمت تلاویو رفت و ۵۰ درصد موشک ها از گنبد آهنین عبور کرد و به هدف اصابت نمود.

وی اظهار داشت: امروز عربستان سعودی برای رابطه به التماس افتاده است؛ همچنین دشمن فهمیده است که هر کجا را بزند، دو برابر آن را در خاک خود خواهد خورد و در اشراف اطلاعاتی ایران مانده اند.

سخنران این جلسه ابراز داشت: امروز واقعا وضع جبهه مقاومت خوب است؛ فقط نگرانی ما وضع مدیریت داخلی ماست که این نکته را هم باید بگوییم که کشور فقیری نیستیم؛ ما مشکلات غیر قابل حل نداریم؛ تنها مشکل و چالش، مشکل مدیریت در درون کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان ساخت: امروز فقط نیازمند تحول در کشور هستیم که رهبر معظم انقلاب نیز «تحول» را تعریف کرده و باید بر اساس آن حرکت کرده و فعالیت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی تصریح کرد: امروز خیلی ها نشسته اند ببیند مشارکت مردم در انتخابات به چه صورت است؟ دشمنان، نقشه های بسیاری برای این انتخابات کشیده اند تا از عدم حضور مردم در انتخابات به نفع خود استفاده کنند.

وی بیان داشت: امروز دشمن به دنبال آن است که عدم حضور مردم را «نه به نظام» معرفی کند که یقینا اینطور نیست؛ مردم از مدیریت فعلی کشور ناراضی اند.

سخنران این جلسه اظهار داشت: روحانیت باید فیضیه را رها کرده و از قم خارج شود؛ باید به دنبال بصیرت افزایی بود و مردم را روشن کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: باید به مردم بگوییم راه حل مشکلات کشور، حضور تحول آفرین در انتخابات است؛ راه حل آن، قهر با صندوق های رأی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی خاطرنشان ساخت: ما باید دولت تحول آفرین را سرکار بیاوریم؛ نه دولت حفظ وضع موجود؛ تحول، مرد میدان می خواهد و باید در انتخاب خود دقت کنیم.

روحانیت به بصیرت افزایی انتخاباتی بپردازد/ دشمن در حال انفعال است

وی تصریح کرد: تحول یعنی بتواند سرمایه های خفته و سرپوشیده این نظام را زنده کند؛ برای عدالت نسخه داشته باشد؛ راستگو باشد.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما باید دولتی استکبارستیز و ظلم ستیز داشته باشیم؛ دولتی می خواهیم که قدرت گفتن  «نه» هم داشته باشد؛ ما رئیس جمهوری می خواهیم که در امتداد و سرباز ولایت باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: حوزویان باید این مطالعه را داشته باشند که در طول این ۴۲ سال وقتی به منویات امام راحل و رهبر انقلاب عمل کردیم چه شد؟ و زمانی که عمل نکردیم، چه شده است؟ وقتی پاسخ این سوال را منتشر کنیم، متوجه خواهیم شد که آیا باید به منویات رهبر انقلاب عمل کنیم یا نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی ابراز داشت: امروز رأی دادن از مصادیق جهاد کبیر است و باید در این انتخابات بزرگ شرکت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دشمن برای خرابکاری در انتخابات برنامه ندارند؟، خاطرنشان ساخت: امروز دشمن در وضعیت فعال نیست؛ بلکه در وضعیت انفعال است و نمی تواند برای انتخابات خرابکاری بزرگ داشته باشد؛ دستگاه های امنیتی ما بیدار است و ان شاءالله مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha