جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رهبر انقلاب

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

برنامه های نهایی نامزدها در رسانه ملی مشخص شد

امروز و در آخرین روز از تبلیغات نامزدها در صداوسیما، پنج شبکه تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری را همراهی خواهند کرد.برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه، ۲۶ خرداد در رسانه ملی به این شرح است: آقای «محسن رضایی میرقائد» ساعت ۱۷ در برنامه «با نخبگان» شبکه چهار حضور می‌یابد. آقای «عبدالناصر همتی» ساعت ۱۸ در برنامه «رئیس جمهور و جوانان» شبکه سه سخن می‌گوید. برنامه «دست‌خط» شبکه پنج در ساعت ۱۹ به اقای «سعید جلیلی» اختصاص دارد. آقای «علیرضا زاکانی» ساعت ۲۰ در برنامه «مستند ۲» شبکه یک حضور می‌یابد. آقای «سید ابراهیم رئیسی» ساعت ۲۱:۳۰ در برنامه «آگاهانه» شبکه خبر سخن می‌گوید؛ و اقای «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» هم ساعت ۲۲:۴۵ در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو حاضر می‌شود.

منبع:شبکه خبر

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب تغییر کرد

رهبر انقلاب چهارشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۱۹ به صورت زنده و مستقیم با ملت ایران سخن خواهند گفت.  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ به صورت تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت. سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی ساعت ۱۹ به صورت زنده از شبکه‌های خبر و یک سیما و رادیو ایران پخش خواهد شد. همچنین این برنامه از سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به‌ صورت زنده پخش خواهد شد. گفتنی است، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان دوره‌ای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین میان دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع:شبکه خبر

مهر علیزاده قبل از خط پایان انصراف داد

آقای محسن مهرعلیزاده از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.آقای مهر علیزده در نامه‌ای به وزیر کشور از ادامه حضور در رقابت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد. روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور در توئیتی نوشت: به زودی اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره انصراف یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منتشر خواهد شد.

منبع:شبکه خبر

زمان اعلام منتخب سیزدهم مردم اعلام شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تا ظهر شنبه ۲۹ خرداد اعلام می‌شود.آقای سید اسماعیل موسوی که در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما سخن می‌گفت افزود: درگذشته از وزارت کشور مستقیماً با خود شعبه‌ها در ارتباط بودیم و صورت جلسه هر شعبه بلافاصله در ستاد کشور قابل رویت بود. وی گفت: در این دوره قرار است همزمان از شعبه نتایج و صورت جلسه به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال شود و این باعث تسریع و تجمیع در جمع بندی و اعلام نتایج خواهد شد، بنابراین پیش بینی ما این است که تا پیش از ظهر شنبه نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کنیم.

منبع:شبکه خبر

انتخابات شوراها به خط پایان رسید

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا ساعت ۲۴ امشب به اتمام می‌رسد و بعد از آن تبلیغات ممنوع و جرم انتخاباتی محسوب می‌شود.حسن بیگی درباره زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات افزود: زمان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی تا ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ادامه دارد. رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۶۱ آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید شده مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه نامزدهای انتخاباتی یکسان است و ۸ روز قبل از روز اخذ رای آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه دارد.

منبع:شبکه خبر

کمپین «مردم میدان» راه‌اندازی شد

با نزدیک شدن به روز انتخابات ریاست‌جمهوری، شبکه‌های اجتماعی، فضای به خصوصی را تجربه می‌کنند. بخشی از این فعالیت‌ها به بحث و تبادل نظر در مورد نامزدهای انتخابات و برنامه‌های آن‌ها و بخشی دیگر به موضوع مشارکت در انتخابات اختصاص دارد. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با هشتگ #مردم_میدان، بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای حل مشکلات و بهبود وضع موجود تاکید کرده و از آن‌ها برای مشارکت حداکثری دعوت به عمل آوردند. کاربران شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند که با توجه به نقش مهم مشارکت در افزایش اقتدار ملی، امروز نوبت ماست که وظیفه‌شناس باشیم و دین خود را به سیدالشهدای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با شرکت حداکثری در انتخابات پیش رو ادا کنیم.

منبع:مهر

نرم افزار شعبه یاب کار خود را آغاز کرد

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما درباره تعداد واجدان رای گیری در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ واجد شرایط برای شرکت در انتخابات داریم که یک میلیون و ۲۹۲ هزار نفر رای اولی هستند. موسوی ادامه داد: یک نرم افزار به نام شعبه یاب راه اندازی کردیم و در روز انتخابات در دسترس مردم قرار خواهد گرفت، این نرم افزار نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعبه را به افراد معرفی می‌کنند تا با خیال راحت وارد شعبه شوند و دیگر صف و شلوغی نباشد. سایتی به نام انتخاب ایران طراحی شده و مردم می‌توانند این اپلیکیشن را از این سایت دریافت کنند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی را مدت‌ها پیش تهیه و برای ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال کردیم؛ این دستورالعمل‌ها در ستاد به تصویب رسید.

منبع:خبرنگاران جوان

لاریجانی برای مشارکت حداکثری بیانیه داد

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای با دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: عدم حضور در انتخابات پیشرفت جامعه را کند می‌کند. متن بیانیه علی لاریجانی به شرح زیر است: «بسم الله الرحمن الرحیم ملت سربلند ایران «از شما حرکت، از خدا برکت»بهتر آن است که در اقدام ملی انتخابات، یکسره با خدا معامله کنیم. یادمان باشد که چه خون‌های پاکی فدای انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی گردید. روح شهدای بزرگوار خود را شاد نماییم. به وصیت امام عظیم‌الشأن عمل کنیم. به ندای رهبری معظم لبیک گوییم. گرچه برخی رفتارهای نادرست داخلی و خارجی، مزاحمت‌هایی برای حرکت ملت ایجاد کرده؛ اما اراده شما بسیار قوی‌تر از آن‌هاست که امید است با مطالبات حق‌طلبانه عموم مردم شیف و قانون‌مدار و عزم مسئولین مربوطه روال‌های ناصحیحی که با اعتماد عمومی ضربه می‌زند اصلاح گردد و در نتیجه اقناع هرچه بیشتر مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌ها فراهم آید تا بتوانیم با اتحاد و انسجام ملی بر تمام دشواری‌های داخلی و خراجی فائق آییم. از فرصت باید بهره جیست که امام علی (ع) فرمود: «فرصت‌ها مانند ابر زودگذر هستند؛ پس مغتنم شمارید فرصت‌های نیک را»و آگاهی، آزادگی، دین و مروّت را در عزم راسخ خود در پای صندوق‌های رأی نمایان کنید. آرای ملت نظیر آب دریا پشتیبان حرکت کشتی جامعه است و عدم حضور در انتخابات، کندی پیشرفت جامعه و حل مشکلات را باعث می‌گردد. ملّت عزیزدر مشکلات سخت تحریم، صبوری کردید؛ ان‌شاءالله ظفر در پیش است که «صبر و ظفر دوستان قدیمند»روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به روز ملی سرنوشت بدل کنیم که خداوند فرمود: «ان الله لایغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»

منبع: خبرنگاران جوان

مجمع نمایندگان استان مرکزی نامزد خود را اعلام کردند

۵ عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌ای حمایت قاطع خود را از آیت‌الله رئیسی به‌عنوان کاندیدای اصلح در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. در این بیانیه آمده است که مجمع نمایندگان استان مرکزی با دعوت به حضور حداکثری و دشمن شکن در شرایط خاص کشور حمایت قاطع خود را از کاندیدای اصلح، آیت‌الله رئیسی اعلام می‌دارد تا با تشکیل دولت مردمی و ایرانی قوی شاهد حل مشکلات معیشتی و رفع معضل بیکاری و حرکت به سوی پیشرفت عمران و آبادانی کشور باشیم. در این بیانیه خطاب به مردم شریف و ولایتمدار استان مرکزی آمده است که اینجانبان جمعی از  نمایندگان استان مرکزی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با عنایت و توجه به شاخصه های خاص و ویژه آیت الله رئیسی همچون ولایت‌مداری، امانت‌داری در انجام تکلیف و وظیفه، شجاعت توام با عقلانیت که لازمه به سرمنزل رساندن امانت است، سوابق اجرایی موفق و بی نظیر ایشان در تصدی مسئولیت‌های مختلف، اخلاق مداری و رعایت تقوا در سبک و شیوه زندگی و کار، ساده‌زیستی و پرهیز از جاه‌طلبی، دنیاخواهی و اشرافی‌گری، قانون مداری و تلاش بی وقفه در اجرای نص صریح قانون و روحیه فساد ستیزی و مقابله با رانت خواری  مراتب حمایت قاطع خود را از ایشان که کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران است را اعلام و از تمامی مردم شریف استان مرکزی استدعا داریم، نظر به اهمیت حضور گسترده در این دوره از انتخابات، با رای خود موجبات شکل گیری دولتی متعهد و متخصص را  در گام دوم انقلاب فراهم آورده تا علاوه بر تحمیل شکست دیگری بر دشمنان و بداندیشان این مرز و بوم، با ورود جریان انقلابی به سیستم مدیریتی کشور زمینه‌های پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی ایجاد گردد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس، حجت‌الاسلام محمدسبزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، محمدحسن آصفری و علی اکبر کریمی، نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با تائید و انتشار این بیانیه حمایت قاطع خود از آیت الله رئیسی را با دعوت گسترده مردم به شرکت در انتخابات اعلام کردند.

منبع:تسنیم

ره پیک هم از شورای نگهبان دفاع کرد

دکتر سیامک ره‌پیک درباره سخنان وزیر سابق اطلاعات و عدم احراز صلاحیت داوطلب مورد بحث، گفت: حضور مقامات اعم از رؤسای قوا و وزرا و سایر مسئولان در شورای نگهبان رویه‌ای معمول بوده و هست، این حضور در مورد مصوبات مجلس و سایر امور ممکن است به‌درخواست مقام مربوطه و یا در صورت نیاز به ارائه توضیحات با دعوت شورای نگهبان صورت پذیرد و امری طبیعی است و اختصاص به موضوع خاص و ویژه ندارد. وی افزود: در این‌گونه موارد افراد پس از ارائه توضیحات و پاسخ به سؤالات احتمالی جلسه را ترک می‌کنند و اعضای شورا تصمیم گیری می‌کنند. در موضوع مورد بحث نیز در حضور مدعو بحث یا تصمیم‌گیری صورت نپذیرفته است و اطلاع از بحث‌های شورا و نتایج آن برای غیر اعضای شورا میسر نیست. قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان ادامه داد: در مورد جلسه مورد اشاره باید به چند نکته توجه کرد؛ قبل از تقاضای ایشان شورای نگهبان اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری درخصوص موضوع داشت و نیازی به حضور ایشان نمی‌دید لیکن به‌دلیل تقاضای وزیر وقت و ضرورت احترام به این تقاضا نظرات وی استماع شد. توضیحات کلی و عمومی بود و تأثیری در مباحث و مبانی تصمیم‌گیری شورا نداشت. وی اضافه کرد: صرف‌نظر از مطالب ذکرشده شورای نگهبان این‌گونه مطالب را مستند نظرات و تصمیمات خود قرار نمی‌دهد. دکتر ره‌پیک با بیان اینکه بحث‌های مطرح‌شده از جهات گوناگون غیردقیق و مبنی بر برداشت‌های ذهنی و شخصی گوینده است، گفت: تعابیر به‌کاررفته در مصاحبه مانند "تحلیل هزینه فایده" یا "مصالح کلی نظام" و موارد مشابه هیچ‌گاه منشأ تصمیم‌گیری در شورا نبوده است. شورای نگهبان در همه ادوار با استناد به قانون اساسی و ویژگی‌های ذکرشده در اصل ۱۱۵ تصمیم‌گیری کرده است.

منبع:ایسنا

اصلاح‌طلبان به همتی نه گفتند

شب گذشته نشست نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (جبهه اصلاحات ایران) به منظور بررسی دو نامزد اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری به ریاست بهزاد نبوی برگزار شد. محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی معاون رئیس دولت اصلاحات و عضو اسبق حزب کارگزاران سازندگی دو چهره اصلاح طلبی هستند که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند. جبهه اصلاحات ایران نخست اعلام کرده بود که در این دوره از رقابت‌های ریاست جمهوری از هیچ نامزد خاصی حمایت نمی‌کند و شب گذشته نیز در خصوص درخواست دو نامزد اصلاح طلب انتخابات نشست برگزار کرده و در پایان حمایت از هیچ دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی این شورا رأی نیاورد، بنابراین اصلاح طلبان به عبدالناصر همتی و مهرعلیزاده مجددا دست رد زدند. گفته می‌شود بین عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده نیز هیچ جلسه‌ای برای ائتلاف برگزار نشده است. عبدالناصر همتی در نشست خبری خود از موضع بالاتر گفته است که بنای کناره‌گیری ندارد و امیدوار است محسن مهرعلیزاده او را در اجرای تعهدات خود کمک کند، او البته گفته که خوشحال می‌شوم اصلاح طلبان از من حمایت کنند. مهرعلیزاده نیز دیروز طی توئیتی تاکید کرد که بنای کناره گیری ندارد و تا آخر در صحنه رقابت‌ها باقی خواهد ماند. طبق اطلاع خبرنگار فارس، برخی از اعضای اصلاح طلب عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان به دنبال نشست فوق العاده دیگری در جبهه اصلاحات ایران هستند تا بتوانند همچون سال ۹۸ مجوز فعالیت احزاب برای حمایت مستقل و حزبی از نامزد متبوع خود در انتخابات خود را دریافت کنند. سال ۹۸ اصلاح طلبان در قالب شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان اعلام کردند که لیست واحدی برای انتخابات مجلس یازدهم ارائه نمی‌دهند اما به احزاب اصلاح طلب مجوز دادند به صورت فردی از نامزدهای مورد حمایت خود حمایت کنند. آنان احزاب اصلاح طلب را در استفاده از واژه اصلاح طلبی منع کرده بودند.

منبع:فارس

 

رضایی کلنگ نهضت خانه‌سازی را زد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با مردم سمنان وعده داد: نهضت خانه‌سازی ایرانیان را در کشور راه‌اندازی کند. محسن رضایی در گفت‌وگو با مردم استان سمنان که از طریق شبکه استانی پخش شد با اشاره به چگونگی اجرای این طرح اظهار کرد: هر متر مربع ساخت خانه امروزه ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان هزینه دارد و دولت من برای ساخت خانه ایرانیان با بسیج اعتبارات بانک‌ها و تامین ۹۰ درصد هزینه ساخت خانه از طریق تسهیلات و ۱۰ درصد آورده متقاضی که حدودا ۳۰ میلیون تومان می‌شود، به تحقق اجرای این طرح در سراسر کشور کمک و زمینه خانه‌دار شدن مردم را فراهم می‌کنم. وی با اشاره به توانمندی‌های قومی و اقلیمی کشور افزود: من بار دیگر اقوام ایرانی را به میدان می‌آورم و با واگذاری اختیارات و مسئولیت ها، دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم و در همه استان‌ها مناطق اقتصادی ایجاد و اختیارات و مسولیت‌ها را به استان‌ها می‌کنم. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به لزوم هزینه‌کرد اعتبارات و منابع پولی هر استان در همان استان ادامه داد: در دولت اقدام و تحول سپرده‌های مردم هر استان در همان استان می‌ماند نه اینکه ۴۰درصد سپرده هر استان به تهران بیاید و در آنجا به ارز تبدیل و از کشور خارج شود. رضایی وعده داد: برای هر استان، برنامه خاص آن استان را که در دولت وی و با کمک مردم همان استان به نگارش درآمده را اجرایی کند. وی افزود: در دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و قابلیت‌های هر استان، نسخه پیشرفت و بهبود زندگی آن استان را تهیه و با همراهی مردم اجرایی می‌کنیم. این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای تحقق این ایده بزرگ، چند راهکار و راهبرد داریم افزود: یکی از راهکارها این است که با همکاری مردم همان استان مجمعی تشکیل و به عنوان مثال ۱۰ نفر برای استانداری کاندیدا می شوند در ادامه این ۱۰ نفر برنامه‌های خود را به مجمعی از نخبگان استان ارائه و این مجمع سه نفر از آنها را به دولت پیشنهاد می دهد.

منبع:ایسنا

صندوق رای به آمریکا رفت

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد که ریاست هیات اجرایی انتخابات در آمریکا را هم بر عهده دارد، گفت: ۲۷ شعبه در آمریکا در نظر گرفته شده است تا هموطنان مقیم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کنند. مجید تخت‌روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه با اعلام این مطلب، افزود: انتخابات ریاست جمهوری ایران، در آمریکا هم همچون برخی کشورهای دیگر برگزار می‌شود. وی ادامه داد: از ساعت ۸ صبح در ۱۸ ایالت به اضافه شهر واشنگتن دی سی، شاهد آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم بود. بر اساس گزارش العالم، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: البته وضعیت در ایالت‌ها متفاوت است و در برخی ایالت‌ها همچون کالیفرنیا که سه شعبه داریم، شعبه‌های اخذ رای بیش از یک شعبه است. تخت‌روانچی به وضعیت برگزاری انتخابات برای ایرانیان مقیم کانادا هم اشاره کرد و گفت: دولت کانادا برای برگزاری انتخابات در آن کشور موافقت نکرد. تعداد ایرانیان زیادی در کانادا زندگی می‌کنند و علاقه‌مند هستند که در انتخابات شرکت کنند. از این رو، در شهر بوفالو که نزدیک مرز کانادا است هم شعبه‌ای تدارک دیده‌ایم. وی اظهار کرد: در مجموع ۲۷ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف آمریکا داریم و فرصت مغتنمی است تا ایرانیان مقیم، در انتخابات و تعیین سرنوشت خود شرکت کنند. نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما اگر به سوابق امر نگاه کنیم با توجه به حضور قابل ملاحظه ایرانیان مقیم، استقبال زیادی از برگزاری انتخابات شده است و امیدواریم که امسال هم ایرانیان شرکت کنند و از این فرصت برای حضور هرچه بیشتر در تعیین سرنوشت خود، استفاده کنند. تخت‌روانچی درباره عوامل اجرایی برگزاری انتخابات هم یادآور شد: دوستان ما در دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، برای ارتباط با ایرانیان مقیم تلاش خوبی داشتند و این موضوع را دنبال می‌کنند. در بسیاری از شهرها خود مردم داوطلب شده‌اند و استقبال کرده‌اند که صندوق رای در آن مناطق تعبیه شود. وی تاکید کرد: یک کار جمعی بین دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد و همکاران ما در دفتر حفاظت در واشنگتن وجود دارد که البته قسمت عمده زحمات توسط همکاران ما در واشنگتن انجام می‌شود.

منبع:ایسنا

همتی آخرین توئیت تبلیغاتی را زد

«عبدالناصر همتی» روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تاریخِ ما را با حسرت نوشته‌اند، حسرت نابهنگامی؛ حیف است که در جشن احیای برجام و دست‌افشانی پایان تحریم، دوباره ملک و ملت را به مخالفان توافق و مشتاقان انزوا بسپاریم. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: حیف است که دوباره شعارزدگی‌ها جای عملگرایی، ماجراجویی‌ها جای مذاکره و ظریف‌ستیزان جای ظریف را بگیرند. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس فردا -جمعه- برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

رضایی برگه رفراندوم را روی میز تبلیغاتی گذاشت

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر لازم باشد رفراندوم برگزار می کنم، گفت: رهبر انقلاب فردی تحول خواه و انقلابی است، پس اصلاح از درون قدرت امکانپذیر است. محسن رضایی بامداد چهارشنبه در جریان گفت و گو در یک اتاق کلاب هاوس در این باره یادآور شد:  هر پیشنهادی که من میدهم را اگر ایشان منطقی بدانند، ما میتوانیم از راس تا ذیل را اصلاح کنیم.   اگر نیاز به رفراندوم هم باشد، با هماهنگی رهبر انقلاب آن را انجام می دهیم اما من فکر می کنم با انجام اصلاحات، مشکلات رفع می شود تا نظام تقویت شود و مردم راحت تر زندگی کنند. وی گفت: اصولگرا نیستم؛ من انقلابی‌ام؛ اصولگراها آمدند با ما ائتلاف کردند. در زمان امام هم اصلاح طلبان آمدند با ما ائتلاف کردند. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: از افرادی مثل علی لاریجانی و بخش عمده‌ی افرادی که از فیلتر شورای نگهبان رد نشدند، در دولتم استفاده خواهم کرد. وی گفت: خیلی بهتر است که آقای رییسی در قوه قضاییه باشد، من در دولت و آقای قالیباف در مجلس، بهترین مدل همکاری اتفاق خواهد افتاد و من به هیچ‌وجه کناره‌گیری نمی‌کنم.

منبع:ایرنا

زاکانی گام های جهش را برداشت

«علیرضا زاکانی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافت و به پرسش‌های طرح شده، پاسخ داد. این نامزد انتخابات ۲۸ خرداد در پاسخ به پرسشی در مورد نرخ رشد اقتصادی در دولت وی گفت: ما ظرفیت‌های بسیار بالا و امکانات فراوانی برای جهش تولید داریم که مسکن، توسعه ریلی، نفت و گاز و پتروشیمی، توسعه روستایی و ... پیشرانه‌های این مقوله خواهند بود. برای نیل به این هدف باید ۱۰ مانع را از سر راه تولید برداشت که مقررات زدایی، سیاست‌گذاری، عملکرد بانک‌ها، نحوه تأمین نیازها و مواد اولیه، مالیات و بیمه، نبود آموزش از جمله آنهاست. وی در مورد اصلاح روند صدور مجوزها و تعدد دستگاه‌های مسئول گفت: بر خلاف کشورهای دیگر که تنها یک مرحله برای صدور مجوز وجود دارد، در ایران به طور میانگین ۱۰ مرحله برای اخذ مجوز طی می‌شود که بسیاری از آنان و امضاهای طلایی باید حذف شود مگر مواردی که به سلامت و امنیت مربوط می‌شود. وی قول داد که ظرف یک سال دولت الکترونیک را راه‌اندازی کند. زاکانی در مورد نحوه تأمین مالی تولید گفت: چهار راه را پیشنهاد می‌کنیم: ۱- دولت از طریق یک بانک ویژه و یا بانک‌های تخصصی اقدام به تأمین مالی مستقیم کند. ۲- بانک مرکزی، بانک‌ها را مکلف به ارائه خدمات به بخش تولید کرده و مانع از بنگاهداری آنان شود. ۳- انتقال نقدینگی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی موجود در جامعه به بخش تولید. ۴- بهره‌برداری از منابع مالیاتی

منبع:ایرنا

دولت سلام، دولت مناطق محروم شد

دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در دیدار مردمی با اهالی شهر غلامان شهرستان مرزی رازوجرگلان اظهار داشت: از جمله دلایلی که موجب شد این منطقه محروم و مرزی را برای سفر انتخاباتی برگزینم این است که  شهرستان راز و جرگلان مهد وحدت مذاهب اسلامی است. نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: در واقع مردمان این منطقه که از اقوام ترک، کرد، ترک و ترکمن هستند، خود را متعلق به نظام وانقلاب می دانند که این امر ناشی از بلوغ سیاسی ملت ایران است. وی با بیان اینکه غیرت مهم‌ترین شاخص مسوولان است، تصریح کرد: مردم این منطقه کسانی هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند و در برابر فشارهای اقتصادی کوتاه نیامدند، بنابراین وقت آن است که مسوولان نیز باید غیرت داشته باشند از مواضع انقلابی کوتاه نیایند به گونه ای از پشت درهای بسته مدیریت نکنند و رفع مشکلات را در مسائل روابط خارجی ندانند. وی افزود: دولت باید با مردم گفت و گو کند زیراکه دولت جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است و در حقیقت این دولت متعلق به همه مذاهب، اقوام، شهرها و جنسیت ها است. قاضی زاده هاشمی گفت: زمانی می توانیم بگوییم که در اقصی نقاط کشور شاهد رشد هستیم که رفاه در دسترس همگان باشد و مردم مجبور به مهاجرت به کلان شهرها نباشند. نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: خراسان شمالی با داشتن ظرفیت های زیاد از جمله هم مرز بودن با کشور ترکمنستان مهاجر فرست است، در حالی که مرزی بودن می تواند دریچه اقتصادی بزرگی برای استان باشد. وی افزود: مهاجرت بالا در  خراسان شمالی، مشکل اساسی است در حالی این استان با این همه ذخیره می تواند مهاجر پذیر باشد. قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه وظیفه دولت حذف ساختارهای بی عدالتی است، گفت: اگرچه وظیفه دولت توسعه زیرساخت ها و ساخت مدارس و بیمارستان است اما بزرگترین وظیفه آن حذف ساختارهای بی عدالتی است. وی افزود: دولت باید نظام مالیاتی را که فقیر و غنی درست می کند اصلاح کند، دولت باید مقابل این بی عدالتی ها بایستد نه اینکه تبدیل به بنگاه خیریه شود.

منبع:ایرنا

جلیلی از اصفهانی ها قدردانی کرد

سعید جلیلی شامگاه سه شنبه در جمع هواداران خود در مسجد سید اصفهان با اشاره به اولین سفر خود در سال ۶۲ پس از عملیات خیبر به اصفهان افزود: در آن زمان به طور همزمان ۱۰۰ شهید در این شهر تشییع شد و این حماسه مردم اصفهان برای من خاطره ای بزرگ و به یاد ماندنی است. وی با بیان اینکه مردم اصفهان در عرصه های بزرگ کارهای زیادی انجام دادند و امروز نیز در علم، صنعت و اقتصاد می توانند حماسه بیافرینند، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ملت ما انتخاب بزرگی کرد و با اجابت دعوت خدا و پیامبر حیات جدیدی برای خود ایجاد کردند. وی با اشاره به بازدید خود از یک شرکت دانش‌بنیان در اصفهان گفت: این شرکت دانش‌بنیان با ۲۳۰ جوان متخصص،باانگیزه و اهل‌فن بدون اینکه از دولت کمکی جدی داشته باشند، اقدام‌هایی انجام دادند که قابل‌تحسین است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha