جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/ امام جمعه یاسوج گفت: برخی‌ کاندیداها در تبلیغات، امر به معروف و نهی از منکر را زیر سؤال می‌برند که برای آنها متاسفم؛ آنها برای جلب رای، واجبات را زیر سؤال می‌برند و حکم خدا را زیر پا می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به آیاتی از کلام الله مجید اشاره کرد و گفت: خداوند می‌فرماید پیامبر را برای ارشاد و هدایت بشر آوردیم و قوم‌هایی را که به دستورات خداوند و پیامبر توجه نکردند مثل عاد و ثمود، نیست و نابود کردیم.

وی در ادامه افزود: انسان‌های جاهل و جدای از دین که به حلال و حرام خدا توجه نمی‌کنند، منحرف شده و آنها هم نیست و فنا می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به بیانی از امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای که در حرام زندگی می‌کند رشد نخواهد کرد و در صورت نمو و رشد برکتی ندارد و مال حرام را در راه خدا نمی‌توان انفاق کرد و اگر این مال حرام بماند توشه جهنم خواهد بود.

حسینی به ۲۲ خرداد روز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: آن حضرت در سال ۱۷۳ هجری قمری به دنیا آمد و زاد روز آن حضرت هفته کرامت و روز دختر است.

وی گفت: امام صادق(ع) فرموده هر کسی حرمی دارد، حرم خدا بیت الله الحرام و حرم نبی خدا مدینه و حرم امیرالمومنین(ع) کوفه و حرم ما قم است، در آینده نزدیک فرزندی از فرزندان من به نام فاطمه در آنجا دفن می‌شود، هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود و همه شیعیان ما را شفاعت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد با تبریک روز دختر گفت: روایتی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله داریم که فرمود خدا رحمت کند پدر و مادر دختران را، دختران با برکت و دوست داشتنی هستند، پسران مژده آور هستند دختران باقیات الصالحات هستند.

وی گفت: امام صادق(ع) می فرماید پسران نعمت و دختران حسنه هستند، خدا از نعمت سوال می کند اما نسبت به حسنات ثواب و اجر می‌دهد.

امام جمعه یاسوج به تربیت دختران اشاره کرد و افزود: دختر را باید در شأن مکتب علوی و فاطمی تربیت کرد دختران را نماز خواندن با حجاب و با حیا و پاکدامن و تحصیلکرده آگاه و بصیر تربیت کنیم.

وی به رها کردن دختران در فضای مجازی و تبعات سوء آن اشاره کرد و گفت: دشمنان به دنبال ضربه زدن به بانوان جامعه ما با بدحجابی و لباس کوتاه و موهای پریشان هستند. دختران باید با حیا و عفت باشندف دشمن ادب و تربیت دختر شیعه را نمی‌پسندند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به سوء استفاده برخی از کاندیداها برای جلب رای و زیر پا گذاشتن امر به معروف و نهی از منکر، گفت: برخی‌ کاندیداها در تبلیغات امر به معروف و نهی از منکر را زیر سؤال می‌برند که برای آنها متاسفم آنها برای جلب رای، واجبات را زیر سؤال می‌برند و حکم خدا را زیر پا می‌گذارند.

حسینی افزود: ما برای شما خیلی متاسف هستیم، جامعه ما نباید ولنگار باشد، مسئولان باید چاره اندیشی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان به روز تجلیل از بقاع متبرکه و امامزادگان اشاره کرد و گفت: هر چه داریم به برکت بزرگان دین است؛ اگر روزگاری زنده بودند و هدایت می‌کردند امروز هم مزار مطهر آنها محل هدایت است.

وی افزود: در استان ما ۲۰۰ بقعه متبرکه وجود دارد که مایه مباهات است و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان ما از ناحیه پدر سادات هستند.

حسینی به روز تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: در روزگار سخت خدمات ارائه کردند که قابل تحسین است آنها در دورترین نقطه کشور و آنجا که با هیچ وسیله‌ای نمی توانستند وسایل را حمل کنند تیرهای برق را به دوش می گرفتند تا به مناطق محروم خدمت ارائه کنند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: خدمات در همان اوایل انقلاب به نقاط محروم و صعب‌العبور گسیل داده شد که باید از همین جا به پرسنل جهاد سازندگی و آنهایی که در این راه خدمت کردند و زحمت کشیدند دست مریزاد و خداقوت گفت اگر این روحیه امروزه در ادارات ما باشد و روحیه انقلابی در مسئولان جاری باشد مشکلات یکی پشت سر هم حل می‌شوند.

امام جمعه یاسوج در ادامه خطبه های امروز به انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و گفت: وظیفه ما حضور در انتخابات است. این یک وظیفه دینی و ملی سیاسی  است. هر ایرانی باید احساس مسئولیت کرده و به دنبال عظمت و شکوه کشور خود باشد. اگر کسی به وظیفه خود عمل نکند بهانه ای بیش نیست.

وی با بیان اینکه خداوند بهانه را از بندگان خود نمی پذیرد یادآور شد: نمی توان به بهانه اینکه فرزندمان بیکار بوده و یا گرانی در کشور وجود دارد بی‌خیال انتخابات شوید؛ به فرموده رهبری اگر مشکلی هست باید این مشکل را حل کرد با کنار کشیدن نه تنها حل نمی‌شود بلکه افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه یاسوج گفت: عدم شرکت در انتخابات افزودن بر مشکلات است اگر خواهان تولید و عدالت و پیشرفت هستیم نباید خنثی باشیم در سایه سهل‌نگاری و بی خیالی مشکلات بر کشور غلبه می کند. به پاس خون شهدا باید دیگران را به رای دادن تشویق کنید، چرا که امنیت کشور در گرو حضور در انتخابات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha