پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضوانی قزوین

 حوزه / امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: هنر حضرت امام خمینی(ره) این بود که جمهوریت را در کنار اسلام قرار داد و دین اسلام را به عنوان تنها دین حیاتبخش و سعادتبخش به جهانیان عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد و فرا رسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام صادق علیه السلام در دوران عمر بابرکت امامت ۳۴ ساله خود در کنار کارهای گسترده فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به تربیت شاگردانی در علوم مختلف پرداخت که هرکدام در مناطق گوناگون منشاء اثراتی بوده و مردم را با معارف قرآن و مکتب اهل بیت(ع) آشنا می کردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصورات مبنی بر عدم دخالت امام صادق(ع) در سیاست و فعالیت ایشان علیه دستگاه جور، یک خطای بزرگ در فهم از سیره معصومین است.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: اینکه ملت ایران هم اکنون در مقابل زیاده خواهی و زیاده گویی آمریکا ایستاده است، برگرفته از همان قرآن و مکتب جعفری است.

وی ادامه داد: تنها عامل مقابله با جریان طاغوت و استکبار، کیمیای صبر و بصیرت است که در مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه ای موج می زند.

امام جمعه بویین زهرا اظهار کرد: هنر حضرت امام خمینی(ره) این بود که جمهوریت را در کنار اسلام قرار داد و دین اسلام را به عنوان تنها دین حیاتبخش و سعادتبخش به جهانیان عرضه کرد.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، در سراسر جهان تولد و تحول مجدد جنبش ها و بیداری اسلامی صورت گرفت و حیات دوباره شعائر اسلامی صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری با همان صلابت و اقتدار امام گونه، سکانداری و رهبری نظام اسلامی را هدایت می کند.

امام جمعه بویین زهرا اظهار کرد: ملت ایران با تاسی به امامین انقلاب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در ۲۸ خرداد را یک فریضه دینی و اسلامی دانسته و با حضور پرشور و حداکثری و انتخابی اصلح بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

حجت الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: به فضل الهی دولت آینده دولتی جوان، مومن و ولایتمدار خواهد بود که مشکلات اقتصادی و معیشتی و تورم و بیکاری را با توکل به خدا و با روحیه جهادی و انقلابی حل خواهد کرد.

 وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد از مهم‌ترین حوادث عصر ماست که توانست انقلاب شکوهمند اسلامی را پایه‌گذاری نماید.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha