شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان درمان دردهای اجتماعی را حضور مردم عنوان کرد نه وعده دادن و گفت: کشور نیازمند کسی است که عملش درمان باشد، نه اینکه تنها وعده بدهد و حرف بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران و کاندیدها و طرفداران آنها به رعایت تقوا، اظهار داشت: کسی که اخلاق سیاسی را رعایت نکند، صلاحیت قبول مسئولیت شرعی را هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه در دوران پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام، جامعه اسلامی با مشکلاتی چون نفوذ برخی خواص، ضعف در مدیریت‌ها، اشرافی‌گری و مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبرو بود، مطرح کرد: مشکلات در جامعه اسلامی به قدری توسعه پیدا کرده بود که مردم قیام کردند و خلیفه سوم را در منزل کشتند.

​امام جمعه همدان افزود: در اوج همین مشکلات بود که مردم قیام کردند و به سمت خانه علی(ع) هجوم آوردند و از ایشان برای حکومت در جامعه اسلامی درخواست کردند.

وی با بیان اینکه مردم در آن دوران به درستی تشخیص دادند که راه حل برطرف کردن مشکلات، وجود یک نفس تازه است، یادآور شد: امروز نیز اگر می‌خواهیم از مشکلات رهایی پیدا کنیم، نیازمند یک دولت قوی، مقتدر و انقلابی هستیم که بر اساس نهج البلاغه و آرمان‌های اسلام شکل بگیرد.

حل مشکلات جامعه بدون همراهی مردم ممکن نیست

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه شرط موفقیت حکومت، همراهی و حضور مردم است، ولو اینکه علی(ع) حاکم جامعه باشد، گفت: همان طور که امیرالمومنین(ع) خطاب به مردم آن زمان فرمودند که "دردهای اجتماعی را با شما باید درمان کنم"، امروز نیز برطرف شدن مشکلات معیشتی و اجتماعی جامعه بدون همراهی مردم ممکن نیست.

وی، درمان دردهای اجتماعی را حضور مردم عنوان کرد نه وعده دادن، مطرح کرد: کشور نیازمند کسی است که عملش درمان باشد، نه اینکه تنها وعده دهد و حرف بزند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه، مردم را ستون استقرار دین خدا در جامعه دانسته‌اند، خاطر نشان کرد: اینکه امامین انقلاب بر نقش مردم و حضور آنها در عرصه‌های مختلف تاکید دارند نیز برگرفته از نهج البلاغه است.

وی با بیان اینکه برای پاسخ به این سوال که باید به چه کسی رای دهیم، بهترین راه مشاهده فرمایشات امیرالمومنین(ع) است، اظهار داشت: کسی که می‌خواهد مسئول جامعه شود و خود را در معرض انتخاب دیگران قرار دهد، لازم است که اول از خود شروع کند و به مسائل مختلف توجه ویژه‌تری داشته باشد.

کاندیداهای در اظهار نظر های خود در رابطه با مسائل اسلامی با احتیاط رفتار کنند

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری در اظهار نظرهای خود در خصوص مسائل اسلامی باید با احتیاط رفتار کنند، گفت: نباید برای کسب رای، بعضی از مسائل را زیر سؤال برد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات نباید به دنبال انگیزه، امیال شخصی و سهم خواهی باشیم، مطرح کرد: قرآن کریم مسئولیت در جامعه اسلامی را یک امانت الهی عنوان کرده و لذا این امانت الهی را نمی‌توان به دست هر کسی سپرد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه امروز با مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری در جامعه روبرو هستیم، گفت: رفع این مشکلات اولویت اصلی کشور است، اما به این معنا نیست که کاندیدها به مسائل فرهنگی و تقویت دین اسلام در جامعه بی‌توجه باشند.

داشتن سلامت اقتصادی مهم ترین مسئله در انتخابات شورای شهر

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به انتخابات شورای شهر اشاره کرد و یادآور شد: آنچه در انتخاب افراد در شورای اسلامی شهر و روستا حائز اهمیت است، داشتن سلامت اقتصادی است تا از برخی از رانت های اطلاعاتی سو استفاده نکند.

خطیب جمعه همدان با تاکید بر اینکه معضلات و مدیریت شهری ارتباط مستقیمی با انتخاب اعضا شورای شهر دارد، دارد، خاطرنشان کرد: در مسائلی همچون پیوست‌های فرهنگی و طرح جامعه شهر، علاوه بر داشتن تخصص، اعضا شورا باید دارای نگرش فرهنگی نیز باشند.

وی با بیان اینکه جمعه آینده روز تغییر وضعیت موجود و خلق حماسه دیگری در تاریخ انقلاب است، گفت: دشمنان تمام تلاش خود را برای رای ندادن مردم به کار گرفته اند، اما آنها باید بدانند که مردم ما با نظرات آنها تصمیم نمی‌گیرند و با وجود گلایه‌های به حقی که نسبت به مشکلات اقتصادی دارند با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha