شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: آیت الله سید ابولحسن مولانا در طول زندگی با برکت خود هرگز قدمی در جهت گرایش به تجملات دنیا برنداشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی علی آل هاشم نماینده ولی فقیه درداستان آذربایجان شرقی، شامگاه یکشنبه در مراسم شام غریبان حضرت امام صادق علیه السلام و نکوداشت آیت الله سید ابوالحسن مولانا(ره) گفت: آیت الله مولانا خود را به ویژگی های علمی و اخلاقی آراسته بود.

وی افزود: از بارزترین صفات اخلاقی این عالم وارسته ساده زیستی و زندگی در میان مردم کوچه و بازار و دوری از تجملات و تشریفات بود مردم از طلاب و روحانیون امروز هم این انتظار را دارند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: آیت الله سید ابولحسن مولانا در طول زندگی با برکت خود هرگز قدمی در جهت گرایش به تجملات دنیا برنداشت.

وی افزود: جوانان متدین و حقیقت جوی تبریز حضرت آیت الله مولانا را بعنوان پشتوانه و پناهگاه معنوی خود میدانستند و در نمازهای جماعت و یا در منزل بی آلایش وی با آن عزیز مانوس بودند و از تذکرات و توصیه های اخلاقی آن استاد بهره می برد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: آن عالم مخلص از زمان شروع انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) همدلی و همراهی خود را با این حرکت اعلام و از هر فرصتی برای تایید آن استفاده می کرد.

وی افزود: متن مکاتبات آن مرحوم و امام راحل نشانگر عشق و علاقه بین استاد و شاگرد بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: آیت الله مولانا نه تنها در گفتار با جان و دل از آرمان های انقلاب و امام راحل دفاع میکردند در عمل نیز فرزند رشید خود را برای دفاع از این آرمان ها و در راه اسلام و قرآن فدا کردند.

آیت الله سید ابوالحسن مولانا (۱۳۸۳-۱۳۰۳ ش)، فقیه  و مجتهد بزرگ شیعه  در خطه آذربایجان و از شاگردان آیت الله بروجردی  و امام خمینی  بود. آیت الله مولانا، حاصل عمر سراسر مطالعه، تفکر، تعلیم و تعلم خود را در قالب کتاب‌های ارزشمندی در حوزه دین  و معارف اسلامی به جامعه عرضه نموده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha