چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
هوشنگ توکلی

حوزه/ یک کارگردان تئاتر گفت: تلاش می ‌کنم تئاتری با محوریت مقام مادر، آبان روی صحنه ببرم، البته رسیدن به این خواسته در گرو مساعد شدن شرایط زیست جامعه است.

هوشنگ توکلی؛ کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: تلاش می‌کنم تا تئاتری را برای آبان ماه روی صحنه ببرم، البته امیدوارم با واکسینه شدن بسیاری از مردم تا آن زمان این خواسته من نیز محقق شود. در این نمایش که «من عفت نیستم» نام دارد جدا از کارگردانی به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر نیز حضور خواهم داشت.

این بازیگر افزود: این تئاتر درباره مادری است که برای گذران زندگی خود و فرزندانش، سختی‌های بسیاری را پشت سر می‌گذارد. این فیلم از معنا و مفهوم ارزشمند که همان مادریست بهره می‌برد. درباره بازیگران این تئاتر جالب است بدانید بسیاری از بازیگران بالای ۶۰ سن دارند، برای همین بسیاری از هنرمندانی که در شرایط سنی این نمایش جای می‌گیرند در صورت توافق با کار همکاری خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در تئاتر جدیدش از بازی همسرش؛ فریده سپاه منصور نیز بهره خواهد برد گفت: متاسفانه ایشان در زمان اجرای تئاتر، مشغول بازی در سریالی هستند بنابراین در این نمایش حضور نخواهند داشت.

توکلی با بیان اینکه قرار بود نقش نخست این نمایش را پرویز پورحسینی بازی کند، تصریح کرد: قرار بر این بود که در این نمایش پرویز پورحسینی به عنوان بازیگر اصلی حضور داشته باشد، اما افسوس که بیماری کرونا این هنرمند عزیز را از ما گرفت. در این نمایش نزدیک به ۳۰ بازیگر حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از تلویزیون فاصله گرفته، اظهار کرد: به دلیل شرایط تولید از رسانه ملی فاصله گرفته‌ام. چراکه فکر می‌کنم نگاه‌های جدیدی که در تلویزیون رایج شده، عقبه فرهنگی ندارد. این نگاه متاسفانه با سانسورهایی که حاکم کرده، باعث شده هنرمندانی نظیر من که سالهاست در تلویزیون کار می‌کنم، ترجیح دهند در آن حضور نداشته باشند.

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: جدا از مشکل فوق، باید به مسائل مادی نیز اشاره کنم، چون من هنوز پول خود را بابت بازی در چند سریال دریافت نکرده‌ام، بنابراین وقتی با من چنین رفتاری می‌شود چرا باید باز هم این تجربه تلخ را ادامه دهم، هرچند به شخصه امیدوارم با تغییراتی که در تلویزیون به وجود خواهد آمد همه این مسائل و مشکلات برطرف شود.

وی درباره حضورش در سینما تاکید کرد: هنر هفتم مقوله خاصی است، چراکه در این حوزه سرمایه حرف نخست را می‌زند، پس اگر در سینما پروژه‌های حمایت مالی خوب نشود آن کار ناقص خواهد ماند. با این توضیح بنده هرگاه خواستم در سینما کاری انجام دهم در کسب سرمایه موفقیت لازم را به دست نیاوردم، برای همین سالهاست در این شکل از هنر حضور ندارد.

توکلی در پایان درباره پلتفرم ها نیز چنین توضیح داد: این عرصه در ابتدای راه است و هنوز سختی‌هایی را پشت سر می‌گذارد، اما مطمئنم آینده در اختیار این عرصه از نمایش خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha