چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر طرفداران و یا خود کاندیداها نسبت به کاندیدای دیگر حرفی دارند باید برنامه‌های او را نقد کنند، اما از تخریب شخصیّت و تهمت زدن و دروغ گفتن نسبت به رقیب پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: باید نگاه همه ما به صندوق‌های رأی باشد و مردم به هر کسی که رأی دادند، همه ما او را بپذیریم و قبول کنیم.

وی تصریح کرد: اجازه ندهیم انتخابات و صندوق‌های رأی که باید ملاک وحدت باشند به صحنه دعوا و افزایش کدورت و تفرقه تبدیل شوند؛ ازاین‌رو همه ما باید مراقب زبان و عمل خود باشیم تا خدای‌ناکرده از قِبل حرف و مطلب ما تنشی در جامعه ایجاد نشده و به شایعه‌ای دامن زده نشود.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: غیبت، شایعه‌پراکنی، بدگویی و ... گناه‌های زبانی در انتخابات است که همه باید نسبت به آن‌ها مراقب باشیم و اجازه ندهیم با انجام چنین اقدامات و ارتکاب چنین رفتارهای نادرستی، جو انتخابات نامناسب و متشنج شود.

وی با اشاره به اینکه در همه اوقات به‌ویژه در ایام انتخابات کنترل زبان بسیار مهم است، افزود: همان‌گونه که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند اگر زبان خود را کنترل نکنیم همه بدن ما از قِبل زبان در عذاب خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اینکه کاندیدایی در جریان رقابت‌های انتخاباتی و در سخنان خود حرفی می‌زند که باعث می‌شود طرفدار او تصاویر رقیب را پاره کند، به‌هیچ‌عنوان شایسته نبوده و این‌گونه اقدامات، مناسب یک مسلمان پایبند به مباحث اخلاقی نیست.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: هتک حرمت و آبروی یک مؤمن به وسیله زبان صورت می‌گیرد و نابود شدن آبروها به‌ویژه در قصه انتخابات نیز با زبان است، ازاین‌رو همه ما به‌ویژه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به‌طور جد مراقب زبان خود و آنچه بر آن جاری می‌شود، باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر طرفداران و یا خود کاندیداها نسبت به کاندیدای دیگر حرفی دارند باید برنامه‌های او را نقد کنند، اما از تخریب شخصیت و تهمت زدن و دروغ گفتن نسبت به رقیب پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که با مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم، انتخابات پرشوری در کشور برگزار شده و انتخابات در این نظام، الگوی همه دنیا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha