یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی درگذشت حاج محمد رحیم افضلی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، درگذشت حاج محمد رحیم افضلی، از مجاهدان و مبارزان جمهوری اسلامی افغانستان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی درگذشت حاج محمد رحیم افضلی، از مجاهدان و مبارزان جمهوری اسلامی افغانستان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إنا لله و إنا إلیه راجعون

رحلت حاج محمد رحیم افضلی، از مجاهدان و مبارزان پیشکسوت جمهوری اسلامی افغانستان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، موجب تأسف و تألم خاطر شد.

رشادت ها و مجاهدت های آن مرحوم در سالهای سخت جهاد ملت شریف افغانستان با سلطه گران، و پنج دهه فعالیت های موثر وی در عرصه سیاسی و فرهنگی به ویژه در حوزه تقریب مذاهب اسلامی و فعالیت های تقریبی ایشان نزد خداوند سبحان ماجور خواهد بود.

خدمات ماندگار آن مرحوم به عنوان مشاور فرهنگی شهید برهان الدین ربانی در دوران ریاست جمهوری و هم چنین در سمت رایزنی فرهنگی افغانستان در ایران، توانست منشأ خدمات موثری در همدلی جامعه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران و حل مشکلات آنها ایفا کردند.

قلم وزین و نگاه محققانه این شخصیت وارسته و با اخلاص در خلق آثار ارزنده، نشان از عمق بینش و ژرف نگری وی در عرصه مسائل دینی دارد که می تواند برای اندیشمندان و جوانان افغانستان راهگشا باشد.

اینجانب، این ضایعه را به جامعه فرهنگی و علمی و مسلمانان شریف کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید، علو درجات و معیت با رسول الله(ص) و اهل بیت طاهرین(ع) و برای همه بازماندگان معزز، صبر و عافیت مسألت دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha