پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این هنر را داشتند که شعاعی از ولایت الهیه امام عصر(عج) را بر جامعه بتابند، اما برخی از مسئولان و رؤسای جمهور در برخی از مقاطع به گونه ای سخن گفتند و رفتار کردند که این پرتو نورانی رو به خاموشی نهاد و مردم از این نظام ناامید شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر امروز در دومین روز از اجلاسیه مدیران مدارس علمیه فارس که در مشهد مقدس برگزار شد، در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر چه مخاطبین اصلی بیانیه گام دوم مردم و به خصوص جوانان هستند، اما نقش دولت و کارگزاران نظام در ایجاد بستر تحقق بیانیه گام دوم بسیار مهم است، اما متاسفانه می بینیم که در دولت فعلی حرکت مسئولان به سمت زمینه سازی تحقق بیانیه گام دوم در مسیر طلوع خورشید ولایت چندان روشن نیست. وقتی مردم اختلاس، فساد، ناکارآمدی، تنبلی و تکبر را در مسئولان ببینند از اصل دین زده می شوند آیا می شود در چنین زمانی سخن از خورشید ولایت عظمی زد؟

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این هنر را داشتند که شعاعی از ولایت الهیه امام عصر(عج) را بر جامعه بتابانند، اما برخی از مسئولان و رؤسای جمهور در برخی از مقاطع به گونه ای سخن گفتند و رفتار کردند که این پرتو نورانی رو به خاموشی نهاد و مردم از این نظام ناامید شدند، از این رو مهم است که دقت کنیم چه کسی می خواهد مسئول و رئیس جمهور شود.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری می فرماید «انقلاب وارد دومین مرحله خودسازی، تمدن سازی و جامعه پردازی شده است» نباید از نقش مهم حوزه و روحانیت در این مسیر غافل شد، به همین دلیل علما و روحانیت لازم است پیوسته بصیرت و آگاهی حدود را حفظ کنند، چون آنقدر سیر تحولات سریع و پیچیده است که روز به روز باید تحلیل ها را به روز عمیق تر و دقیق تر کنیم.

وی همچنین در خصوص انتخابات شورای شهر مطرح کرد: در دور قبل شوراها نوع تایید صلاحیت ها سبب آبروریزی برای نظام شد، چون تعداد از این افراد به سبب مفاسد مالی، اداری و اخلاقی بازداشت یا معلق شدند تا جایی که حجاب برخی از بانوانی که تایید شدند و رأی هم آوردند و وارد شورای شهر شدند به گونه ای بود که اگر می خواستند وارد حرم حضرت شاهچراغ علیه السلام شوند، به دلیل عدم رعایت موازین شرعی آنها را راه نمی دادند و  همین افراد در مسائل فرهنگی شهرداری هم دخالت و تصمیم گیری می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار افزود: امسال هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس با دقت و بر اساس امانت داری صلاحیت ها را مورد توجه قرار داد که لازم است مورد تقدیر قرار گیرند. امیدواریم  مردم نیز با حضور حداکثری و با انتخاب شایسته هم در عرصه ریاست جمهوری و هم در عرصه شوراها حماسه تاریخی از قرن جدید را در مسیر اعتلا، اقتدار و پیشرفت کشور بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha