یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضرت امام خمینی

حوزه/ مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(قدس سره) با سخنرانی معاون فرهنگی- تربیتی، در نمازخانه سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کریمی قدوسی، معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی، در مراسم ارتحال امام خمینی(قدس سره) در نمازخانه سازمان مرکزی، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: بعد علمی، معنوی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی(قدس سره) برای همه ما الهام بخش و الگوست و باید مورد توجه نسل‌های آینده قرار گیرد.

وی الگو، رهبر و پیشرو بودن  را یکی از ویژگی های اصلی امام خمینی(قدس سره) توصیف نمود و ابراز داشت: شخصیت علمی، اخلاقی و رفتاری امام خمینی(قدس سره) از جهتی برای ما بیشتر مورد توجه است؛ امام خمینی(قدس سره)، در حقیقت، الگویی هستند که در این عصر و زمان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و الهام بخش زندگی فردی و اجتماعی دیگران باشد.

معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی استقامت در راه خدا را از برجسته‌ترین ویژگی های شخصیتی بنیان گذار انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: امام خمینی(قدس سره) به عنوان جانشین و وارث انبیا، در مسیر الهی و تحقق حاکمیت ارزش های دینی و معنوی حرکت نمودند و در مسیر بندگی خداوند متعال استقامت ورزیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کریمی قدوسی با بیان اینکه قرآن کریم بندگی حق تعالی در همه ابعاد زندگی انسان و پرهیز از حاکمیت طاغوت را از اهداف بعثت انبیای الهی ذکر می کند، خاطرنشان کرد: بندگی خداوند متعال، همه ابعاد وجودی انسان را شامل می شود؛ حاکمیت حق بر همه ابعاد زندگی انسان، از اصول بعثت انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که حاکمیت طاغوت در جامعه حکم‌فرما باشد، عرصه برای حاکمیت حق و اجرای ارزش های معنوی و الهی تنگ خواهد بود، اذعان داشت: اگر حاکمیت غیرالهی در جامعه وجود داشته باشد، جامعه نیز به سوی ظلم، فساد و فحشا سوق داده خواهد شد.

معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی، با تأکید بر اینکه پیامبران الهی برای زمینه سازی حاکمیت حق در همه ابعاد مبعوث شده اند، اظهار داشت: سرآغاز مبارزه‌های پیامبران الهی، از دعوت مردم به حاکمیت الهی بر تمام شئون زندگی آغاز شد تا امت و ملت را از حاکمیت طاغوت به سوی آزادی و بندگی الهی سوق دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کریمی قدوسی حکم‌فرمایی قانون خدا و رعایت حلال و حرام خدا را از تأکیدات انبیای الهی دانست و تصریح کرد: جنگ، درگیری و نزاع میان کفر و ایمان همواره وجود دارد؛ امام خمینی(قدس سره) مردم را به سوی بندگی خدا دعوت می‌کردند.

معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی مبارزه با ظلم، ستم‌ و مفاسد اجتماعی و اخلاقی را از مهم ترین رویکردهای امام خمینی(قدس سره) توصیف نمود و با بیان اینکه حرکت در مسیر حق، نیازمند تحمل دشواری و سختی است، اظهار داشت: امام خمینی(قدس سره) با نهراسیدن از باطل، تسلیم نشدن و اطاعت نکردن از حاکمیت طاغوت و ستم، سختی های مسیر را با جان و دل پذیرفتند. 

وی، با بیان اینکه راه امام(قدس سره)، راه استقامت و پایداری و تحمل است، ابراز داشت: نجات و پیروزی در سایه مقاومت، ایستادگی و پایداری در مسیر حق به وجود می‌آید، همان گونه که مقاومت فلسطین با پایداری در مسیر حق توانست در کمتر از دوازده روز، با سربلندی مقابل زیاده خواهی رژیم صهیونیستی بایستند و این رژیم غاصب را با شکست مفتضحانه دیگری روبه‌رو سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم راه عزت را بپیماییم و در برابر دشمن پیروز شویم، راهی جز مقاومت و استقامت نداریم، خاطرنشان کرد: امام سجاد(علیه السلام) در دعایی می فرمایند: «وَ نَعُوذُ بِکَ مِنْ سُوءِ السَّریرَةِ، وَ احْتِقارِ الصَّغیرَةِ، وَ اَنْ یَسْتَحْوِذَ عَلَیْنا الشَّیْطانُ، اَوْیَ نْکُبَنَا الزَّمانُ، اَوْ یَتَهَضَّمَنَا السُّلْطانُ»؛ برای این که در نظام سلطه هضم نشویم، باید راه ایستادگی و پایداری را در پیش بگیریم؛ امروز جریان مقاومت با پایداری در مسیر حق، راه پیروزی بر دشمنان خدا را در پیش گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha