پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ بدون شک توهین به حوزه های علمیه، اهانت به مکتب امام صادق(ع) است؛ امام راحل عظیم الشأن، تنها مرکزی که در آن تلمذ کرده بودند، حوزه علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در یادداشتی با عنوان « توهین به مکتب امام صادق(ع) چرا؟» آورده است:

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

با سابقه ترین مکتب درس عصر حاضر که ریشه در مکتب امام صادق(ع) دارد، حوزه های علمیه هستند، مفتخر که خود را رهرو و پیرو امام صادق(ع) که خود را شاگرد و مروج و منتسب به آن مکتب می دانند، حوزه های علمیه در طول ۱۴ قرن از عمر مبارک اسلام، بعد از نزول قرآن کریم عهده دار هدایت علمی، مذهبی و اعتقادی مردم بوده اند و هستند.

بدون شک خدمات علمی، اعتقادی حوزه های علمیه به جامعه بشری بی نظیر است، لذا ریشه دار ترین دانشگاه عصر حاضر استوار ترین و پر مایه ترین دانشگاه عصر حاضر حوزه های علمیه هستند، امروز هم به برکت نظام مقدس اسلامی در سر تا سر عالم اسلام آن مکتبی که برای بشریت حرف نو دارد و اقناع کننده است، حرف حوزه های علمیه است که بر خاسته و الهام گرفته از مکتب امام صادق(ع) است

در مکتب امام صادق (ع) که پیر فرزانه و یگانه دهر و شخصیت بی نظیر امام راحل عظیم الشأن پرورش پیدا می کند، شخصیت منوری که دنیا از خواب غفلت بیدار کرد و به حق می شود آن حضرت « مجدد الاسلام و احیاگر اسلام ناب » دانست.

امام(ره) پرورش یافته مکتب امام صادق(ع) و حوزه های علمیه هست، مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) هم که بعد از امام(ره) کشتی انقلاب را از بحرانها و توفان های سهمگینی که بر این مملک و این نظام و امت اسلامی وارد شد ، نجات دادند ، راهبری کرده و به پیش بردند، ایشان هم یکی از شاگردان حوزه های علمیه و دانش آموختگان مکتب امام صادق(ع) هست.

اما امروز می بینیم در همین نظام مقدس کسانی که به برکت انقلاب امام(ره) به جایی رسیده اند ، اسم و عنوان و نام و نان و نوایی پیدا کرده اند، اصالت این مکتب را و این مکتب با برکت را علمی، فرهنگی، مذهبی و اعتقادی را زیر سوال می برند و به سخره می گیرند.

بدون شک تمسخر و توهین به حوزه های علمیه، توهین به مکتب امام صادق(ع) است، براستی چگونه است که امام راحل عظیم الشأن که تنها مرکزی که در آن تلمذ کرده و در آن پرورش یافته اند حوزه های علمیه است، توانسته دنیا را متحول کند، اما با کمال تأسف امروز توسط افراد مغرض و منحرف، اصالت این حوزه ها به سُخره گرفته می شود.

این خود زنگ خطری است و نشان از عمق رذالت و دنائت افرادی است که چنین برخوردی می نمایند، مکتب امام صادق(ع) که همان اسلام ناب است آنقدر غنی و پر بار است که در درونش تمام علوم انسانی را قطعا تعلیم می دهد و جوابگوی تمامی نیازهای بشر می باشد.

لذا بجاست که علمای اسلام، مراجع عظام تقلید در مقابل هتاکی افرادی که به خاطر رسیدن به مطامع دنیوی توهین می کنند، قد عَلم کنند و جواب در خور شأن به این افراد داده بشود، تا کسی جرأت جسارت به این مرکز ریشه دار و مرکز فاخر منتسب به مکتب امام صادق(ع) ندهد.

بسیار درد آلود و رنج آور است که در ایام شهادت امام صادق(ع) به مکتب صادق آل محمد(علیهم السلام) توهین و با تمسخر بر خورد شود، قطعا امت اسلام ، مردم هوشیار و بیدار ما، جواب چنین افراد خام و چه بسا فریب خورده را در روز انتخابات خواهند داد و به فضل الهی با انتخاب شایسته و فردی صالح، همه این افراد را سر جای خودشان خواهند نشاند.

 

صادق ایرانی

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha