جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فیلم | حمایت استاد توکل از شورای نگهبان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قبول داشتن ولایت الهی را شرط اصلی قبولی اعمال دانست و گفت: مهم‌تر از نماز، روزه، حج و جهاد شرکت در این انتخابات و رأی دادن به فرد اصلح است زیرا اگر این انقلاب نباشد نه نمازی، نه روزه‌ای، نه دینی و نه تقوایی از انسان قبول نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین سیدرحیم توکل در سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بعد از عالم دنیا با عالم برزخ و قیامت روبرو خواهیم بود، اظهار کرد: خداوند در سوره مطففین می‌فرماید که وای بر افرادی که کم‌فروشی می‌کنند و می‌فرماید آیا این‌ها باور ندارند که روزی باید حساب پس دهند؟ روزی که همه باید در محضر خداوند حاضر شوند اعمال ما بررسی می‌شود و اگر اعمال مثبت بود درب‌های نعمت باز می‌شود و اگر اعمال منفی بود درب‌های نکبت باز می‌شود و وارد بهشت یا جهنم می‌شویم.

وی با بیان اینکه اگر در دنیا بخواهند بر اعمال ما برکتی را مترتب کنند باید اول اعمال درست انجام شود و مورد قبول واقع شود و سپس برکات نازل می‌شود گفت: قبولی اعمال در گام اول با مراعات تقوا است و نهروانی‌ها با وجود اینکه در ظاهر اعمال درستی انجام می‌دادند اما شرط قبولی اعمال که تقوا و قبول ولایت الهی است را نداشتند و به همین خاطر اثر اعمال به آن‌ها مترتب نشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت شرط اصلی قبولی اعمال است، گفت: حتی در قبول توبه هم انسان باید ولایت را در نظر داشته باشد و در روایت آمده است که در دنیا خیری نیست مگر برای دو دسته؛ اول افرادی که هر روز بر اعمال خیرشان می افزایند و دوم افرادی که گناهانشان را با توبه جبران می کنند و در روایتی دیگر دارد که اگر بنده آنقدر سجده کند که گردنش در سجده قطع شود خدا از او قبول نمی کند مگر با ولایت ما اهل بیت(ع) همراه باشد.

وی افزود: کسانی اهل ولایت محسوب می‌شوند که مانند سلمان فارسی عمل کنند و در روایت است که این شخصیت سه ویژگی داشت؛ اول دنبال علم و عالم بود تا بصیرت و تدبیر پیدا کند زیرا بصیرت به انسان تدبیر می دهد و مراد از بصیرت با سواد بودن نیست بلکه بصیر کسی است که عالم به زمان خود باشد و حق و باطل را در هر زمان بشناسد.

حجت الاسلام والمسلمین توکل افزود: دومین ویژگی سلمان این بود که به افراد نیازمند کمک می کرد  و احترام  می گذاشت و مشکلشان را حل می‌کرد و قبل از این که افراد نیازمند اظهار نیاز کنند مشکلشان را حل می‌کرد.

وی سومین ویژگی سلمان را ولایتمداری و اطاعت از ولایت دانست و گفت: تقدم اراده مولا بر اراده خود به معنی ولایت است و اینطور نیست که با شعار و حرف ولایت مدار باشیم بلکه باید هرچه ولیّ خدا از ما خواست انجام دهیم و به خواست مولا عمل کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند هرکس اراده تبعیت از ائمه(ع) را کرد باید دو ویژگی را در خود تقویت کند، افزود: اول باید حرف ما را بگیرد و بداند که ما چه گفته‌ایم و امروز که در دوران غیبت هستیم باید حرف امام زمان(ع) را از زبان کسی بشنویم که آگاه به فرمان‌ها و امر و نهی‌های امام باشد و این جایگاه علمای دین و مراجع است و در میان مراجع هم باید یک نفر به نیابت از امام زمان(ع) تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: مرحله دوم تبعیت از امام، عمل بر اساس فرامین ائمه(ع) است باید ببینیم که آنها چه کارهایی انجام می دادند و ما همان کار ها را انجام دهیم، بدانیم که آنها با چه کسانی نشست و برخاست داشتند ما هم با همان افراد نشست و برخاست کنیم، بدانیم که آنها با چه کسانی سر جنگ داشتند ما هم با آن افراد سر جنگ داشته باشیم و قرآن می فرماید که پیامبر(ص) و افراد همراه ایشان با دشمن شَدیدند و بین خود در کمال رحمت و محبت‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین توکل با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، گفت: دشمن تمام ترفندهای خود را علیه ما به کار گرفته اما نتوانسته ما را تسلیم کند و اکنون یک حربه آخر بیشتر ندارد و با التماس می‌گوید رأی ندهید و پشت انقلاب را خالی کنید.

وی با بیان اینکه مردم ارکان این انقلاب هستند و این انقلاب روی شانه مردم استوار است، افزود: ما باید ببینیم که اگر پشت انقلاب را خالی کنیم چه افرادی خوشحال می شوند و چه افرادی ناراحت می‌شوند؛ مسأله از روز روشن‌تر است زیرا اگر رأی بدهیم خدا، اهل‌بیت(ع) و شهدا شاد می‌شوند و اگر رأی ندهیم آمریکا، انگلیس و شیاطین جنی و انس خوشحال می‌شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مهم‌تر از نماز، روزه، حج و جهاد، شرکت در این انتخابات و رأی دادن به فرد اصلح است زیرا اگر این انقلاب نباشد نه نمازی و نه روزه‌ای و نه دینی و نه تقوایی از انسان قبول نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha