پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد باقر حیدری کاشانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علما واسطه رزق علمی، معنوی و مادی پروردگار را حضرت معصومه سلام‌الله علیها و دیگر حضرات می‌دانستند، گفت: باید مانند حضرت معصومه سلام‌الله علیها اهل سرعت و سبقت در خیرات باشیم تا به بهشت نعیم برسیم و امروز بالاترین خیر نصرت نظام اسلامی در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در برنامه تلوزیونی «به تو از دور سلام» که ظهر امروز در حرم مطهر بانوی کرامت ضبط و از شبکه دو سیما منعکس شد، اظهار کرد: عظمت و منزلت حضرت معصومه سلام الله علیها برای عقل‌های ما قابل درک نیست و حتی علمای ما هم از درک مقامات ایشان اظهار شگفتی و عجز می‌کردند.

وی با بیان اینکه به ما دستور داده‌اند معرفت بیشتر نسبت به این بانو کسب کنیم، گفت: بهشتی شدن به معنی عاقبت به خیری است که از بالاترین نعمت‌ها است و این جایگاه به زائر با معرفت حضرت معصومه سلام الله علیها وعده داده ‌شده است.

این سخنران با بیان اینکه بهشت و جهنم برای ما آماده شده و زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها ما را به بهشت می‌رساند، افزود: امام رضا علیه السلام لقب معصومه را به خواهر خود داده و برای این حضرت زیارتنامه انشاء کرده‌اند که این فضیلت برای کمتر کسی از میان امامزادگان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام ولی خدا و حضرت معصومه سلام الله علیها ولیه امام هستند، گفت: حرکت تمام امامان معصوم حرکت سیاسی است زیرا سیاست و حکومت حق امام معصوم است و حضرت معصومه سلام الله علیها در تقویت این حکومت و سیاست برای امام رضا علیه السلام سنگ تمام گذاشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها می‌تواند سیئات ما را به حسنات تبدیل کند و سند رهایی ما از جهنم و ورود به بهشت باشد، گفت: در زیارتنامه حضرت دو افق بالاتر که شفاعت در بهشت و همنشینی با اهل بیت(ع) در بهشت است را طلب می‌کنیم و می گوییم ما با زیارت شما بهشتی شدیم و با محبت و ولایت اهل بیت(ع) همدل و همزبان شدیم که این همدلی به معنی همراهی و همگامی اهل بیت(ع) در سبک زندگی است.

وی با بیان این که علما واسطه رزق و روزی پروردگار را هم در رزق و روزی علمی و معنوی و هم در رزق مادی حضرت معصومه سلام الله علیها می‌دانستند، گفت: علامه طباطبایی در درس‌های خود گاهی سکوت می کردند و سپس می‌گفتند ما ابدیت و جاودانگی را در پیش داریم و نه تنها با توسل به اهل بیت(ع) باید بار زندگی دنیا بسته شود بلکه همراهی با این بزرگواران بار ابدیت، خلود و جاودانگی ما را در بالاترین درجات بهشت کفایت می‌کند.

خطیب حوزوی با بیان اینکه سرچشمه تمام چشمه‌های بهشتی حوض کوثر است، گفت: کسی که به سرچشمه کوثر برسد به بالاترین درجات و لذت‌های بهشتی می رسد و ما در زیارت نامه حضرت معصومه این مقام را از خدا طلب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید مانند حضرت معصومه سلام الله علیها اهل سرعت و سبقت در خیرات باشیم تا به بهشت نعیم برسیم، افزود: ما یک خیر و حسنه بسیار عظیم که نصرت نظام اسلامی است را در پیش داریم و باید نسبت به این خیر سبقت بگیریم و در انتخابات حضور حد اکثری داشته باشیم و اصلح را انتخاب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha