پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ حضور وزیربهداشت و امام جمعه کاشان درمراسم افتتاح بیمارستان ثامن الحجج (ع) آران وبیدگل

حوزه / نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان گفت: اگر همه خدمات نظام را کنار بگذاریم و به خدمات حوزه سلامت بپردازیم، کافی است، چرا که تمام قد برای حفظ جان و سلامتی مردم در ایام شیوع کووید ۱۹ ایستادند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در سی امین آیین پویش «ره سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار داشت: باید در این برهه از تاریخ با سربلندی، عزت، اعتماد و نهایت غرور و شادمانی از خدمات حوزه سلامت سخن بگوییم.

 وی، به تعامل و مشارکت خیرین در مقابله با ویروس کووید ۱۹ اشاره و تصریح کرد: اقدامات خیرین در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه سلامت همیشه زبانزد مردم بوده است و کار خیر در این منطقه در حوزه بهداشت و درمان قدمت طولانی دارد.

 عضو خبرگان رهبری در ادامه به سه برهه تاریخی در عرصه سلامت در کشور اشاره کرد و کشوری فقیر با اطبای هندی، پاکستانی و بنگلاشی و پزشکان متخصص انگشت شمار، کاهش آرام آرام وابستگی از کشورهای بیگانه و رقابت پزشکی بین ایران و کشورهای پیشرفته را از مراحل این سه برهه تاریخی عنوان کرد.

 آیت الله سلیمانی در پایان اظهار کرد: همت، اراده، عزم، شجاعت و قدرت حوزه سلامت در مقابله با شیوع همه گیری ویروس کرونا مایه مباهات و افتخار است.

کادر درمان تمام قد برای حفظ جان و سلامتی مردم در ایام شیوع کووید ۱۹ ایستادند.

مجاهدت های کادر درمان برای همیشه در تاریخ ماندگار شد

ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت و خدمت، گفت: خدمات پرسنل بهداشت و درمان در این دوران یادآور ایثارگری های هشت سال دفاع مقدس است و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

وی با تقدیر از تلاشگران عرصه سلامت کشور اظهار داشت : کادر درمان تمام قد برای حفظ جان و سلامتی مردم در دورن شیوع کووید ۱۹ ایستادند

ساداتی نژاد تصریح کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه، ارزش وجودی فرشتگان نجات را بیش از گذشته عیان کرده است و امروز تمام اقشار از سئولان تا مردم قدردان ایثار و تلاش مدافعان سلامت هستند.

 وی در پایان، ضمن تشکر از زحمات وزیر بهداشت، صدور مجوز و راه اندازی رشته دارو سازی، تکمیل رشته های دانشگاه علوم پزشکی، استقلال دانشگاه علوم پزشکی کاشان در طرح آمایش، لزوم وجود شرکت پخش دارو در منطقه، لزوم وجود پدافند غیرعامل، اورژنس هوایی، راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دنشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و ... را خواستار شد.

ضرورت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی

بایبوردی، فرماندار شهرستان آران و بیدگل نیز با درخواست از مردم این منطقه دررعایت پروتکل های  بهداشتی وسلامت .گفت: با رعایت دقیق پروتکل بهداشتی و درمانی در واقع زمینه ساز ورود کشور به موج پنجم کرونا نباشیم.

وی، به زحمات و ایثار پرسنل حوزه بهداشت و درمان در دوره شیوع ویروس کووید ۱۹ اشاره کرد و افزود: وظیفه همه ماست هر آنچه توان داریم به این حوزه کمک کنیم.

بایبوردی، با اشاره به افتتاح بیمارستان ثامن الحجج (عج) آران وبیدگل، اظهار کرد: این بیمارستان ۱۲۰ تخت مصوب دارد که هم اکنون ۸۶ تخت به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: خواسته خیرین و مردم راه اندازی کامل این بیمارستان است.

فرماندار آران و بیدگل یادآور شد: حفظ جان و نان مردم وظیفه ماست و صیانت از جان، صیانت از آراء، تامین ارزاق و مایحتاج عمومی مردم، نظم و امنیت عمومی و تحقق حقوق شهروندان را از جمله وظایف در بحث انتخابات عنوان کرد.

لزوم تسریع در اجرای پروژه های مرتبط با بخش درمان

علی اکبر مرتضایی، فرماندار ویژه شهرستان کاشان نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات وزیربهداشت گفت: در شهرستان کاشان در یکسال  و اندی که بیماری کرونا شیوع شده با تمام قدرت بازرسی های بهداشتی از دستگاه های دولتی، اصناف و بازار انجام شده و حمایت های لازم را از مشاغل آسیب دیده داشته ایم.

وی در ادامه خواهان تسریع در اجرای پروژه های مرتبط با بخش درمان در کاشان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha